Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

frst

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2011
Evo 4 3/97 CN9A ja konetta oon laittamassa kasaanpäin.

Kovin pitkälle en päässyt kunnes huomasin että jostain syystä acl:n race series runkolaakeri ei sovi laakeripukkiin paikoilleen. Tai tarkennetaan vielä että kaikki muut runkolaakerit käy napakasti paikoilleen jokapaikkaan paitsi se keskimmäinen jossa on päittäislaakerointi.
Laakeripukista tuntuisi puuttuvan kokonaan tuo ura mihin tuo päittäislaakeri sopii... Ja jos asettelee kampiakselin laakeripukin päälle (ilman että keskimmäinen laakeri on paikoillaan) niin ei kampiakselin laakeripinnan ja laakeripukin väliin jää kuin ehkä 0,5mm tilaa (jos sitäkään) eli en usko että sinne mahtuisi erillisiä liuskojakaan.

Lohkon puolelle laakerit istui nätisti paikoilleen. Koitin vielä vaihtaa noita päittäislaakereita keskenään lohkosta-> laakeripukkiin, mutta eipä siinä mitään eroa ollut kun vaikuttavat ihan samanlaisilta.



Onko mulla tossa nyt jonkun uudemman version osia vai mistä hitosta tää johtuu?
Onko uudemmissa (5-> eteenpäin) millanen toi laakeripukki?
Entä sitten vanhemmissa?



Tuli purattua auto aika vauhdilla, senverran muistuu mieleen että erilliset päittäislaakeri-liuskat tais purkuvaiheessa sieltä jostain kampiakselin ja lohkon välistä tipahtaa lattialle....

Moottorissa on uusi käytetty std kampiakseli jonka olen mitannut samanlaiseksi kuin vanhakin oli.


Ja vielä kuvat:
Keskimmäinen laakeri lohkossa kiinni, hyvin istuu ja sopii:
http://img703.imageshack.us/img703/2810/imag0228j.jpg
http://img585.imageshack.us/img585/2318/imag0220u.jpg

Keskimmäinen laakeri yrittää asettautua laakeripukkiin, ei istu eikä sovi. Useampi milli liian ahdas:
http://img8.imageshack.us/img8/890/imag0221nf.jpg
http://img90.imageshack.us/img90/3539/imag0225w.jpg
http://img862.imageshack.us/img862/329/imag0222f.jpg

Lopuks vielä lohkon merkinnät:
http://img707.imageshack.us/img707/9665/imag0229a.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/4402/imag0230q.jpg


Faktaa pöytään jotta pääsee :seina sijasta :driver
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Uudempi lohko varmasti, veikkaan koodista päätellen Evo 6 lohkoa. Näihin menee 5 samanlaista runkolaakeria ja erilliset 180 asteen päittäislaakerit. Siksi laakeripukissa ei ole koneistusta, se pitää 180 asteen laakerit paikallaan, niitä ei laiteta muuten millään kiinni.

Vaikka joudutkin nyt hankkimaan uudet runkolaakerit niin kannattaa silti kiljua riemusta, autossasi on paljon kestävämpi konstruktio kuin vakio Evo 4:ssa.

Huomaa että ET voi laittaa Evo 4 kampiakselia tähän lohkoon vaan akselin pitää myös olla Evo 5 tai uudempaa mallia. Syy tähän on se että päittäislaakerit ovat leveämmät ja kampiakselin laakeripinnan koko ei riitä. Sen huomaat tuosta lohkon puolelta, päittäislaakerin koneistukseen jää tyhjää tilaa Evo 4 laakerilla.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Jeejee eli uutta runkolaakerisarjaa vaan tilaukseen... Vastahan mä tänään hain tuonkin matkahuollosta ;D

Mitenkäs tuo kampiakseli? Kun oon evo 4 k-akselina sen ostanut, muttakun se tuntuu olevan ihan samanlainen kuin vanhakin...??? Työntömitan tarkkuuden puitteissa ainakin.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Tarkista se päittäislaakeripinnan leveys. Tosin ei voi tietää mikä sekasikiö vanha moottori on ollut. Mikä siitä muuten hajosi että kampura pitää vaihtaa?
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

ast sanoi
Tarkista se päittäislaakeripinnan leveys. Tosin ei voi tietää mikä sekasikiö vanha moottori on ollut. Mikä siitä muuten hajosi että kampura pitää vaihtaa?

