Evo 3 Japanista

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Tuli hankittua tällainen ihan kokeilumielessä! Testataan Japanin poikien lupaukset! Kilometrejä on takana 150 000 ja auto siihen nähden näyttää ihan hyvältä. Vähän on tarroja liimailtu, täytyy toivoa, että maalipinnassa ei ole pysyviä jälkiä.

evo3-1.jpg


evo3-2.jpg


evo3-3.jpg


evo3-4.jpg


evo3-5.jpg
 
Vs: Evo 3 Japanista

Peli näyttää ainakin kuvien perusteella ihan asialliselta ;D. Toivottovasti on sellainen kun kuvat antaa uskoa.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Katos vaan - hieno hankinta! Hatunnosto myös sinnikkäästä työstä, jolla olet lisännyt Suomen EVO-kantaa. :peukku
 
Vs: Evo 3 Japanista

Iha ok vaikuttaa. Onko syylärin edessä oleva pelti virheetön ? Näyttäis vaa et maalii ois sutattu ehkä...
 
Vs: Evo 3 Japanista

Kiitoksia vaan kommenteista! Saas nähdä tosiaan mitä sieltä tulee. Grade 3.0 pitäisi olla joten ei sen ihan täydellinen kuulu ollakaan. Eipä ollut hintakaan ihan sieltä kovimmasta päästä ;)
 
Vs: Evo 3 Japanista

nokonzok sanoi
Kiitoksia vaan kommenteista! Saas nähdä tosiaan mitä sieltä tulee. Grade 3.0 pitäisi olla joten ei sen ihan täydellinen kuulu ollakaan. Eipä ollut hintakaan ihan sieltä kovimmasta päästä ;)

paljokos tuommoselle lelulle jääpi hintaa?

nimim. jos sitte joskus
 
Vs: Evo 3 Japanista

Blis sanoi
paljokos tuommoselle lelulle jääpi hintaa?

nimim. jos sitte joskus

Kilvissä reilulla kympillä, vähän tietysti tapauksesta riippuen. Parhaimmat yksilöt maksaa Suomeen tuotuna jo kympin pintaan ilman verojakin.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Ihan asiallisen näköinen peli. Muuten nuo teippien jäljethän lähtee helposti hiovalla tai jopa puhdistavalla vahalla. Tai sit myllyttämällä. Ei se ongelma oo.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Komeeta... komeeta ;D Mutta psst... vaihda toi vaihdekepin nuppi ensisijassa... ;D
 
Vs: Evo 3 Japanista

Onko tietoa mikä siitä tekee grade kolmosen? Monet 3.0:t ovat näyttäneet yleisilmeeltään rujommilta kuin tuo eli asiaan on varmaan joku yksittäinen syy? Tietysti luokittelukin jonkun verran vaihtelee huutokauppojen välillä jobbareista puhumattakaan.

Blis: Parisataa kilometriä omalla RHD lelulla ajaneena on voin sanoa ettei se niin kummallista ole. Reilu vuosi sitten Australian reissulla tuli harjoiteltua auton mittojen hahmottamista väärältä puolelta muutama päivä joten Suomessa ei kummallistakaan totuttelua enää tarvinut. Eikä ohittaminenkaan toistaiseksi ole ollut lainkaan vaikeaa verrattuna käyttöautona toimivaan dieseliin :)
 
Vs: Evo 3 Japanista

ast sanoi
Onko tietoa mikä siitä tekee grade kolmosen? Monet 3.0:t ovat näyttäneet yleisilmeeltään rujommilta kuin tuo eli asiaan on varmaan joku yksittäinen syy? Tietysti luokittelukin jonkun verran vaihtelee huutokauppojen välillä jobbareista puhumattakaan.

Toivottavasti saadaan lisää julkista tietoa Evon rekisteröinnistä tämän avulla. Päästöjen osalta kannattanee kysellä VTT vertailupaperia jos et saa todistusta helpolla muualta.

