Evo VI Suomessa!

Mikkom sanoi
Tuo EVOjen mahdoton rekisteröinti osoittautui siis urbaaniksi legendaksi.

Voisin siteerata itseäni, "mitä minä sanoin!" :pesis
Onnittelut kilpiin saamisesta :peukku
 
Mikkom sanoi
nokonzok sanoi
No niin, AKE on ylittänyt itsensä! MYÖNTEINEN poikkeuslupapäätös tuli perjantaina vain reilun kuukauden odotuksen jälkeen! Tänään kävin katsastuskonttorilla ja nyt on taskussa rekisteröintitodistus. Kilvet saa heti kun verot on maksettu, päätös voi hyvällä tuurilla tulla jo tällä viikolla.

Paljon ollut vaivaa, mutta lopussa kiitos seisoo ;D

Nyt on oikea aika onnitella. Onneksi olkoon ja mahtava juttu koko ihmiskunnalle :peukku.

Tuo EVOjen mahdoton rekisteröinti osoittautui siis urbaaniksi legendaksi. Nyt kiinnostaa enemmän kuin vähän, että mitä ko. opraataatio vaatii. Siis ison lompsan ja reilun siviilirohkeuden lisäksi.

Auto siis ei ole "muutoauto", no entäs nämä joka taholta toitotettavat VTT testit, vaadittiinko niitä? Mikä on auton alkuperä, onko ensirekisteröinti tapahtunut Saksassa ja oliko jokin mahdollinen TÜV todistus oleellisessa asemassa? Osaatko sanoa, että onnistuuko Japanista uitetun RHD kaluston rekisteröinti samalla kaavalla?

Toki ymmärtäähän sen hyvin, jos et halua kaikkia yksityiskohtia paljastaa, on se varmasti niin paljon työtä vaatinut! Mutta jonkinlainen ennakkotapaushan tämä taitaa olla! Aika mahtavaa :peukku.

Kiitos kiitos!

Täälläkin on jo tullut selvitettyä, että myönteisen poikkeuslupapäätöksen saa jos pystyy osoittamaan, että auto täyttää sen käyttöönottohetkellä voimassa olleet säännökset. Temppu on siinä miten sen todistaa. AKEn sivuilta löytyy taulukko, jonka kaikkien 54:ään kohtaan pitää saada ok. Suurimman osan katsastusmes tarkistaa silmämääräisesti, mutta esim. päästöihin ja meluihin tarvitaan dokumentit. Lisäksi esim. valot pitää olla kaikki e-hyväksyttyä tyyppiä. Tarvittavat dokumentit saa joko valmistajalta, maahantuojalta tai hyväksytystä testilaitoksesta (saksassa Dekra, Tüv Suomessa Tiililä tai VTT). Mitsujen tapauksessa Vemicistä saa lähinnä pahan mielen. Ei paljon apua annettu lupauksista huolimatta :mad:

Näitä paljon toitotettuja testejä ei siis tarvita jos saman asian pystyy osoittamaan jollain muulla tavalla. Omassa tapauksessa auto oli myyty uutena Saksassa, joten siitä sain tarvittavat paperit suhteellisen helposti Dekrasta. Näin ollen Japanin tuliaiset eivät mene samalla kaavalla läpi leimasta, niistä ei yksinkertaisesti ole saatavilla hyväksyttyjen testilaitosten papereita. Näin ollen em. testit siis ainakin lähtökohtaisesti tarvitaan. RHD ei sinänsä ole mikään ongelma, sen perusteella ei kilvet jää saamatta.

Eniten työtä aiheutti se, että kaikki piti selvittää ties kuinka monesta lähteestä kun kukaan ei tiennyt mitä tarvitaan ja mistä. Jokaisen instanssin ensimmäinen kommentti oli "ei onnistu". Ei kuviossa siis mitään suurta taikaa ole, nämäkin asiat on täällä jo selvitetty, kuten todettua. Kannattaa olla tarkkana tuotavan auton versioista ja rekisteröintipäivämäärästä, vaatimukset muuttuu paikoitellen kesken vuoden...

Seuraava projekti lienee Skyline GT-R 34, katsotaan kuinka sen kanssa käy.

EDIT: Jos jotakuta alkoi ihan tosissaan kiinnostamaan tuollainen vanhempi evo, Skyline tai vaikka vähän uudempikin evo niin laittakaa vaan ihan rohkeasti yksityisviestiä, katsotaan mitä asialle voidaan t ehdä.
 
