Evo VI Suomessa!

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Siinä se on, tiettävästi ensimmäinen suomalaiset rekisterikilvet saava Evo 6. Prosessi kestää valitettavasti useamman kuukauden, mutta onneksi noilla siirtomerkeillä saa ajaa niin pitkään kuin tarve vaatii.

Jos jollakulla on parempaa tietoa sen suhteen onko tuo tosiaan ensimmäinen pyytäisiin ystävällisesti kertomaan.

kuva 1

kuva 2

kuva 3

kuva 4

kuva 5

Edit: kuvat levittivät foorumia
 
Upea peli! Tietäen hommaamisen hankaluudet, niin onnittelut hienosta ostoksesta! Toivottavasti saat ripeästi kilpiin, vaikka testailemaan jo pääsetkin...  :peukku :driver
 
:eek: :eek: :eek: HIENO!!! :peukku
Toivottavasti ei oo kova homma toi kilpiin saattaminen :peukku

Ei muuta ku kovaa ajoa :driver
 
Hieno on... ja vielä oikeaa väriäkin ;D

Jos jotain korista muokkaisin niin saattaisin harkita valkoisia sivuvilkkuja 8)
 
Jestas, on kyllä hieno ilmestys. Ei pitäis tulla iha joka mutkas vastaa samanmoista :peukku
 
No perhana... kyllähän tuolla passais ajella kylillä ja muuallakin :eek: :)

Komia on ! 8) :peukku
 
Veijo sanoi
bongattu helsingissä tuo musta evo 6 tänään 10.1. :)

Liikkeellä oltiin ;)

Kiitoksia kaikille kohteliaisuuksista! Vaikea on ylisanoilta välttyä kun yrittää autoa kuvailla. Kertakaikkisen mahtava auto ja omasta mielestäni ehdottomasti parhaimman näköinen evo kautta aikojen. Tuntuu kasiinkin verrattuna aivan erilaiselta, tämä on paljon "räyhäkkäämpi" ja kulkee pelkällä perstuntumallakin mitattuna selkeästi paremmin. Kävin eilen ajelemassa dynossa ja 282 hv / 364 nm lukemat kertoo, että kyseessä on (onneksi) terve yksilö. Muutenkin auto on todella siistissä kunnossa ja mukana oli myös täysi huoltokirja, mikä lienee saksalaisittain suhteellisen harvinaista tämän ikäisissä autoissa. Öljyt on vaihdettu aina 5000 km välein! Paljon vaivaa meni hyvän LHD yksilön löytämiseen, mutta onneksi vaivannäkö näyttää tulevan palkituksi!

Tuontiprosessista voi sanoa sen verran, että ainakaan tullin kanssa ei ollut mitään ongelmia. Epäilivät tosin sielläkin, että mahtaako tuota kilpiin saada. Oli jo tänään tarkoitus mennä katsastuskonttorille, mutta huomasin, että Dekran vaatimustenmukaisuuspaperissa oli virhe valmistenumerossa, joten jouduin tilaamaan uuden. Kun se tulee viedää auto konttorille ja jäädään odottelemaan poikkeuslupahakemuksen käsittelyä, joka näillä näkymin kestää n. 4 kuukautta... Onneksi autolla saa kuitenkin ajaa sen ajan. Vasta tämän jälkeen saadaan kuulla mitä mieltä verottaja on auton arvosta...
 
Kerrassaan UPEA näky :p :driver :peukku

Kaunista.. hyvin kaunista. Kyllä rupee itteäki himottamaan 8)

Ja tuota autoa ei sitten löydetä mutkalla puun ympäriltä, eihän ? Sisustasta jos voisit vielä napata kuvan.
 
nokonzok sanoi
Tuontiprosessista voi sanoa sen verran, että ainakaan tullin kanssa ei ollut mitään ongelmia. Epäilivät tosin sielläkin, että mahtaako tuota kilpiin saada. Oli jo tänään tarkoitus mennä katsastuskonttorille, mutta huomasin, että Dekran vaatimustenmukaisuuspaperissa oli virhe valmistenumerossa, joten jouduin tilaamaan uuden. Kun se tulee viedää auto konttorille ja jäädään odottelemaan poikkeuslupahakemuksen käsittelyä, joka näillä näkymin kestää n. 4 kuukautta... Onneksi autolla saa kuitenkin ajaa sen ajan. Vasta tämän jälkeen saadaan kuulla mitä mieltä verottaja on auton arvosta...