En tiedä mitään erityistä syytä miksi tuo on grade 3. Määritelmän mukaanhan grade 3 tarkoittaa, että autossa on korjausta vaativa kolhu tai naarmu. Käytännössä mun mielestä noi kuitenkin menee sillä tavalla aika fiilispohjalta, että asiallinen ei kolaroitu 12 vuotta vanha auto noilla kilometreillä on just grade 3 vaikka mitään kolhhua ei olisikaan. Tossa nyt ainakin noi tarrat laskee luokitusta. Grade 4 on jo selkesti lähes uutta vastaava ja 3.5 on lupa odottaa keskimääräistä parempaa.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Onnea vaan hankinnalle, raportoithan lisää kun saat auton käsiisi :)

Blis: Jep nyt vajaa kuukauden RHD:llä ajanut ja ei kyllä ole mitään erikoista, alussa tosin meni usein vilkut ja pyyhkijät sekaisin. nyt taas kun on ajanut firman pakulla niin tuntuu että sitä on huomattavasti vaikeampi kääntää kun RHDtä. Näissä autoissa on kuitenkin sen verran potkua että ohitustilanteetkin hoituu :peukku

edit: puuttuuko tosta toi etulippa edestä vai onko toi mun joku jälkiasennus/lisävaruste?
4.jpg
 
Vs: Evo 3 Japanista

nijnorz sanoi
edit: puuttuuko tosta toi etulippa edestä vai onko toi mun joku jälkiasennus/lisävaruste?

Kyllä noissa vakiona on tuo "etulippa" sieltähän menee vakiona jäähdytykset etulevyille.

Ite nyt kuukauden RHD:llä ajanut ja ei mitään tuskaa, parina ekana päivänä meinas mennä
vilkku ja pyyhkimet sekasin.
Onhan se kiva nousta kaupungissakin suoraan jalkakäytävälle 8)

Ja ei muuta kun onnea uudelle evotuksen omistajalle. ;D
 
Vs: Evo 3 Japanista

good 4 u! :palvo tottahan oot jo nöyryyttänyt jotain bemareita yms..? :driver
no, leikki leikkinä ;D
 
Vs: Evo 3 Japanista

Nokonzokin evoluutio kulkee vastavirtaan vs. totuttu kehityskaari ;D.
Eiköhän äijä heitä itsekkin tuon 3:sen kilpiin ihan kokemuspohjalta ja yhdellä kädellä.
Onnea uudelle hankinnalle :peukku
 
Vs: Evo 3 Japanista

zare sanoi
Nokonzokin evoluutio kulkee vastavirtaan vs. totuttu kehityskaari ;D.
Eiköhän äijä heitä itsekkin tuon 3:sen kilpiin ihan kokemuspohjalta ja yhdellä kädellä.
Onnea uudelle hankinnalle :peukku

Kilvitäkkö mullekki jos tuon taxfreen joskus :)
 
Vs: Evo 3 Japanista

zare sanoi
Nokonzokin evoluutio kulkee vastavirtaan vs. totuttu kehityskaari ;D.
Eiköhän äijä heitä itsekkin tuon 3:sen kilpiin ihan kokemuspohjalta ja yhdellä kädellä.
:eek:fftopic Eri ikäisiä Evoja alkaa näkymään kilvissä, jokos sama onnistuisi myös VR4 Galant / Legnum (96-) mallien kanssa?
 
Vs: Evo 3 Japanista

kapsu sanoi
:eek:fftopic Eri ikäisiä Evoja alkaa näkymään kilvissä, jokos sama onnistuisi myös VR4 Galant / Legnum (96-) mallien kanssa?

Toivottavasti olisi todella hyvä vaihtoehto noille evoille.. ;D ;)
 
Vs: Evo 3 Japanista

zare sanoi
Nokonzokin evoluutio kulkee vastavirtaan vs. totuttu kehityskaari ;D.
Eiköhän äijä heitä itsekkin tuon 3:sen kilpiin ihan kokemuspohjalta ja yhdellä kädellä.
Onnea uudelle hankinnalle :peukku

Naureskelin itsekin, että mennään tosiaan vähän päinvastoin kuin yleensä :) Juttu onkin siinä, että hankin aikanaan kasin oikeastaan puolivahingossa ja vasta siitä innostuttuani aloin tarkemmin perehtymään evojen kiehtovaan maailmaan. Kolmonen on, kuten todettua, ihan harjoituskappale ssen kokeilemiseen miten auto Japanista ostetaan. En oikein keksinyt parempaakaan kohdetta :) Mitsunkin evoluutio menee siinä mielessä takaperin, että kutonen on edelleen allekirjoittaneen mielestä maailmankaikkeuden paras auto :driver