Ostin moottorivikaisena ja olin varautunnu aika laajaan korjausoperaatioon... Piti ensin tilata ebayn kautta koko mosa mutta varaosien tarjonta suomessa yllätti positiivisesti joten päätin korjata sittenkin ton vanhan...

En tiiä katsastuksessa oli ainakin maininta moottorin öljyvuodosta joten vois epäillä että jostain välistä on fuskannu huolella -> vaikuttanu ehkä öljynmäärään ja paineisiin -> urpo entinen omistaja painannu menemää niin kauan kunnes on alkannu kk laakerit pitämää ääntä... Ja tästä johtuen paistannu sitte koko alakerran entiseks...
Sylinterinseinämät on hyvännäköiset, nokatkin ovat ihme kyllä säästyneet.

Uudet männät ja kanget yms yms on jo, ja piti saada vkloppuna läjään mutta tää laakerihomma nyt vaan sotkottaa tässä...

Noita päittäislaakereita saa tilattua yksittäin joten riittänee että tilaan evo 6 päittäislaakerit?
Niin tosiaan sillä seuraamuksella että mulla toivottavasti nyt on se uudemman mallin kampura tuolla ettei tarvii sitäkin tilata toista kertaa...


EDIT:
http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=45
Juu 4-9 malliin tarjoaa ainakin samaa runkolaakeria :)

Löyty tuolta vielä ne vanhat päittäisliuskatkin joihin vertasin sitä kampuran pintaa, yhteensopivilta vaikuttivat eli ka:n laakeripinta on mallia leveä..... Eli E6 päittäislaakeri vielä tilaukseen nii päästään jatkamaan harjootuksia... :)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

joo kyl se pitäs siihe lohkoo käyä :) mulla ku oli samal setil eli 180 asteiset liuskat tos kampuras :)
eks ollu hiano veivi? :) just oikees kohas helläsin kaasun...enne täystuhoo :D
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

mmpa sanoi
joo kyl se pitäs siihe lohkoo käyä :) mulla ku oli samal setil eli 180 asteiset liuskat tos kampuras :)
eks ollu hiano veivi? :) just oikees kohas helläsin kaasun...enne täystuhoo :D

Juu hienon koristeen siitä sai :)

Voi vaikka vanhasta kampiakselista ja noista lopuista leluista tehdä oman "crankwalk" eläimen...

Jatkokysymyksiä sivuten laakeriaihetta:

Eli mulla on tossa evo 6 lohko, mutta nelosen kytkin? Mittailin kytkinlevyn halkaisijaa niin ihan tasan tarkalleen 225mm... Levyssä on kyllä ihan hyvin vielä pintaa (7mm paksu) mutta vauhtipyörässä ja asetelmassa sinisiä länttejä...
Tekis mieli päivittää tuo kytkin, jos haluan kutosen kytkimen niin tarvinnee ostaa koko paketti uusi vauhtipyörineen?
Toisaalta nelosen vakio kytkinlevy ei printsportilla hirmusia maksais, ja vois pelata ihan hyvin jos koneistaisi nuo kitkapinnat muista osista suoraks...

Jos jollain on sopuhintaan pelkkää levyä vanhempaan, tai koko asetelmaa uudempaan niin voi tarjota!!!
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Evo 5-6 kytkin on saman kokoinen kuin Evo 4 ja menee samaan vauhtipyörään suoraan. Ainoa ero on hieman jäykempi asetelma uudemmissa.

7-9 kytkin on isompi ja vaatii uuden vauhtipyörän.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

tilasin ite kaikki tuolta http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s0p0

kytkin kesti ainaki 580nm siis se massalevyllinen ja iha suht jees siviilis ajella viel :)

toimituskulut oli 21e ja tilasin kaikki tiivarit yms tuolt nii et se paketti paino 20kg ja toi ovelle asti :peukku

nii siis evo 5 kytkimellä ainoo ero on se tappi vauhtipyöräs.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Eilen vielä spektailin tota pakettia tallilla ja tulin siihen tulokseen että vien koko roinan koneistamolle ja saavat siellä oikaista nuo siniset läntit pois ja oikaista pinnat sillai että kytkinlevy tarraa varmasti koko pinta-alaltaan jokapuolelta kiinni...

Autossa kun ei kuitenkaan ole kuin evo8 männät, apexi suodatin, coolerikitti, ja catback putki niin luulis nyt kuitenkin ton vakiokytkimen vielä kestävän??? Auto tulee ihan jokapäiväiseen ajoon eikä ole tarkoitus mennä mihinkään varttimailille tai radalle...
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

juujuu kestää kyl.taitaa olla iha ehjä asetelmaki edellisest konees jos tarviit sil o ajettu 5000km levyki tais olla iha ok :)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Nytte on kytkinsetti sorvattavana...
Asetelman niitit pitää kuulemma purkaa että saa sen kitkapinnan tulevasti kiinni että sen saa suoristettua...
Lupasi sorvata uudet niitit siihen ja prässätä takas kiinni...

Jokohan loppuviikosta :driver
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Kysellään nyt vielä tässä topicissa (ohi aiheen mutta kuitenkin)

Onko mitään erityistä huomioitavaa nyt tuossa kun on moottori ollut ihan atomeina ja kun sitä aletaan ekaa kertaa käynnistämään?
Jäähdytysjärjestelmän ilmausta varten on ilmeisesti jossain päin olemassa oma ilmausruuvinsa?
Entisestä termostaatista ei ollu kotelossa kuin kehykset jäljellä, tarkoitus oli hakea vielä uus termostaatti.

Entä sitten öljyjen kanssa?
5.1l ilmeisesti koko järjestelmän tilavuus, on uus suodatin olemassa jo ja shell helix ultra 5w40 yhteensä 6 litraa odottelemassa.
Haulla löytyi jotain niistä venttiilinnostimien ilmauksesta, koskeeko tämä evoja? Kansi ei ole ollut levällään, se on irrotettu lohkosta siten että siinä on ollu kaikki venttiilit, nokat, ja jopa imu-ja pakosarjat kiinni kaiken aikaa.

Millaiset öljynpaineet tossa kuuluis olla? Tyhjäkäynnillä/ kierroksilla?
Öljypumppu näytti päällisin puolin ehjältä, mutta hommasin silti jälkiasennettavan öljynpainemittarin että näkee vielä senkin varmanpäälle.

Joku 4/5/6 koskeva manuska löytyy tästä läppäriltä jossa oli jonkunverran noita hyödyllisiä ohjeita, mutta onko jotain vielä mitä pitäisi erityisesti huomioida?



Tankissa pitäis olla bensaa ja akun laitan vielä lataukseen... ;D
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Jäähdytysjärjestelmä ilmautuu hyvin kun pidät syylärin korkin auki ja täytät sitä mukaa kun vajenee, sisäilmanlämmmön ollessa täysillä.

nostajia ei tarvitse ilmata.

kun ensimmäistä kertaa käynnistät, käännä muutaman kerran virta-avainta nopeasti siten, ettei auto kerkeä käynnistymään.
tällöin saat bensanpaineet tukkiin tasaiseksi.

öljypumppuhan on hyvä kasausvaiheessa lyödä täyteen STP:tä, jolloin nostaa öljynpaineet nopeammin.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

simonsays sanoi
öljypumppuhan on hyvä kasausvaiheessa lyödä täyteen STP:tä, jolloin nostaa öljynpaineet nopeammin.
vaihtoehtosesti jos on käytössä esim porakonepumppu tms ja ottaa öljynjäähdyttimeltä letkun irti ja tekee siihen liitoksen josta painaa öljyt koneeseen niin ne kiertää jo yläkerrassa yms (voi jopa nostaa öljynpaineet jos on tarpeeks tehokas pumppu) Näin tehty kilpureissa aina konerempan jälkeen ja käytössä on pieni hydraulipumppu, jota pyöritetään porakoneella. Toki siis vastakkainen letku on tukittava (paineen nousun näkee kun se tukittava letku alkaa "nousemaan" paineen ansiosta.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

kasausöljy esim diesel öljy mis paljo sinkkii ja evos on kyl vakiona nii tehokas pumppu et iha käynnistykses jo pumppaa öljyy...tai ainaki valo sammuu ;)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Kasaus asianmukaisella kasausrasvalla. Öljypohjaan litra-pari öljyä, coolerin letkujen tukkiminen ja sitten pyörittää ennen hihnan asennusta öljypumppua niin että öljyä nousee kanteen asti. Ihan käsipelillä sopivalla avaimella nopeasti pyörittäen nousee, ei tarvita porakonettakaan. Hihna paikalleen, kone paikalleen ja laakista käyntiin ilman mitään sahailuja samalla tietysti seuraten että paineet nousevat heti eikä huomenna.

Pahin tilanne on kuiva öljypumppu joka ei välttämättä jaksa nostaa öljyä pohjasta ollenkaan ennen kuin sinne saa nestettä sisään. Tämä voi käydä myös pitkään seisoneelle koneelle.

Jäähdytysjäjestelmän täyttö niin että termostaattikotelossa oleva ilmausruuvi on auki. Lopuksi korkki kiinni ja vielä ilmausruuvista vähän nestettä sisälle enen ruuvin sulkemista. Sitten lämpimänä koneen käydessä nesteiden jo kierrettyä järjestelmässä ilmaruuvia sen verran auki etä mahdolliset loput ilmat poistuvat.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

mmpa sanoi
kasausöljy esim diesel öljy mis paljo sinkkii ja evos on kyl vakiona nii tehokas pumppu et iha käynnistykses jo pumppaa öljyy...tai ainaki valo sammuu ;)

ei muute sammu pelkällä startilla öljynpainevalo. Toki valon pitää siis käynnistyksessä heti sammua.
Nim. muutaman kerran testattu, ei riitä startin kierrokset.

Jäähdytysjärjestelmän on tullu aina täytettyä vain syylärin kautta ja ekalla startilla korkki auki vain. Ylävesiletkusta puristelee pari kertaa täyttäessä juuri ennekuin syyläri on täynnä. Ikään ei o tarvinnu lisäillä ja lämmityksin pelannut. Auto ollut ysi ja aina suorassa asennossa nosturilla.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Harri K sanoi
ei muute sammu pelkällä startilla öljynpainevalo. Toki valon pitää siis käynnistyksessä heti sammua.
Nim. muutaman kerran testattu, ei riitä startin kierrokset.

Jep, ei ole sammunut mullakaan kummassakaan evossa. Siksi startilla "öljynpaineiden nostaminen" onkin turhaa hommaa. Öljyä toki kiertää, mutta mitään merkittävää painetta ei pääse syntymään.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

ast sanoi
Jep, ei ole sammunut mullakaan kummassakaan evossa. Siksi startilla "öljynpaineiden nostaminen" onkin turhaa hommaa. Öljyä toki kiertää, mutta mitään merkittävää painetta ei pääse syntymään.

Toki toi ehkä kannattaa pyöräyttää ilman tulppia kerran ni kuulee rutiseeko esim venat tms kieroon enneku lyö koko konetta tulille ;D
Toki siis käsin on pyöritetty kone ensin kampiakselin päästä ympäri :)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

ast sanoi
Uudempi lohko varmasti, veikkaan koodista päätellen Evo 6 lohkoa. Näihin menee 5 samanlaista runkolaakeria ja erilliset 180 asteen päittäislaakerit. Siksi laakeripukissa ei ole koneistusta, se pitää 180 asteen laakerit paikallaan, niitä ei laiteta muuten millään kiinni.

Vaikka joudutkin nyt hankkimaan uudet runkolaakerit niin kannattaa silti kiljua riemusta, autossasi on paljon kestävämpi konstruktio kuin vakio Evo 4:ssa.

