EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Bleedi

New Member
Liittynyt
16 Huhtikuu 2012
Terve!

Mikä on Mitsun tiskiltä ostettuihin alkuperäisiin ajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja alkuperäisen säätimen oikea kytkentä jolla toimii?
Säätömoottoreissa ja säätimessä 3 johtoa.
Foorumilta tähän mennessä löydetyiltä tiedoilla ei saatu toimimaan.

Kiitos.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Tän tyyppisellä kytkennällä toimii ainaki mulla. Luulis toimivan samalla lailla.

Mut jos sulla kerran on orkkis osat ni luulis toimivan ihan suoraan.

Ootko mittaillu virtamittarilla kulkeeko siellä sähköt? Entä onko kaikki liittimet kiinni? Myös se pieni johdonpätkä umpion ja säätimen johdon välissä?
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Basbarduu sanoi
Tän tyyppisellä kytkennällä toimii ainaki mulla. Luulis toimivan samalla lailla.

Mut jos sulla kerran on orkkis osat ni luulis toimivan ihan suoraan.

Ootko mittaillu virtamittarilla kulkeeko siellä sähköt? Entä onko kaikki liittimet kiinni? Myös se pieni johdonpätkä umpion ja säätimen johdon välissä?

Onko nuo vastukset pakolliset vakio säätimen kanssa myös? Paikallainen korjaamo on runkannut autoa jo pari viikkoa, et kuumeisesti yritetään etsiä ohjeita joilla toimii.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Bleedi sanoi
Onko nuo vastukset pakolliset vakio säätimen kanssa myös? Paikallainen korjaamo on runkannut autoa jo pari viikkoa, et kuumeisesti yritetään etsiä ohjeita joilla toimii.

En tiedä onko pakolliset vai ei.

Itse tein ton ohjeen mukaisesti ja toimi heti.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Jos se on sama säädin mitä perus Lancerissa, niin siihen kuuluu tollanen erillinen vastuspaketti mukaan, eli tarvii olla. Jos ei toimi ohjeen mukaisilla väreillä, niin kannattaa tarkastaa liitokset siellä umpion päässä. Mulla oli alkuperäsissä piuhoissa värit ristissä verrattuna tohon ohjeeseen.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Jos tuota Sampan mainitsemaa vastuspakettia ei ole, niin itse itseäni lainaten:

pexi sanoi
Tarvitset vielä vastukset OE numero MR275082.

Sen jälkeen molemmissa päissä onkin samanväriset johdot.
Mustat maihin
Sinisiin ajovalolta + (toki tuon plussan voi muualtakin ottaa, mutta noin se oikeasti kuuluu kytkeä)
Ja vihreät yhteen

Ja eikun säätelemään.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Ei toimi, johan täällä on käynyt sata ihmistä kokeilemassa. Ajovalojen vaihtotyöt maksanut varmaan tässä vaiheessa tuhansia.

On kokeiltu työntää vastuksia joka väliin, mutta ei skulaa.
Johdotukset on oikein. Pistin moottoreiden ohjauspiuhaan virtaa 5v akusta, niin johan alkoi surista.
SÄÄDIN ON KAKSIJOHTOINEN JA MITSUN ALKUPERÄINEN

Säätimeltä ei saada mitenkään 7-4v aina tulee sama 12v oli vastuksia tai ei.
Ja joka väliin ollaan kokeiltu vastuksia työntää. Mihin väliin ne nyt pitää laittaa

Edit. älkääkä nyt tarjotko enään sitä ohjetta missä on 3 johtoinen säädin.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

ensi puhut 3 johtosesta ja ny se onki 2 johtonen ;D

onko sulla nyt alla olevan linkin nron 83962BB vastuspaketti vaiko ei ? (ei mitään omatekosia vastuksia vaan mitsun myymä paketti siis, jonka voi tilata nrolla: MR275082)

http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=mitsubishi&t_id=20206&id_pic=170884
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Mäki tein tolla potikalla+vastuksilla ja heti toimi,vaikka ymmärrän sähköjen päälle samallailla ku sika atomipommista.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Missä tää auto sijaitsee? Jos noita kytkentöjä pääsisi hiukan katsomaan?
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Hankala oli kyllä itelläki saada toimimaan kun en myös ymmärrä noista sähkötöistä juuri mitään. Ite hommasin alkuperäsen säätimen, jossa 2liitintä. Toisee 12v tulemaa, joku vastus välii ja toine piuha mikä haarottuu säätimille. Virran ryöstin lyhkäsistä. Toinen laskee enemmä, mut toine vaan puolet siitä, mutta olkoot. :p

Melko kehno korjaamo jos ei ole saaneet toimimaan? ::)
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

laineracing sanoi
Mäki tein tolla potikalla+vastuksilla ja heti toimi,vaikka ymmärrän sähköjen päälle samallailla ku sika atomipommista.

Millä potikalla, tehtaan omalla ja itse laitetuilla vastuksilla?
Mihin väliin laitoit vastukset jos teit tehtaan omalla 2 napaisella potikalla.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Se pitää haarottaa maihin, että jännitteen saa muuttumaan.

Tähän tyyliin

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19853.msg178541#msg178541
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

Laitoin mun ensimmäisen ajovalojen korkeudensäädön toimimaan 2johtosella. siten että 3napaisella keinukytkimellä sai vaihdettua plussan miinukseks ja miinuksen plussaks. Ja sit välissä oli muutamat vastukset ennenku johto meni säätömoottorille, josta otin liiat osat pois ja yhdistin johdot suoraan servomoottorin napoihin. Toimi tähän vuoteen asti mutta nyt oli päässy paskaa rattaiden väliin ja tein sit uuden systeemin ton Hemppiksen ohjeen mukaisesti. Ois varmaan pitäny tiivistää koko systeemi ni ei ois tarvinnu tehä uusiks. Oon käyttäny 5A sulaketta tossa mut se sais varmaan olla pienempiki.

Tää on nyt varmaan vähän kaukaa haettua mut jos ei muuten rupee toimimaan ni tuolleen ainaki.
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

taisin saada toimii
 
Vs: EVO 6 Tehdasajovaloumpioiden korkeudensäätömoottoreiden ja säätimen kytkentä!

itellä evo 4:ssa volkkarin säätömoottorit ja volkkarin säätönamiska. hyvin toimi. herätteen nappasin mittarivaloista ja moottoreiden virtajohdot akulta oma sulake boxiin ja moottorit vaa suoraan maadotin koriin. ehkä vähän epäselvä mut kyllä toimii aivan hyvin.
 
Takaisin
Ylös Bottom