Ei juhlita vielä tuosta kilvittämisestä. Kokemus on osoittanut, että paljon mahtuu mutkia matkaan. Eipä silti, kyllä mulla aika hyvä aavistus on miten homma menee ;)

UITTO- sanoi
Kilvitäkkö mullekki jos tuon taxfreen joskus :)

Tottakai, voin tuoda sulle sen Tax Freenkin :peukku
 
Vs: Evo 3 Japanista

nokonzok sanoi
En tiedä mitään erityistä syytä miksi tuo on grade 3. Määritelmän mukaanhan grade 3 tarkoittaa, että autossa on korjausta vaativa kolhu tai naarmu. Käytännössä mun mielestä noi kuitenkin menee sillä tavalla aika fiilispohjalta, että asiallinen ei kolaroitu 12 vuotta vanha auto noilla kilometreillä on just grade 3 vaikka mitään kolhhua ei olisikaan. Tossa nyt ainakin noi tarrat laskee luokitusta. Grade 4 on jo selkesti lähes uutta vastaava ja 3.5 on lupa odottaa keskimääräistä parempaa.
Tässä on lista tosta luokittelusta:

Grade

5.0 Almost New Car
4.5 Small Scratch, within 3 years from first register year, and less than 30,000km
4.0 Small scratch, tiny dent, less than 100,000km
3.5 Scratch and dent, need to be fixed
3.0 Big scratch and dent, need to be fixed
2.0 Worthless, need to be fixed

XX Accident
 
Vs: Evo 3 Japanista

Jani T sanoi
Tässä on lista tosta luokittelusta:
4.0 Small scratch, tiny dent, less than 100,000km

Kilometrirajoitus vähän vaihtelee eri huutokauppojen kesken. Itsellä 119 tkm, olematon < 10 cm naarmu, pistemäinen pieni < 1 cm painauma lokarin reunassa ja helmapellissä isompaa ruttua, grade 4.0. Ilmeisesti kuljetuksessa tuli boonukseksi naarmut etukulmaan tai sitten japaninpoika unohti mainita ne. En kyllä usko että olisi ollut tahallista koska niitä ei mainittu huutokauppasheetissä eikä välittäjän tarkistuksessa. Ne ovat joka tapauksessa paljon olennaisempia kuin nuo muut "vauriot" helmaa ehkä lukuunottamatta. Korjaustarvetta näissä vaurioissa ei kuitenkaan ole missään. Ruostetta on vähemmän kuin parivuotiaassa suomiautossa eli ei ollenkaan.

Tämä arvosana ei sitten ota mitään kantaa mekaaniseen kuntoon tai sisätiloihin, ainoastaan ulkokuoreen. Sisätiloista on arvosana erikseen ja mekaaniset viat toivottavasti mainittu kirjallisesti.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Nuo gradethan tosiaankin vaihtelee eri huutokauppojen kesken jonkinverran.

ja on myös sidottuja vuosilukuun.. esim. ibc:llä olikohan 15v vanhan auton maksimi 4.0
Joka ilmeisesti meinaa huippukuntoa.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Mitä olen näitä itse seurannut niin useinkaan nuo gradet ei kerro kolhuista mitään vaan auton ns. yleiskunnosta. Vaikka esim. grade 3 tarkoittaakin määritelmän mukaan, että autossa on kunnon kolhu ja/tai naarmu niin käytännössä näkee ihan suorapeltisiä autoja kolmoseksi luokiteltuna kun yleiskunto ei ole aivan tip top. Käsittääkseni (toivottavasti) oma tapaukseni on juuri tällainen. Mitään mainintaa / kuvaa ei kolhuista ole, mutta eihän tuo aivan helmi noin muutenkaan ole. Yleensä Japsi huutokaupoissa kolhut ilmoitetaan ja kuvataan.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Auction sheet on hyvä pyytää ellei sitä näe. Joskus on kuvattukin naarmut (grahamberryl yleensä on) sekä kysymäl saattaa saada lisäkuvia tietyistä paikoista (itse sain pyytämällä alustasta ja helmoista tarkemmat kuvat vuosi takaperin)
 