Huomaa että ET voi laittaa Evo 4 kampiakselia tähän lohkoon vaan akselin pitää myös olla Evo 5 tai uudempaa mallia. Syy tähän on se että päittäislaakerit ovat leveämmät ja kampiakselin laakeripinnan koko ei riitä. Sen huomaat tuosta lohkon puolelta, päittäislaakerin koneistukseen jää tyhjää tilaa Evo 4 laakerilla.

Onko siis mahdollista sovittaa nuo uudenmalliset päittäislaakerit evo 4 lohkoon koneistamalla siitä hieman? Ja uudemmalla laakeripukilla?
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

[jo sanoi
Onko siis mahdollista sovittaa nuo uudenmalliset päittäislaakerit evo 4 lohkoon koneistamalla siitä hieman? Ja uudemmalla laakeripukilla?

En tiedä kenenkään näin tehneen joten en osaa sanoa onko mahdollista.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

kasaus öljyy oli iha pumpussakin ja kyllä se sammu startilla....tietty oli kyllä iha uus mottiki mut...
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Kiitoksia vastauksista!

Tippakannun täytin jo eilen samalla shell helixillä mitä moottoriöljyksikin meinaan laittaa, ja onhan sitä tullu hölvättyä kovasti joka paikkaan mihin on suinkin vain voinnu... Tarvii öljytä se öljypumppu sitten huolella kunhan siihen vaiheeseen päästään...

Oon onnistunu saamaa muuten ton moottorin yksinään pois tuolta konehuoneesta, eli siellä on vaihteisto yms paikoillaan, niin mahtuukohan tuo öljypohjan kanssa sinne takaisin? Olis vaan helpompi kasata tossa moottoripukissa mahdollisimman valmiiksi...

Vaihteiston kiinnikkeet on irti ja kulmavaihde on irrotettu siten, että kaikki pultit on irti ja kulmavaihde on vielä siinä huulilla, kuitenkin sen verran irti että lohkon on saanu pois sieltä välistä...





Voisi muuten onnistuakkin tuo vanhemman lohkon koneistus uudemmille päittäreille sillä ehdolla toki ettei vanhemman lohkon laakerin ura ole liian suuri valmiiksi. Tai lähinnä liian syvä. Kun ainakin silmään nuo vanhemman std päittäislaakerit on vähäsen paksummat kuin nuo uudemman std liuskat... Voinpas muuten vaikka huomenna vielä mikrometrillä spektailla noita ennenkuin alan niputtamaan tota hökötystä, niin selviää sekin asia.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

mmpa sanoi
kasaus öljyy oli iha pumpussakin ja kyllä se sammu startilla....tietty oli kyllä iha uus mottiki mut...
edes uudessa ei sammu kyllä, tehty täysin uudeksi sisuskaluilla ja todettu muillakin. Mut liekkö sitte mahdollista, vai oisko ölleanturissa eroa...Vai onko tässä nyt nelosissa se "heikoinlenkki" eli ölleanturi antaakin mennä alemmas paineet?
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Harri K sanoi
edes uudessa ei sammu kyllä, tehty täysin uudeksi sisuskaluilla ja todettu muillakin. Mut liekkö sitte mahdollista, vai oisko ölleanturissa eroa...Vai onko tässä nyt nelosissa se "heikoinlenkki" eli ölleanturi antaakin mennä alemmas paineet?

Minusta kolmosessa sammuu jo startatessa, tai ainakin "yrittää". Pitääpä katsoa tänään. Voi olla että näissä vanhemmissa on eri rajapaine.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Unohtu perkele mitata ne laakeriliuskat tänään :seina

Mistä tietää sen pikkuhihnan oikean kireyden? Siis sen joka pyörittää mm tasapainoakseleita.


Ja ja... Kun autossa on turbotimer niin miten sen saa pois käytöstä? Jos moottoria käyttäessä sattuu tulemaan jokin ongelma minkä takia pitää saada nopeesti sammuksiin niin eioo välttämättä hirmu terveellistä jos timeri pitää autoa väkisin käynnissä vielä minuutin verran sen jälkeen kun kääntää virrat pois...
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Varmaan itse timeristä, ainakin itsellä oli on/off. Tai sitten irroittamalla koko laitteen, mulla oli pelkällä liittimellä kiinni.
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Missä sijaitsee jakolaatikon proppu? Tai mistä sieltä saa öljyt ulos/ sisään????