Vasta tämän jälkeen verottajan arvio ?
Outoa ? Miksei jo tänä aikana tule päätöstä ?
Skylineistä ainakin on verot maksettu jo ennen kilvitystä / testejä.
 
Ihan vaan näin offtopikkina ihmettelin että miks ihmeessä tos peräs lukee "CARISMA GT" ??? ??? ???
 
MetalMan_ sanoi
Ihan vaan näin offtopikkina ihmettelin että miks ihmeessä tos peräs lukee "CARISMA GT"  ??? ??? ???
Markkinointia :peukku
Saksanpojalle y.m. piti saada Carismaa kaupattua, niin siinä muuttuu Lancerkin Carismaksi helposti (Urheiluauton sukua nääs ;) )

Monet muistanevat kun Mäkinen ajoi vielä Mitsulla, niin suomessakin ajoivat niin että Tommilla oli Lancer EVO ja F Loixilla oli Carisma GT allaan vaikka autot olikin identtisiä :peukku
 
Jani T sanoi
MetalMan_ sanoi
Ihan vaan näin offtopikkina ihmettelin että miks ihmeessä tos peräs lukee "CARISMA GT"  ??? ??? ???
Markkinointia :peukku
Saksanpojalle y.m. piti saada Carismaa kaupattua, niin siinä muuttuu Lancerkin Carismaksi helposti (Urheiluauton sukua nääs ;) )

Monet muistanevat kun Mäkinen ajoi vielä Mitsulla, niin suomessakin ajoivat niin että Tommilla oli Lancer EVO ja F Loixilla oli Carisma GT allaan vaikka autot olikin identtisiä :peukku

Eikös joku tyypitys systeemi vaikuttanut tohon hommaan?
 
osaakos joku kertoa mitä eroa on saksassa myytävillä evo 8:lla näihin suomi evoihin ?eli se malli jossa on se pieni takasiipi ja nahkapenkit ym ..montaako eri versioo niitä on yleensä euroopan markkinoilla ? no tuli myytyä sti ja nyt sit on iskeny pieni evo kuume ja jos tuolta saksanmaalta lähtis sellaista katteleen !!
 
wrx sti sanoi
osaakos joku kertoa mitä eroa on saksassa myytävillä evo 8:lla näihin suomi evoihin ?eli se malli jossa  on se pieni takasiipi  ja nahkapenkit ym ..montaako eri versioo niitä on yleensä euroopan markkinoilla ? no tuli myytyä sti ja nyt sit on  iskeny pieni evo kuume ja jos tuolta saksanmaalta  lähtis sellaista  katteleen !!

Pieni takasiipi ja nahkapenkit = gsr leather
iso siipi + kangasrecarot = gsr

muita eroja ei pitäisi olla. Tekniikassa siis. Sisustassa jotain pientä.
 
Muutama sisäkuva. Pahoittelut kuvien laadusta, ei ollut puhelinta kummempaa kameraa käsillä.

kuva 1

kuva 2

kuva 3

kuva 4

Harri K sanoi
Vasta tämän jälkeen verottajan arvio ?
Outoa ? Miksei jo tänä aikana tule päätöstä ?
Skylineistä ainakin on verot maksettu jo ennen kilvitystä / testejä.

Näin ne kertoi tullissa. Totesivat, että on aivan turha alkaa miettimään arvoa kun ei ole varmaa saadaanko auto kilpiin lainkaan. Sinänsä mielestäni ihan järkevää.

Carisma GT on todellakin vain markkinointijippo, Lancer se oikeasti on. Autoa on myyty Carismana ainakin Saksassa, Belgiassa ja Hollannissa.

Kaseja on mannereuroopassa myyty vain kahtena versiona, jotka ovat tekniikaltaan identtisiä. Erona on siis vain nahkasisustus ja takasiipi. Ruotsissa tosin näyttää eksyneen kilpiin ainakin jokunen MR versio, joka on siis luokitusversio. Erona on ainakin 6. vaihde, ilmanohjain katolla takalasin yläpuolella ja alumiininen katto. Britit ovatkin sitten oma lukunsa erilaisine MR, RS ja FQ versioineen.
 
