Evo V kytkin

evo

New Member
Liittynyt
1 Elokuu 2009
Sijainti
Raasepori
Mistäs lähtis vikaa hakemaan kun kytkimen nesteet katoo jonnekkin, banjoon eilen vaihtelin kupari prikat mut ei näyttäny auttavan.
heti ekassa kovemmassa kiihdytyksessä kytkin tunnottomaks ja haukkas ilmaa?

Neuvoja otetaan vastaan ;D
 
Vs: Evo V kytkin

Ilmasitko kunnolla kytkimen? Onko säiliössä nesteen pinta kohallaan? Hukkaako nestettä vai imeskelee vaan ilmaa?
 
Vs: Evo V kytkin

Tuohon nesteen katoamiseen en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta koska otsikko on nuin laaja aion käyttää tätä threadia häikäilemättä.

Eli saisinko mielipiteitä ja neuvoja uuden kytkimen vaihtoa koskien? Orkkis kytkin on ollut todella mukava ajaa mutta jos tuon nyt vaihtaa niin ois kiva jos sitä ei tarviis sit enää hetkeen vaihtaa.
 
Vs: Evo V kytkin

tommyz sanoi
Ilmasitko kunnolla kytkimen? Onko säiliössä nesteen pinta kohallaan? Hukkaako nestettä vai imeskelee vaan ilmaa?


Mielestäni ilmasin.. ??? oli niin kauan kun kunnolla kiihdytti kunnolla niin sitte johonki nesteet katos ja samalla tietysti ilmaaki hörppäs...
 
Vs: Evo V kytkin

evo sanoi
Mielestäni ilmasin.. ??? oli niin kauan kun kunnolla kiihdytti kunnolla niin sitte johonki nesteet katos ja samalla tietysti ilmaaki hörppäs...
Jos nesteet häviää, niin vuotokohta on varmaan ihan helppo löytää.. putsaat vaan kytkimen letkut jne. ja katot mistä kastuu.
 
Vs: Evo V kytkin

tommyz sanoi
Jos nesteet häviää, niin vuotokohta on varmaan ihan helppo löytää.. putsaat vaan kytkimen letkut jne. ja katot mistä kastuu.

Juu täytyy tänään töitten jälkee ottaa tarkempaa tutkimuksee :)

Oli toi työmatka vähä haastava ku temppuili ;D
 
Vs: Evo V kytkin

Basbarduu sanoi
Tuohon nesteen katoamiseen en osaa sanoa juuta enkä jaata mutta koska otsikko on nuin laaja aion käyttää tätä threadia häikäilemättä.

Eli saisinko mielipiteitä ja neuvoja uuden kytkimen vaihtoa koskien? Orkkis kytkin on ollut todella mukava ajaa mutta jos tuon nyt vaihtaa niin ois kiva jos sitä ei tarviis sit enää hetkeen vaihtaa.
En tiedä, miten onnistuu auton alla, mutta omasta mielestä oli vittumaista tuon painelaakerin kanssa, vaikka kone ja loota oli lattialla. Joku fiksumpi varmaan osaa kertoa jonkin kikan, millä lootan saa mukavasti kiinni ja irti.
Itse oon ollu kyllä tyytyväinen tohon gc-performancen keraamiseen kuuslapaseen, vaikka kuulostaaki aasilta kun lähtee liikkeelle!
 
Vs: Evo V kytkin

tommyz sanoi
En tiedä, miten onnistuu auton alla, mutta omasta mielestä oli vittumaista tuon painelaakerin kanssa, vaikka kone ja loota oli lattialla. Joku fiksumpi varmaan osaa kertoa jonkin kikan, millä lootan saa mukavasti kiinni ja irti.
Itse oon ollu kyllä tyytyväinen tohon gc-performancen keraamiseen kuuslapaseen, vaikka kuulostaaki aasilta kun lähtee liikkeelle!

Asiaan lainkaan perehtymättä mulla oli sellanen visio et jos sais laskettua koko loota+kytkinpakettia alas ja siinä laitettua. Miten nuo on ees kiinni? Yläpuolelta muutama pultti ja alhaalla kans?

Millanen tuo gc-performance on ajaa? Osaatko verrata vakioon? Mistä ostit ja mihin hintaan?
 
Vs: Evo V kytkin

Basbarduu sanoi
Asiaan lainkaan perehtymättä mulla oli sellanen visio et jos sais laskettua koko loota+kytkinpakettia alas ja siinä laitettua. Miten nuo on ees kiinni? Yläpuolelta muutama pultti ja alhaalla kans?

Millanen tuo gc-performance on ajaa? Osaatko verrata vakioon? Mistä ostit ja mihin hintaan?
Loota ja kulmavaihe lähtee alakautta, en muista monellako pultilla on kiinni.. dp, vetarit, apurunko jne pitää ottaa pois ja tietysti vaihteensiirtimen vaijerit ja kytkinletkut yläpuolelta. kytkin on vauhtipyörässä kiinni, eli pitää auton alla vaihtaa, se ei oo paha homma.
Haanpäältä kannattaa kysellä hintaa, hän on sen ritanniasta tilannu.. Sintterihän tuo on, mutta en ole kokenut ollenkaan vittumaiseksi ajaa muun liikenteen seassa.
 
Vs: Evo V kytkin

Itsellä vuoti työsylinteristä, oli kanssa ajoittain vähän jäykemmän tuntuinen kun normaalisti. Se työsylinterin kumihaitari oli ihan täynnä nestettä. Ilmaa ei kyllä silti haukannut.
Onko noissa sintterikytkimissä oikein järkeä kadulla, ilmeisesti käyttöikä normaaliajossa ei ole kovin kummoinen kuitenkaan?
 
Vs: Evo V kytkin

Minä jo aattelin että se on kai sit sama vaihtaa kallistuksen vakaaja jämäkämpään jos apurungon joutuu irrottamaan. Kannattaisko se tehä kumminki tässä samassa konkurssissa?
 
Vs: Evo V kytkin

^Virallisesta en tiiä kun ainakin Evo 7 manuska sanoo vaan:
BLEEDING
Specified fluid: Brake fluid DOT 3 or DOT 4
Caution
Use the specified brake fluid. Avoid using a mixture
of the specified fluid and other fluid.

Mut ite oon aina ruiskulla+letkulla (tiiviit+ei ilmaa!) ottanu eka säiliöstä skidisti pois ja sitten työntäny työsylinterin ilmausreijästä uutta tavaraa sisälle niin ettei varmasti ole ilmaa letkuissa/sylinterissä.
 
Vs: Evo V kytkin

Ilmaus tehdää kuten jarruille. Aina pitää vain varmistaa ettei säiliö mene tyhjillee ja ota ilmaa väliin, muutoin joutuu ilmaan todella kauan ja aina alusta uudelleen.
 
Vs: Evo V kytkin

Itse oon ilmannu aina niin että säiliö täyteen, kaveri pumppaa kytkimen tuntumalle ja pitää pohjassa.. ilmausnippaan letku kiinni ja päästää ilmat ulos kun kytkin pohjassa. samalla tarkistaa ettei säiliö tyhjene. Toistaa niin monta kertaa kun tarvis.
Olis helpomminki voinu selittää. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom