Evo 8/9 vesiruiskun säiliön /pissapojan säiliön vuoto ??

rodney

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2006
Sijainti
Kotka
Tämä Evo kurvailee pääasiassa Kotkassa..Tähän väliin kysäsen että onko tietoa mikä vaivaa tuota vesijäähdytys systeemiä kun täytin sen tänään niin samantien rupesi nesteet valumaan ulos puskurin välistä ja loppui kun oli n.puolet nestettä jäljellä ??? ???
 
Re: Evo ihmiset

rodney sanoi
.Sellasta kyselen että löytyykö suomesta mistään kiillotettua pakosarjan suoja peltiä???Vai onko tilattava ulkomailta...

tarkoitatko alkuperäisen mallista peltiä? vai jokun muun merkkisen pakosarjan yhteyteen tulevaa pelliä .

noihin  "aftermarket" pakosarjoihin ei ainakaan alkuperäinen pelli sovi!   noita hks pellejä  kannattais varmaan kysellä vaikka printsportilta,  rre:ltä , tai ranacoracingilta !

rodney sanoi
Tämä Evo kurvailee pääasiassa Kotkassa..Tähän väliin kysäsen että onko tietoa mikä vaivaa tuota vesijäähdytys systeemiä kun täytin sen tänään niin samantien rupesi nesteet valumaan ulos puskurin välistä ja loppui kun oli n.puolet nestettä jäljellä ??? ???
niin siis takapuskurin välistä vai?  jos sieltä ,niin onkohan säiliö /letkut ehjiä!
 
Re: Evo ihmiset

Etupuskimen välistä tulee välijäähdyttimen vesiruisku systeemille tarkoitettu neste valuu ulos puoleen väliin asti...Joo täytyy kysellä noista pajoista sitä peltiä.
 
Minunkin mielestäni fintoys on esimerkillinen autokerho järjestö..No nyt minulla on mitsu ja jäsen hakemukset on laitettu menemään ja nyt odotellaan jäsenyyttä..Niin että olisiko kellää tietoa tuosta välijäähdyttimen vesiruisku systeemistä kun puolet tulee puskimen välistä pihalle kun nestettä kaataa säiliöön???
 
rodney sanoi
Minunkin mielestäni fintoys on esimerkillinen autokerho järjestö..No nyt minulla on mitsu ja jäsen hakemukset on laitettu menemään ja nyt odotellaan jäsenyyttä..Niin että olisiko kellää tietoa tuosta välijäähdyttimen vesiruisku systeemistä kun puolet tulee puskimen välistä pihalle kun nestettä kaataa säiliöön???

juu sama täällä jäsenyyttä odotellaan !

käväisin kattelemassa tota vesiruisku tsydeemiä omasta !ja tuli mieleen että kai sulla on se etupuskurin alla olevalle suuttimelle menevä pieni vesi letku kiinni! se menee siittä ilmanputsarikotelon vierestä ja yksi liitoskohta on ainakin siinä kuskinpuoleisen umpion kohdalla ! jos se olis irti niin saattais olla letkun pää törröttämässä sillä korkeudella et puolet säiliöstä tyhjentyis!
 
wrx sti sanoi
rodney sanoi
Minunkin mielestäni fintoys on esimerkillinen autokerho järjestö..No nyt minulla on mitsu ja jäsen hakemukset on laitettu menemään ja nyt odotellaan jäsenyyttä..Niin että olisiko kellää tietoa tuosta välijäähdyttimen vesiruisku systeemistä kun puolet tulee puskimen välistä pihalle kun nestettä kaataa säiliöön???

juu sama täällä jäsenyyttä odotellaan !

käväisin kattelemassa tota vesiruisku tsydeemiä omasta !ja tuli mieleen että kai sulla on se etupuskurin alla olevalle suuttimelle menevä pieni vesi letku kiinni! se menee siittä ilmanputsarikotelon vierestä ja yksi liitoskohta on ainakin siinä kuskinpuoleisen umpion kohdalla ! jos se olis irti niin saattais olla letkun pää törröttämässä sillä korkeudella et puolet säiliöstä tyhjentyis!