Eihän tuo tähän asti ole maksanut kuin auton haku Saksasta + auton hinta siellä :) Eli halpa vielä..tähän asti :peukku
 
Harri K sanoi
Eihän tuo tähän asti ole maksanut kuin auton haku Saksasta + auton hinta siellä :) Eli halpa vielä..tähän asti  :peukku

Olin juuri vastaamassa täsmälleen samoilla sanoilla ;)

Hakureissunkin voi ottaa matkailun kannalta ja ainahan lomamatka jotain maksaa :)
 
hieno laite. Milläs keinolla tuollaisen nyt sitten saa nykyään kilpiin? Muuttoauto tuo ei selvästikään ole?
 
Tällä hetkellä on olemassa mahdollisuus yksityishenkilön hakea poikkeuslupa autolle, jolla ei eu-tyyppihyväksyntää. Mutta kuitenkin pitää kaikki voimassa olevat säädökset pitää pystyä näyttämään todeksi.
 
On kyllä upea peli :peukku

Jos tuon saa Suomessa kilpiin niin täytyypi joskus käväistä Saksassa hakemassa oma yksilö :-*
Must have- listalle siis yksi hopea Evo VI. Kyllä olisi kiva ajaa töihin :driver
 
jos ma saisin tuollaisen menopelin niin ainakin aluksi taitaisi työmatkakin kasvaa kymmenelläkilometrillä... :driver
 
osku sanoi
Harri K sanoi
Eihän tuo tähän asti ole maksanut kuin auton haku Saksasta + auton hinta siellä :) Eli halpa vielä..tähän asti :peukku

On kuitenkin vielä saksassakin hinnoissaan

Jos katsot tarkkaan niin huomaat, että tuo auto on Italiassa eikä se ole aivan vakio. Bremobo sport jarrut maksavat uutena yksinään n. 3500 euroa eteen ja 2500 euroa taakse. Italiassa evot tuppaavat muutenkin maksamaan aika paljon enemmän kuin esim. Saksassa. En itse maksanut lähellekään tuollaisia summia.
 
Mikkom sanoi
UP!

"nokonzok", onko rekisteröinnin ja veropäätöksen suunnalta uusia kuulumisia? Ja miltäs se Evolla räppäily on tuntunut, vaikka sehän nyt on selvä ;D.

Eipä varmaan vielä ole mitään kuulunut poikkeuslupahakemuksesta, kun tuossa aikaisemmin nokonzok puhui 4kk:sta.
 
Mikkom sanoi
UP!

"nokonzok", onko rekisteröinnin ja veropäätöksen suunnalta uusia kuulumisia? Ja miltäs se Evolla räppäily on tuntunut, vaikka sehän nyt on selvä ;D.

Ei mitään uutta. Paperit on sisällä ja nyt vaan odotellaan. Ei siinä mitään estettä pitäisi olla edelleenkään olla.

Räppäily on tuntunut ihan hyvältä, kiitos kysymästä! Tehonpuutetauti pääsi jo hieman iskemään, mutta siihen löytyi lääke ST-motorsista. Viime viikolla autoon tehtiin cat-back putki, vapaavirtaussuodatin, 3000 GT:n ahtopaineensäätöventiili ja laitettiin poppari väärinpäin, jotta paineet pysyy paremmin. Luonnollisesti säädöt laitettiin kohdalleen. Paperilla ei suurta nousua tullut, uudet lukemat on 292 hp ja 394 nm. Käyrä on kuitenkin paljon tasaisempi kuin ennen ja turbo lähtee mukaan n. 500 kierrosta aikasemmin. Ero perstuntumalla on todella suuri! Vakio ecu ei vain oikein tykkää kohonneista ahtopaineista ja katkoo välillä sytkää näillä kylmillä keleillä kun antaa kenkää. Saa ehdottaa jos on ajatuksia tuon korjaamiseksi. Uusi ecu on tietysti yksi vaihtoehto...

Laatikkoremontin joutui myös tekemään, mutta se oli tiedossa jo autoa ostaessa kun vitonen rusahteli nopeissa vaihdoissa. Kuorien sisältä löytyi vähän lisääkin vaihdettavaa palikkaa; uusiksi meni synkrojen lisäksi nelosen ja vitosen hammaspyörät ja kytkinakseli. Ja kun paketti oli auki laitettiin samalla uusi Sachsin nelilapainen sintterikytkin ja Ralliartin asetelma. Nyt ei paljon luistatella :)
 