Vs: Evo 3 Japanista

Ja kaikenmaailman aftermarket p*ska laskee (lähes) aina gradea (korisarja, jälkiasennuspenkit, mittarit, putkistot jne..), tosin sisustan gradeen vaikuttaa nuo mitä auton sisälle tulee, muut sitten ite tuohon "overaliin" Kaippa kai riippuu että onko muutokset "virallisia" vai ei.. (esim ralliart putkisto vs fujitsubo) :p

ja kolariautokin taitaa olla aina RA tms. vaikka ois miten hyvin korjattu :)
 
Vs: Evo 3 Japanista

ei voi sanoo muutakun että jo on komia peli ei muutakun nautinnollisia kilometrejä :) :peukku
 
Vs: Evo 3 Japanista

J. Puhakka sanoi
Ja kaikenmaailman aftermarket p*ska laskee (lähes) aina gradea (korisarja, jälkiasennuspenkit, mittarit, putkistot jne..), tosin sisustan gradeen vaikuttaa nuo mitä auton sisälle tulee, muut sitten ite tuohon "overaliin" Kaippa kai riippuu että onko muutokset "virallisia" vai ei.. (esim ralliart putkisto vs fujitsubo) :p

ja kolariautokin taitaa olla aina RA tms. vaikka ois miten hyvin korjattu :)

Yleensä ne laskevat sitä suoraan ykköseen joka on "modifioitu auto". Pelkkä etupuskuri tai lisämittarit eivät välttämättä tähän vielä riitä, mutta turbokitti varmasti riittää. Ykkösen autot voivat siis olla erittäin hyviä, mutta eivät vaan alkuperäisiä. Muuta graden laskua ei tietääkseni aftermarket osista tule eli ei esim 4 -> 3.5 siksi että on helmat ja etupuskuri.

RA on useimmissa huutokaupoissa hyvin korjattu kolariauto ja R ei niin hyvin korjattu - suuria vaihteluita eri paikkojen suhteen esiintyy. Pieni kolari ei riitä muuttamaan autoa kolariautoksi vasta runkovauriot aiheuttavat R tai RA luokittelun. Etupuskuri, lokasuoja jne. voidaan vaihtaa mällistä ilman kolariauton statusta. Jos vaihdettuja osia on havaittu ne on merkitty yleensä XX-merkinnällä huutokauppalomakkeeseen.
 
Vs: Evo 3 Japanista

Vihdoin ja viimein saapui auto Hankoon! Ei ollut monestakaan päivästä kiinni, etteikö saatu puolta vuotta täyteen :) Toisaalta kyseessä oli harjoituskappale ja tässä kyllä opittiinkin monia tärkeitä asioita.

Autoa hakiessa oli lievästi sanottuna aavistuksen yllättävää havaita, että kyseessä ei todellakaan ollut sama auto, josta kaupat oli tehty :nykii Väri ja vanteet sentään täsmäsivät. Rehellisesti sanottuna alkoi hiukan kylmä hiki nousta otsalle koska ei auto ei ollut ulkoa todellakaan mikään helmi. Lisäksi ikkunassa oli iso "not starter" lappu... Onneksi auto lähti kuitenkin laakista käyntiin apuvirralla. Seuraavaksi sitten todettiin, että kärryn rampit oli liian jyrkät, eli ei muuta kuin takaisin kotiin akkukaupan kautta ja seuraavana päivänä uusi yritys.

Ensimmäisten ajojen jälkeen alkoi jo hieman hymyilyttää. Kaikki tuntui toimivan aivan niin kuin pitääkin: kone kuulosti ja tuntui todella terveeltä, aftermarket kytkin on erinomaisessa iskussa, vaihdelaatikko toimii kuin ajatus ilman ylimääräisiä ääniä ja alusta tuntui erinomaiselta. Tarkemman tutkimisen jälkeen miinus- ja pluslista näyttää seuraavalta:

miinukset:
-Etuspoileri naarmuilla ja repsottaa hieman toisesta reunasta
-Vasemmalla takana puskurissa isot naarmut
-Pienempiä naarmuja ympäri autoa (ei mitään pahoja kylläkään)
-Etumaskin verkot ja pyyhkijän varret aavistuksen ruosteessa (johtunee pitkästä odotuksesta satamassa)
-Katossa isoja ruostekukkia useampia. Vaativat toimenpiteitä lähitulevaisuudessa.

plussat:
-Blitz Supersonic intake
-Blitz 3" pakoputkisto
-Blitz turbo timer
-Säädettävä TEIN alusta (!!!)
-Maadoitussarja
-MOMO "ralli"ratti
-Mittarissa 20000 kilometriä vähemmän kuin oli luvattu
-Auton koko "alapuoli" näyttä siltä, kuin sillä olisi ajettu vain kaupasta kotiin.