Täytyypi käydä tarkistamassa onko se tuo letku..Entäs kuuluuko sulla autostasi liikkeelle lähtiessä ja yleensä ajaessa sellaista "ulinan"tapaista ääntä on aika voimakas ja sellanen ulina huminaa en osaa oikeen selittää tarkemmin..Kai se on normaalia???
 
Kyllä se letku oli ainakin kiinni...Jostain muualta se sitten ruikkii???Kuinkas paljon tuo evo oikein vie tuota jäähdytys nestettä kun tuntuu että on kokoajan melkein tyhjä??Esim perjantaina oli sen verran että se alempi kapeampi osa täyttyi ja nyt oli taasen melkein tyhjänä eikä lämmöt kuitenkaan ole nousseet mihinkään ovat olleet siinä vajaassa puolessa välissä.Onkos tuolla jäähdytin nesteellä mitään väliä kun esim korrekilla on kahta eri mallia tavallista ja sitten jotain g43:sta tai jotain vastaavaa???Eli mitä kannattaa laittaa??
 
niin selvennän hiukan täytätkö sitä takakontissa olevaa säiliötä joka sitten vuotaa puolet pois ? sielä meinaan sijaitsee se vesiruiskun säiliö! apukuskin takaposkes (lokerikossa)

kyllähän jäähdytys nesteen paisunta säiliössä vaihtelee useinkin toi nesteen määrä muissakin vehkeissä ! ihan normalia!!

ellei se sitten ole jäähdytys nestettä mitä siittä vuotaa?
 
wrx sti sanoi
niin selvennän hiukan täytätkö sitä takakontissa olevaa säiliötä joka sitten vuotaa puolet pois ? sielä meinaan sijaitsee se vesiruiskun säiliö! apukuskin takaposkes (lokerikossa)

En vaan sitä joka on siinä kuskinpuolen lampun edessä??Sieltä tulee puolet ulos...Ei kyllä se vuotaa siintä kuskinpuolen ajovalon edessä olevasta säiliöstä onko sitten pissapoika säiliö...Samantien kun kaadat sen täyteen niin ulos rupeaa tulemaan...Onkos sillä jäähdytin nesteen merkillä väliä???
 
no sitte se on pissipoikien säiliö(musta) ! ei muutaku ruuvaat sen irti ja kato mitä se on syöny! tai mikä on irti :D
 
rodney sanoi
wrx sti sanoi
no sitte se on pissipoikien säiliö(musta) ! ei muutaku ruuvaat sen irti ja kato mitä se on syöny! tai mikä on irti :D

Joo pitää tarkistaa mikäs sil on oikein meininki.Entäs onko sulla minkälaisella käytöllä tuo vesiruiskujäähdytys tolle välijäähdyttimelle??Auto vai manual ja käytteletkö sitä päivittäin???Kuten huomaat niin kaikki tuosta autosta on minulle uutta ;D ;D

Noo enpä ole käyttänyt kumpaakaan ! aika turha kapistus !
ei ainakaan perstuntumadynoon vaikuta millään lailla sen käyttö (leikkikalu) ;D
 
Feppi sanoi
rodney sanoi
wrx sti sanoi
no sitte se on pissipoikien säiliö(musta) ! ei muutaku ruuvaat sen irti ja kato mitä se on syöny! tai mikä on irti :D

Joo pitää tarkistaa mikäs sil on oikein meininki.Entäs onko sulla minkälaisella käytöllä tuo vesiruiskujäähdytys tolle välijäähdyttimelle??Auto vai manual ja käytteletkö sitä päivittäin???Kuten huomaat niin kaikki tuosta autosta on minulle uutta ;D ;D