Tehonpuutetauti pääsi jo hieman iskemään, mutta siihen löytyi lääke ST-motorsista. Viime viikolla autoon tehtiin cat-back putki, vapaavirtaussuodatin, 3000 GT:n ahtopaineensäätöventiili ja laitettiin poppari väärinpäin, jotta paineet pysyy paremmin. Luonnollisesti säädöt laitettiin kohdalleen. Paperilla ei suurta nousua tullut, uudet lukemat on 292 hp ja 394 nm. Käyrä on kuitenki

kun mikään ei riitä  ;D niinhän sitä sanotaan nälkä kasvaa syödessä :peukku :driver
 
nokonzok sanoi
Tehonpuutetauti pääsi jo hieman iskemään, mutta siihen löytyi lääke ST-motorsista.
Puukon kääntäminen haavassa ei oo hauskaa, tekijästä ehkä, mut vastaanottavalla osapuolella se sattuu ikävästi ;) ;D ;D
 
Jani T sanoi
nokonzok sanoi
Tehonpuutetauti pääsi jo hieman iskemään, mutta siihen löytyi lääke ST-motorsista.
Puukon kääntäminen haavassa ei oo hauskaa, tekijästä ehkä, mut vastaanottavalla osapuolella se sattuu ikävästi ;) ;D ;D

:palvo Ei tuossa riitä puukko - Tuossahan on mukana jo suolasirotinkin... kääntö, lisää suolaa, kääntö... ;D Kun tulet "nokonzok" miitteihin, niin vänkärin ovella voi olla pientä jonoa kyselemässä kyyditystä!  :p Esimerkiksi vaikka Lahdessa lauantaina!  :peukku  ;)
 
Tepi sanoi
nokonzok sanoi
Luonnollisesti säädöt laitettiin kohdalleen.

Kuinka tämä loppujen lopuksi säädettiin noiden osien vaihdon jälkeen, osaatko selittää ???

En itseasiassa osaa sen tarkemmin selittää. Ajatuksenahan on siis säätää ecu "elämään" muuttuneiden olosuhteiden kanssa. Laskussa oli kolme dynoajelua, eli on siellä ihan oikeasti jotain tehtykin. Noille "fuel cuteille" täytyy kuitenkin vielä jotain tehdä, eli lisää säätöä on luvassa.

Skydiver: Katsotaan jos kerkeisin käymään Lahdessa lauantaina, ei mikään ihan mahdoton ajatus. Eikä tarkoitus ollut käännellä veistä haavassa, kerroinpahan kuulumiset :D Eikä kannata olla kateellinen, tuo tauti vie kaikki rahat eikä enää ikinä ole mihinkään tyytyväinen ;D
 
Harri K sanoi
nokonzok sanoi
Eikä kannata olla kateellinen, tuo tauti vie kaikki rahat eikä enää ikinä ole mihinkään tyytyväinen ;D

Onks tää tauti tarttuvaa ? ??? ;D

Ei kai se sentään pisaratartuntana leviä :D Luulen, että Mitsubishi käyttää evoissa jotain ihmeellistä raitisilmasuodatinta, jossa on taudinaiheuttajaitiöitä. Päättelen sen siitä, että nyt kun olen omistanut 2 evoa niin molempien kanssa on tullut samoja oireita. Myös maailmalla tauti on evon omistajien keskuudessa hyvin yleinen ;D
 
No niin, AKE on ylittänyt itsensä! MYÖNTEINEN poikkeuslupapäätös tuli perjantaina vain reilun kuukauden odotuksen jälkeen! Tänään kävin katsastuskonttorilla ja nyt on taskussa rekisteröintitodistus. Kilvet saa heti kun verot on maksettu, päätös voi hyvällä tuurilla tulla jo tällä viikolla.

Paljon ollut vaivaa, mutta lopussa kiitos seisoo ;D
 
nokonzok sanoi
No niin, AKE on ylittänyt itsensä! MYÖNTEINEN poikkeuslupapäätös tuli perjantaina vain reilun kuukauden odotuksen jälkeen! Tänään kävin katsastuskonttorilla ja nyt on taskussa rekisteröintitodistus. Kilvet saa heti kun verot on maksettu, päätös voi hyvällä tuurilla tulla jo tällä viikolla.

Paljon ollut vaivaa, mutta lopussa kiitos seisoo  ;D
Voitkos iskeä semmoisen step by step historian mitä kaikkea on tehty, että tuo poikkeuslupapäätös on saatu läpi..

Esim
1. haettu dokumentti ABC maahantuojalta
2. selvitetty se ja se autosta
3. lähetetty poikkeuslupahakemus...

tjms, tulis vähän selkeämmäks mikä todellisuudessa oli se prosessi.
 
Takaisin
Ylös Bottom