Summa summarum: Ulkopuoli oli selkeästi huonompi kuin odotin, mutta vastaavsti tekniikkapuolella tuli tasoitusta enemmän kuin tarpeeksi. TEIN alusta on aivan käsittämättömän hyvä!

Muutenkin oli pitkästä aikaa melkoisen antoisaa ajella Evolla. On se tällaisena vanhempanakin versiona TODELLA kaukana tavallisista autoista!
 
Vs: Evo 3 Japanista

Jahas, hyvä kun tuli. Onko se alusta tein flex? Niitä teiniä kun taitaa 3 laista säädettävää saada evoonki.
 
Vs: Evo 3 Japanista

osku sanoi
Jahas, hyvä kun tuli. Onko se alusta tein flex? Niitä teiniä kun taitaa 3 laista säädettävää saada evoonki.

Driving Master lukee tolpassa. En löytänyt moista teinin sivuilta. Pinnalla olevan pölyn määrästä päätellen ei voi olla kovinkaan vanhat tolpat.
 
Vs: Evo 3 Japanista

nokonzok sanoi
miinukset:
-Etuspoileri naarmuilla ja repsottaa hieman toisesta reunasta
-Vasemmalla takana puskurissa isot naarmut
-Pienempiä naarmuja ympäri autoa (ei mitään pahoja kylläkään)
-Etumaskin verkot ja pyyhkijän varret aavistuksen ruosteessa (johtunee pitkästä odotuksesta satamassa)
-Katossa isoja ruostekukkia useampia. Vaativat toimenpiteitä lähitulevaisuudessa.

Grade 3 vaiko 3.5?

ei nuo pahoilta vaikuta sinänsä, toi kattohan on ruostesuojaamaton ja nuo ruosteet tulee lähinnä nihin paikkoihin mihin on nuo tukirakenteet pistehitsattu??

ja pienet naarmut kertovat vain käytöstä.

Jos muuten ok peli on niin kovasti onnitteluja evon puolesta!
 
Vs: Evo 3 Japanista

UITTO- sanoi
Grade 3 vaiko 3.5?

ei nuo pahoilta vaikuta sinänsä, toi kattohan on ruostesuojaamaton ja nuo ruosteet tulee lähinnä nihin paikkoihin mihin on nuo tukirakenteet pistehitsattu??

ja pienet naarmut kertovat vain käytöstä.

Jos muuten ok peli on niin kovasti onnitteluja evon puolesta!

Grade 3, eli siinä mielessä ei mikään erityisen hyvä tavallaan kuulu ollakaan. Taidat tietää mistä puhut, koska ruostekukat menee kahdessa kohtaa katossa siistissä jonossa puolelta toiselle. Pari noista on lähes läpiruostunut, eli toimenpiteitä on tiedossa. Noi muut on ihan pikkujuttuja, jotka saa kuntoon ihan pienellä fiksauksella. Katto hieman kyllä huolettaa, minkälainen operaatio on tiedossa?

Kuten sanottu, teknisesti tuntui erittäin hyväkuntoiselta. Voi siis sanoa, että muuten on ok peli, kiitoksia onnitteluista :) Auto on parhaillaan ST-Motorsissa tarkistuksessa / nesteiden vaihdossa. Yritetään saada vielä dynorullille huomenna.
 
Vs: Evo 3 Japanista

"Driving Master" on tietääkseni Superstreet eli halvin Tein jossa on säädettävät iskarit.

Onko niissä tolpissa erikseen säädettävä jousien preload (eli alalautanen) ja korkeus (eli tolpan alapäätä voi säätää jousesta riippumatta). Jos ei ole kuin jousen preload säätö ja sitä kautta tapahtuva korkeussäätö niin Superstreet on kyseessä.