Uusissa autoissa ohjekirjaa ole :eek: ;D

On mutta ei siellä kerrota miksi pissipoika pissaa ennen aikojaan ym ym ;D ;D
 
Sillä on pissitulehdus ;)
kyllä kai sielä joku on irti ! muistelisin että kun mulla loppu toi pissi aine säiliöstä, niin se takakontin vesiruiskun pumppu piti myös ääntä ! ne saattaa olla yhteydessä toisiinsa ! eipä ole tullut tutkittua asiaa!!
 
rodney sanoi
Etupuskimen välistä tulee välijäähdyttimen vesiruisku systeemille tarkoitettu neste valuu ulos puoleen väliin asti...Joo täytyy kysellä noista pajoista sitä peltiä.
Sama 'vika', eli se on ihan ylitäyttösuoja mun nähdäkseni. Tosin on ehkä liioiteltua sanoa, että se tyhjenee puoleenväliin, korkeintaan sen täyttökaulan alarajaan.
 
wrx sti sanoi
Sillä on pissitulehdus ;)
kyllä kai sielä joku on irti !  muistelisin että kun mulla loppu toi pissi aine säiliöstä, niin se takakontin vesiruiskun pumppu piti myös ääntä ! ne saattaa olla yhteydessä toisiinsa ! eipä ole tullut tutkittua asiaa!!
Siis takakontin pelkääjän puolella on pissapojan säiliö, ei jäähdyttäjän vesiruisku. Ja ne on ihan eri systeemit.
 
Siis takakontin pelkääjän puolella on pissapojan säiliö, ei jäähdyttäjän vesiruisku. Ja ne on ihan eri systeemit.

Eikäku .tässä nähään että olettamus ei ole tiedon väärtti ,sehän selittääkin miksi pumppu piti ääntä sielä takakontissa !!

ps:multa muuten puuttuu se ohjekirja!!

tossa mun entisessä ässteeiissä oli toi vesiruutan pumppu sielä takakontissa ! nää vehkeethän on ihan vastakohtia toisillensa! :nykii
no mutta onneksi vettä käytetään molemmissa säiliöissä!! ;)
 

ps:multa muuten puuttuu se ohjekirja!!
Mulla se taas on :) . Kannattaisko hankkia se vaikka maahantuojalta. Siinä on jotain ihan hyödyllisiäkin juttuja. Muunmuassa turbon jäähdyttämisestä, mitä en muiden turbo(diesel) autojen ohjekirjoissa ole nähnyt.
 
Yami sanoi
wrx sti sanoi
[/quote
Mulla se taas on :) . Kannattaisko hankkia se vaikka maahantuojalta. Siinä on jotain ihan hyödyllisiäkin juttuja. Muunmuassa turbon jäähdyttämisestä, mitä en muiden turbo(diesel) autojen ohjekirjoissa ole nähnyt.

No joo ! eiköhän tässä pärjätä ilman ohjekirjaakin!
"räjäytys opas" kyllä löytyy ;D
 
wrx sti sanoi
Yami sanoi
wrx sti sanoi
[/quote
Mulla se taas on :) . Kannattaisko hankkia se vaikka maahantuojalta. Siinä on jotain ihan hyödyllisiäkin juttuja. Muunmuassa turbon jäähdyttämisestä, mitä en muiden turbo(diesel) autojen ohjekirjoissa ole nähnyt.

No joo ! eiköhän tässä pärjätä ilman ohjekirjaakin!
"räjäytys opas" kyllä löytyy ;D
Kun et vain mene laittamaan vettä sinne ACD säiliöön... vitsi... ;)
 
Re: Evo ihmiset

rodney sanoi
Etupuskimen välistä tulee välijäähdyttimen vesiruisku systeemille tarkoitettu neste valuu ulos puoleen väliin asti...Joo täytyy kysellä noista pajoista sitä peltiä.

Mulla on kutosessa Forgen kiiltävä pelti. Ota yhteyttä jos tarvitset. Voin pistää kuvia kun kerkeän niitä ottamaan. Ei se tosin kauan erityisen kiiltävänä pysy, ellei jynssää jatkuvasti. Voi tosin vaikuttaa, että konepellistä puuttuu ritilän alta se suojous...
 
Takaisin
Ylös Bottom