Ja ja... jakohihnan pitäis olla kohdillaan ainakin manuskan ohjeiden mukaan, ja moottori pyörii hyvin sekä räikällä että startilla pyörittäessä (ei ole vielä ollu käynnissä), mutta kun pyörittää moottorin yläkuolokohtaan (nokkapyörien, tp-akseleiden, kampiakselin, ja öljypumpun merkit kohdillaan), niin hetken päästä ilmeisesti imunokka pyörähtää hieman takaisin päin ja jakohihna löystyy aavistuksen verran. Onko tämä normaalia? Kun moottorin jättää mihin tahansa muuhun asentoon kuin tuohon niin hihna pysyy kireällä kaiken aikaa...

Ja miten vitussa sen laturin saa takaisin sinne omalle paikalleen? Imusarjan ohi ei tunnu mahtuvan millään, aina kahnaa johonkin kiinni.
Alakautta se ei ainakaan edes yritä...


Hölväsin sen öljypumpun, sekä täytin suodattimen öljyllä ennenkuin ruuvasin kiinni, niin voi ilmeisesti vielä noi 4l + 1l pönikät kaataa sisään?


Olis melkeen pitänny tehä oma projektitopicci toiselle puolelle tästä kun on niin kovasti jo kyselty ohi aiheen :-X
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

[jo sanoi
Onko siis mahdollista sovittaa nuo uudenmalliset päittäislaakerit evo 4 lohkoon koneistamalla siitä hieman? Ja uudemmalla laakeripukilla?

Tulipahan nyt tehtyä ihan omat öljykanavat päittäislaakereille. Saa nähdä miten toimii ::)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

Tänään pääs jo ajeleen!

Hienosti pelaa!
Ekaa kertaa startatessa naputti ehkä noin 1-2sec ja samantien loppui. Tippakannun kuva hävis myös noin 2sec starttauksen jälkeen :driver

Tosin jotain hämärää on vielä laturissa päin kun ei tahdo oikein ladata. Vaihtelin itse hiilet sinne joten siinäkin voi olla syy... No huomenna aamulla laturi aukitte niin nähdään mitä siellä on tapahtunu...

Kiitokset kaikille ketkä neuvo remontissa! 8)
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

1500km rullattu ja edelleen pelittää ilman ylimääräisiä ääniä ;D
Öljyt ylärajassa, samoin jäähdytysnesteet!
Ei vuoda mitään mistään...!
Laturikin alko pelaamaan kun laitto johdot kiinni :seina


Ainut todella pienen pieni miinus on että kiihdyttäessä täyskaasulla tuntuu pieni kuoppa vedossa 5-6k kieppeillä johon asti/jonka jälkeen vetää todella pirteesti muuten...? Ei tuota välttämättä aina edes kunnolla huomaa mutta nyt kun oikein etsimällä etsitään jotain niin tuo tulee ainoana "vikana" moottorista mieleen...


Tulpat oon katsonut ja hyvänväriset tuntuivat nekin olevan. Paljonkohan kuuluis olla kärkiväli? Se näytti melko isolta, ehkä 1,5mm?


Edellinen 200sx rs13 oli tosi tarkka vagin puolillakin tosta kärkivälistä että pelitti koko kierrosalueen läpi kunnolla...




Ainiin, ilmastoinnista loppu hönkä ekan 150km jälkeen, ja se kuuluisa ayc valokin palaa... Mutta olkoon nuo seuraavan omistajan ongelmia :)
Japanimportsilta suomesta muuten saa noita ayc pumppuja, 460€....

img1433ra.jpg
 
Vs: Evo 4 runkolaakerifit-ongelma

frst sanoi
Paljonkohan kuuluis olla kärkiväli? Se näytti melko isolta, ehkä 1,5mm?

Oisko 0,8mm-1mm uusissa? Tuollasta 0,6 käytetty, jos paineita nostettu.
 
Takaisin
Ylös Bottom