Flex on "Control Master" ja Mono Flex "Sport Spec Winding Master" :)

Tuo on kyllä aika erikoista että eri auto kuin mitä väitettiin. Laitatko välittäjän nimen niin tietää välttää... Toivottavasti kuitenkin tuli käyttökelpoinen peli. Kai paperit sentään olivat siihen autoon mikä tuli?
 
Vs: Evo 3 Japanista

ast sanoi
"Driving Master" on tietääkseni Superstreet eli halvin Tein jossa on säädettävät iskarit.

Onko niissä tolpissa erikseen säädettävä jousien preload (eli alalautanen) ja korkeus (eli tolpan alapäätä voi säätää jousesta riippumatta). Jos ei ole kuin jousen preload säätö ja sitä kautta tapahtuva korkeussäätö niin Superstreet on kyseessä.

Flex on "Control Master" ja Mono Flex "Sport Spec Winding Master" :)

Tuo on kyllä aika erikoista että eri auto kuin mitä väitettiin. Laitatko välittäjän nimen niin tietää välttää... Toivottavasti kuitenkin tuli käyttökelpoinen peli. Kai paperit sentään olivat siihen autoon mikä tuli?

Näinhän sitten tämäkin selvisi, eli Super Streetit ovat. Pikaisella kokeilulla tuntuvat erittäin hyviltä.

Ko. auto on ostettu Tradecarviewin kautta Car Shop Place nimisestä puljusta. Ei ollut kaiken kaikkiaan erityisen mallikas suoritus, eli kannattaa vähintäänkin varauksella suhtautua jos vastaan tulee. Myyvät lähinnä halvalla hinnalla ja siihen koukkuun minäkin tartuin.

Paperit oli tähän kyseiseen autoon, eli siinä mielessä ei ollut mitään ongelmia. Muutenkin olen varovaisen tyytyväinen, hiukan heikomman ulkokuoren vastapainoksi sai kuitenkin aimo annoksen "viriosaa". Mitään täydellistä autoahan tässä ei alunperinkään oltu ostamassa.
 
Vs: Evo 3 Japanista

nokonzok sanoi
Grade 3, eli siinä mielessä ei mikään erityisen hyvä tavallaan kuulu ollakaan. Taidat tietää mistä puhut, koska ruostekukat menee kahdessa kohtaa katossa siistissä jonossa puolelta toiselle. Pari noista on lähes läpiruostunut, eli toimenpiteitä on tiedossa. Noi muut on ihan pikkujuttuja, jotka saa kuntoon ihan pienellä fiksauksella. Katto hieman kyllä huolettaa, minkälainen operaatio on tiedossa?

Mijnä noista mitään tiiä mut eskesin evoa kateltiin ja siinä menee myös niitä rantuja.

Ei kais siinä muuta auta kuin hiota koko katto läpi ja noi kukat vaikka hiekkapuhaltaa kevyesti sillain ettei ole ruosteita näkyvissä. sitte vaikkapa tinaa ne reijät täyteen ja sitte ruosteenestopohjamaali ja sitte filleri hionta ja maali. minkäs värinen tää olikaan??

(p.s. kato tuolta maalaamoprojektisivulta ::))

*edit: katoin kuvat, väri selvä :D*
 
Vs: Evo 3 Japanista

UITTO- sanoi
Mijnä noista mitään tiiä mut eskesin evoa kateltiin ja siinä menee myös niitä rantuja.

Ei kais siinä muuta auta kuin hiota koko katto läpi ja noi kukat vaikka hiekkapuhaltaa kevyesti sillain ettei ole ruosteita näkyvissä. sitte vaikkapa tinaa ne reijät täyteen ja sitte ruosteenestopohjamaali ja sitte filleri hionta ja maali. minkäs värinen tää olikaan??

(p.s. kato tuolta maalaamoprojektisivulta ::))

*edit: katoin kuvat, väri selvä :D*

Yritän saada kuvia asap (kunhan KYMP ihan oikeasti saisi sen nettiyhteyden korjattua...). Sitten voinkin ottaa korjauksesta tarjouksia vastaan, eiköhän tällä foorumilla ole joku tämän alan ammattilainen :) Itse ole siinä määrin kädetön, että parempi jättää osaavien hommaksi.
 
