Evo IV ecu ongelma.

Petteri K

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2009
Eli nelos evon ecu ei suostu toimittamaan ohjausvirtaa kakkos puolalle. Ja näin ollen kakkospuolan sytytys ei pelaa. Jotain aivan minimaalisia ja olemattomia arvoja saa mitatuksi kyseisestä ecun pinistä, mutta hommaansa se ei selvästikkään hoida.
Ecu on kerran vaihdettu, ja sekä vanhassa että uudessa ecu:ssa ilmenee sama vika.
Eli voiko jokin tilanne aiheuttaa tuollaisen toiminnon ecu:ssa, että vain toisen puolan sytytys katkeaa?...
Vähän oudolta kuitenkin tuntuu. ;D
Vai voiko johdoissa olla jonkin sortin oikosulku, joka olisi vioittanut molempia ecuja? :-\
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Tuleeko kampuran ja nokan tunnistimilta tiedot eculle?
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Kyllä luultavasti, ainakin sähköjä mittailtaessa molempiin kampuran- ja nokantunnistimen liittimiin tuli 12V ja 5V. Myöskin startatessa molemmat anturit antoivat 0-4V vaihtelevaa jännitettä takaisin eculle.
Pitäisikö molempien antureiden lukemat olla tuollaiset?
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Onkohan tuossa cam sensorissa sittenkin vika koska, OBD liittimestä pinit yhdistettynä luin vikakoodeja ja moottorinvikavalo antoi koodin 23. Viittaisi siis kyseiseen asennontunnistimeen.
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Kyllähän tuo koodikin vahvasti siihen suuntaan viittaa, että anturi vaihtoon.
Skoopilla mittaamalla tuon saisi varmistettua.
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Nyt sain nokka-akselin asennonstunnistimen vaihdetuksi uuteen. Vika oli kuin olikin kyseisessä sensorissa. Uuden sensorin kanssa kaikki pytyt saavat kipinää. :peukku Vanhan sensorin tiiviste oli myös jo alkanut hieman vuotaa öljyä ja tunnistin oli melkoisesti kärsinyt siitäkin syystä.
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

Ehkä mulla nyt samaa ongelmaa, tänään botniaringillä driftaillessa auto sammahti yhtäkkiä, kipinä katosi. voiskohan mahdollisesti vika olla kyseisessä anturissa,vai mistä kannattais vikaa ruveta metsästään?
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

antaako mitään vikakoodia ootko kattonu? vikakoodin lukemiseen ohjeet löytyy ainakin minun tekemästä topikista ''evolution 4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!''
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

mittasin siitä liittimestä mikä menee tunnistimelle, näytti virrat päällä 8,5v ja kun starttas niin näytti 6,6 , siis liitin kiinni ja nuppineula siinä sinisessä johdossa. rikki?. sitten mittasin liitin irti, auton puolelta niin näytti punanen johto 12v ja toinen 4,99v, eli ne on ok..
 
Vs: Evo IV ecu ongelma.

vaihdoin ton kampiakselin asentotunnistimen, nyt pelaa :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom