evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi

New Member
Liittynyt
6 Elokuu 2010
Eli edestä oikealta kuuluu sirinää vain moottorijarrutuksessa. Sirinä lakkaa heti jos painaa kaasua,jarrua tai kytkintä.Sirinä alkaa kuulumaan 3000rpm tienoilla ja häviää noin.2500rpm kohdilla. Sirinä kuulostaa tulevan etuakselilta. Ja sitten oikealle tiukasti kääntäessä lähinnä parkkipaikka vauhdeissa kuuluu tasainen kolina. Kolina johtuu ilmeisesti vetarista mutta tuleeko sirinä myös vetarista. Mistäs kautta vetaria kannattas lähteä hommaamaan kyseiseen autoon?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Kolina voi tulla myös etulukon pulteista, jos autossa sellanen on. Tyyppivikana, että ne katkeaa. Sirinästä paha sanoa...
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Onko gsr:ässä etulukkoa? jos on missä kohtaa sijaitsee ja minkä näkönen?ja mitkä pultit siitä menee poikki?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi sanoi
Onko gsr:ässä etulukkoa? jos on missä kohtaa sijaitsee ja minkä näkönen?ja mitkä pultit siitä menee poikki?

Useimmissa on, mutta ei välttämättä ihan kaikissa. Sijiatsee jakolaatikossa (sisältää myös kulmavaihteen). Pulttit ovat ihan sisimpänä eli koko laatikko pitää pistää atomeiksi pulttien löytymiseksi.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Lisää tutkittuna kolisee myös vasemmalle käännyttäessä mutta kolina vaimeampi. Oikealle käännyttäessä kolina mennyt pahemmaksi ja alkaa koliseen entistä loivemmassa kaarteessa. Auto paikallaan rattia rivakasti kääntäessä kolahtaa myös. Mitä mieltä olette viittaako vetariin vai lukkoon.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Kolina vain pahenee. Voisko joku antaa tarkat ohjeet kuinka lukon pultit kiristetään.Tai onko mitään mistä näkee onko autossa etulukkoa?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi sanoi
Kolina vain pahenee. Voisko joku antaa tarkat ohjeet kuinka lukon pultit kiristetään.Tai onko mitään mistä näkee onko autossa etulukkoa?

Laita runkonumero yksityisviestillä niin voin katsoa onko tietokannan mukaan lukkoa.

Pultteja ei kiristetä vaan ne vaihdetaan koska ne menevät poikki. Koko jakolaatikko pitää irrottaa:

- jakolaatikon ja vaihteiston öljyt ulos
- mahdollisesti downpipe irti, en muista 100% varmuudella pitikö ottaa vai ei
- vetarit irti edestä
- liukuvasaralla vaihteiston läpi tuleva akseli irti vasemman vetarin reiästä
- jakolaatikon 5 pulttia irti ja laatikko pois, kardaani lähtee ihan vaan vetämällä
- jakolaatikko auki pöydällä
- perämurikka ulos jakolaatikosta
- perämurikan umpinaisten kuorien avaaminen, merkitse asento kuoren ja viskokytkimen välillä
- nyt poikki olevien pulttien pitäisi näkyä.

Kasaus vastakkaisessa järjestyksessä. Jos vaihdat laakereita niin kulmavaihteen hammaskosketus on tarkistettava ja tarvittaessa säädettävä.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Olisko kenelläkään evo 5 gsr.rän etuperän lukon pulttien speksejä? Tarttis saada pultit ennenku ryhtyy remonttiin.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

M8 pituus noin 28mm kovuus mielellään 12.9. 10.9 käy myös.

30mm löyty ainakin ihan kaupoista. Mutta kannattaa olla tarkkana ja lyhentää sopivaksi, että ei jää kantamaan ja varmistaa ruuvilukitteella.

2.bmp
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Onko jakolaatikon ja vaihteiston öljyt samassa tilassa? mitä öljyä suosittelette?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi sanoi
Onko jakolaatikon ja vaihteiston öljyt samassa tilassa? mitä öljyä suosittelette?

On ja ei.

Jakolaatikossa kiertää kahta öljyä. Kulmavaihteessa omansa ja etutasauspyörästön sisällä vaihteiston öljy.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Kun vaihdan etulukon pultit niin tuleeko kulmavaihteen öljyt pihalle?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

se vaihdelaatikon läpi menevä akseli ei lähde millään liikkumaan. Se liikku noin. 1cm ja sen jälkeen tyssää kuin seinään. Vaatiiko se perkeleesti voimaa vai mikä avuksi?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi sanoi
se vaihdelaatikon läpi menevä akseli ei lähde millään liikkumaan. Se liikku noin. 1cm ja sen jälkeen tyssää kuin seinään. Vaatiiko se perkeleesti voimaa vai mikä avuksi?

Liukuvasaralla tai jos ei sillaista löydy niin 8mm kierretanko, mutteri ja prikka päähän ja jollain painolla nykäsee.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

Onko tosiaan m8 pultti kun ei lähde kummaltakaan puolelta kierteelle ja m6 on pieni?
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

NiXi sanoi
Onko tosiaan m8 pultti kun ei lähde kummaltakaan puolelta kierteelle ja m6 on pieni?

Juu pitäis olla. Tai ainakin IV on et en nyt aivan varmaksi sano mut uskoisin olevan.
 
Vs: evo 5:sessa sirinää ja kolinaa etupäässä

No niin nyt on perä pöydällä ja pois omista kuoristaan. Ja pultithan sieltä on poikki mutta miten se perä menee poikki jotta poikki menneet pultit pääsee vaihtamaan?
 
Takaisin
Ylös Bottom