Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

totoni

New Member
Liittynyt
29 Kesäkuu 2014
Elikkä pitäs tohon evo 4 katella uus akku ku akun paikka vaihtuu ja tilaa ei ole hirveesti eli minkälaisia akkuja ootte käyttäny. Mites sit ku nyt akku tulee olemaan pitkään irti ku projekti menossa ni mitä tulee ottaa huomioon ku laitaa akun paikalleen, vaikuttaako moottorinohjaukseen ynnämuihin ku ei oo akku ollu paikallaan pitkään aikaan?
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Moottorinohjaus ainakin nollautuu kun akku on irti, eli tyhjäkäynti pitää opettaa uudelleen.

Muistelisin että siirtyy myös käyttämään "High Octane" -karttoja, josta sitten interpoloi ennakkoa pois pikkuhiljaa jos nakuttaa?
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Jos todella ahdasta niin kyllä noi Varleyt ja Odysseyt 7Ah-25Ah toimii varsin hyvin.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

[elle] sanoi
Aliantin "mopoakut" :peukku
Ei ole kokemusta, toimiiko kuinka hyvin talvella..

En halua maalailla piruja seinille mutta litium akkuja ei käsittääkseni käytetä esimerkiksi lentokoneissa vaikka niissä pienemmästä painosta olisi erityisesti hyötyä, koska ne syttyvät perinteisiä akkuja herkemmin palamaan. Suosittelen AGM akkua. Mene varaosaliikkeeseen autollasi ja pyydä heiltä palvelua.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Tai sitten mitta käteen ja ottaa mitat ja menee niidenkanssa kauppaan.Ainakin itse aikanaan omaan neloseen kaupasta akun sain.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Haetko ihan kisa-akkua? Varleyn ja Odysseyn 16-17 Ah akut ainakin jaksavat käynnistää Evon ilman minkäänlaisia ongelmia 0 asteessa. Sen kylmemmässä en ole kokeillut. Olennaisinta on hyvä virranantokyky ja sitä kisa-akuissa yleensä riittää kapasiteettiin verrattuna reilusti. Toki pätkä-ajossa talvella saattaa olla heikompaa varsinkaan jos ei pääse akku lämpenemään esim. tallissa.

Painonsäästöä tulee helposti 10 kiloa ja pienen akun voi sijoittaa vaikka kyljelleen.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Basbarduu sanoi
En halua maalailla piruja seinille mutta litium akkuja ei käsittääkseni käytetä esimerkiksi lentokoneissa vaikka niissä pienemmästä painosta olisi erityisesti hyötyä, koska ne syttyvät perinteisiä akkuja herkemmin palamaan.

Akkukemioissa on huikeita eroja litium akuissakin. Eli toiset syttyvät kun iskee reiän kylkeen, toiset eivät tai sinakin sammuvat heti.

Lentokonessa tulipalo Atlantin yllä on aina melko ikävä skenaario, henkilöautossa pysähtyminen ja autosta poistuminen onnistuu muutamassa sekunnissa eli sen puolesta en olisi huolissani.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

ast sanoi
Akkukemioissa on huikeita eroja litium akuissakin. Eli toiset syttyvät kun iskee reiän kylkeen, toiset eivät tai sinakin sammuvat heti.

Lentokonessa tulipalo Atlantin yllä on aina melko ikävä skenaario, henkilöautossa pysähtyminen ja autosta poistuminen onnistuu muutamassa sekunnissa eli sen puolesta en olisi huolissani.

Kyllä kyllä. Ajattelin vain tuoda asian ilmi.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Paljon kiitoksia vastauksista, noita akku vaihtoehtoja on nyt sit aika paljon, talviajoa ei tule metriäkään joten vaihtoehtoja näköjään on. Pitää tosiaan ottaa mitat ja kysellä minkälaisia olis tarjolla, kisa akkua en ainakaan vielä ajatellut laittaa mutta täytyy pitää sekin mielessä.
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

totoni sanoi
Paljon kiitoksia vastauksista, noita akku vaihtoehtoja on nyt sit aika paljon, talviajoa ei tule metriäkään joten vaihtoehtoja näköjään on. Pitää tosiaan ottaa mitat ja kysellä minkälaisia olis tarjolla, kisa akkua en ainakaan vielä ajatellut laittaa mutta täytyy pitää sekin mielessä.

Jos noihin AGM "kisa"-akkuihin päädyt niin muista hankkia C-Tecin laturi. (jos siis seisotat autoasi talven yli)
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

Joo täytyy oikeen perehtyä asiaan, niin ja tosiaan tossa on evo5 tekniikka nelosen kopassa. Miten muuten tuo evo 5 ecun säätö, onko mahdollista päästä 350hv asti tolla eculla.?Putkisto on laitettu ja ilmanottoa parannettu, Walbron pumppu tulee liikuttamaan polttoaineen. Kytkin on uus ja laatikko kans alta 100 000 ajettu. Vähä meni nyt ohi aiheen...
 
Vs: Evo 4 akun koko ja mitä tulee ottaa huomioon ?

totoni sanoi
Joo täytyy oikeen perehtyä asiaan, niin ja tosiaan tossa on evo5 tekniikka nelosen kopassa. Miten muuten tuo evo 5 ecun säätö, onko mahdollista päästä 350hv asti tolla eculla.?Putkisto on laitettu ja ilmanottoa parannettu, Walbron pumppu tulee liikuttamaan polttoaineen. Kytkin on uus ja laatikko kans alta 100 000 ajettu. Vähä meni nyt ohi aiheen...

Itse ECU ei taida rajoittaa tehoja juuri mihinkään. Ainakin yli 500hv -vehkeitä on tainnut täälläkin näkyä.
 
Takaisin
Ylös Bottom