Vs: Evo 3 Japanista

joono ei täälläkään mitään järjetöntä taitoa ole.. yhen eclipsen vasta saanu rukattua alusta loppuun ja nyt menee taas talvella uusiks :D
 
Vs: Evo 3 Japanista

kannataa tarkistaa että missä kunnossa ala apurunko, vai miksi sitä nyt sanotaan sitä palkkia mikä on siinä edessä syylärin alla ,
itsellä oli melko mätä se , noh onneksi hitsauskone on keksitty ;D
 
Vs: Evo 3 Japanista

http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=325900 :nykii taitaa olla vieläkin myynnissä
 
Vs: Evo 3 Japanista

nokonzok sanoi
Näinhän sitten tämäkin selvisi, eli Super Streetit ovat. Pikaisella kokeilulla tuntuvat erittäin hyviltä.

Superstreetit ovat ihan kelpo coilovereita eivätkä yleensä ylikovia katukäyttöön kuten monet JDM tolpat tuppaavat olemaan. Joissain tapauksissa niissä on pehmeämmät jouset kuin Flexissä mutta Evossa näyttää olevan samat jousijäykkyydet kummassakin eli iskareissa lienee suurin ero ja tietty siinä että Superstreet kannattaisi pitää suunnilleen korkeus/preload säädön puolivälissä että riittää iskarissa liikerataa ylös ja alaspäin. Liikaa jos madaltaa niin rajoituskumit tulevat vastaan ja ajettavuus menee kuralle.

nokonzok sanoi
Paperit oli tähän kyseiseen autoon, eli siinä mielessä ei ollut mitään ongelmia. Muutenkin olen varovaisen tyytyväinen, hiukan heikomman ulkokuoren vastapainoksi sai kuitenkin aimo annoksen "viriosaa". Mitään täydellistä autoahan tässä ei alunperinkään oltu

Hyvä että paperit täsmäävät. Katon korjaus hyvin kuulostaa varsin ikävältä hommalta, mutta hyvä peltiseppä pystyy sen kyllä tekemään niin että kestää ja näyttää hyvältä. Mutta hyvä että raportoit noita tänne niin saa vähän käsitystä mitä mikäkin grade tarkoittaa. Itse en tiedä ostaisinko edes grade 3.5 autoa. Edes oma grade 4 ei ole täydellinen, mutta ikäänsä nähden kohtuu hyvä. Joskus on kyllä tullut kuvissa todella siistejä 3.5:ia vastaan.
 
Vs: Evo 3 Japanista

zouni87 sanoi
http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=325900 :nykii taitaa olla vieläkin myynnissä

Pistin tosta huvikseni jokin aika kyselyn ja vastauksena tuli että on myyty. Nimimerkki nokonzok, kun lähetin viestin asiasta, tuumasi asiata että taitavat vaan kalastella asiakkaita mainoksella...
 
Vs: Evo 3 Japanista

Japsituontievoon ja teinin alustoihin littyen. Mikä Tein mahtaa olla sellanen kun tolpat korkeussäädöllä mutta normaalikokoisilla jousilla, siis jousien halkaisija samaa luokkaa kuin orggistolpissa. Ennen tullut vastaan vaan Teinejä kynillä, muuten nuo on normaalit, eli säädettävillä unibal yläpäillä ja kait jäykkyyssäädölläkin, oisko tarkoitettu soralle tms.?
 
Vs: Evo 3 Japanista

Auto oli ST-Motorsilla nesteiden vaihdossa ja "yleisessä tarkastuksessa". Tekniikan puolella kaikki näyttäisi olevan paremmin kuin hyvin kunnossa. Päästölappukin näytti erittäin hyvältä. Dynoon ei tällä erää päästy, mutta eiköhän sekin saada vielä järjestettyä. Tänään aamulla tuli ajeltua Espoosta Lappeenrantaan ja auto toimi kuin sveitsiläinen kello. Tässä vaiheessa uskaltanee jo sanoa, että katon kunnosta huolimatta auto oli varsin hyvä ostos!

Yritän saada myöhemmin tänään kuvia nettiin, joskaan tämän hetkinen keli ei oikein suosi valokuvausta...
 
Takaisin
Ylös Bottom