Onneksi olkoon vaan :peukku Ja hyviä :driver hetkiä. Eikös seuraavaksi kannattais yrittää saada suomenkilpiin joko Legnum tai Galant,tietty molemmat VR4:sina :) Ku tuntuu että noita kyllejä on jo ihan liikaa,ja olishan se äkäinen farkku käytännöllisempi ;D
 
Onneksi olkoon!Tosi hieno juttu! :peukku

Eli mahdollista saada vanhempi Evo kilpiin Suomessa muutenkin kuin muuttoautona.
Onnistuukohan Ruotsista Evon tuonti "yhtä helpolla"?.

Mahdollisesti perheeseen tulossa Evo   :driver
 
Jepu onnea vaan täältäkinpäin :)
Tämä teko tuo toivoa myös muiden tulevaisuudensuunnitelmiin :D
 
Nyt sitten saatiin veropäätöskin, joka oli aika kova pettymys. Nähtävästi tullikin pitää Evo kutosta todellisena klassikkona ja muutenkin mahtavana autona. Tarkemmin summiin menemättä, laskussa oli 5 numeroa :(

Täytynee valittaa, jos ei muuten niin ihan periaatteen vuoksi.
 
nokonzok sanoi
Nyt sitten saatiin veropäätöskin, joka oli aika kova pettymys. Nähtävästi tullikin pitää Evo kutosta todellisena klassikkona ja muutenkin mahtavana autona. Tarkemmin summiin menemättä, laskussa oli 5 numeroa  :(

Täytynee valittaa, jos ei muuten niin ihan periaatteen vuoksi.

Pettymys? ???
Mielestäni 5(viisi) numeroinen sen pitääkin olla ja alkaa ykkösellä, ei siinä mitään ihmeellistä. Mut mikä on toinen numero....?
Joo ja valittaa kannattaa ilmanmuuta, jos se vaik pienenee niin on taas jatkossa helpompaa verojen osalta kun olis maltillisempi hinta ennakkotapauksen johdosta.
Eikä tota kaikenkaikiaan niin kauheana pettymyksenä voi pitää kun nyt saa kilvet semmoiseen autoon, mihin tähän saakka "kaikki" ovat pitäneet lähes mahdottomana.
Tästä jo pelkästään hattua ilmaan :peukku
-A
 
e15mitsubishi sanoi
Pettymys? ???
Mielestäni 5(viisi) numeroinen sen pitääkin olla ja alkaa ykkösellä, ei siinä mitään ihmeellistä. Mut mikä on toinen numero....?
Joo ja valittaa kannattaa ilmanmuuta, jos se vaik pienenee niin on taas jatkossa helpompaa verojen osalta kun olis maltillisempi hinta ennakkotapauksen johdosta.
Eikä tota kaikenkaikiaan niin kauheana pettymyksenä voi pitää kun nyt saa kilvet semmoiseen autoon, mihin tähän saakka "kaikki" ovat pitäneet lähes mahdottomana.
Tästä jo pelkästään hattua ilmaan :peukku

-A

No kyllä se sentään ykkösellä alkoi ;) Totta puhuakseni olin kyllä varautunut 5 numeroiseen veropäätökseen, mutta jotenkin sitä odotteli vähän vähempää. Siinä olet oikeassa, että ei tilanne noin kokonaisuutena arvioiden kyllä kovin harmittava ole, mutta kukas sitä veroja huvikseen makselisi :)
 
Onnittelut voittajalle. :) Lottovoitto on pientä tuollaisen rinnalla.

Eikös nuo verot periaatteessa pitäisi nyt laskea, jos noita aletaan roudaamaan suomeen ihan urakalla?

Mikä nyt ei tietysti ole ihan suotavaakaan, kauhukuvana evoja tulee yhtäpaljon vastaan ku korollaa, ja vielä perä edellä, kun mummoilla kauppakasseina sellaiset.. :S
 
Mitä, myynnissä? :O no nopeasti kyllästyi evolutsionii sit.
 
Jep myynnissä on. Kysymys ei kuitenkaan ole kyllästymisestä, päinvastoin. Ajatuksena on, että jos saan tästä järkevän hinnan niin toteutan haaveeni ja tuon TME Evon. Jos ei riittävän kiinnostunutta ostajaa löydy ajelen tällä Evolla ERITTÄIN TYYTYVÄISENÄ. Kaikki on myynnissä kunhan hinnasta sovitaan ;)

Edit: Tätä olen tässä viime päivinä kuolannut: http://www.blocket.se/vi/7618446.htm?ca=2_s
 
Se on kyllä tavallaan oikea asenne. :) tollaisen "vahingon" voikin pistää kiertämään hyvillä mielin.. :)
 
Komea musta näky lahden motarilla eilen ehtoopäivällä, teiden kuningas potenzaa todella tuossa pirssissä!

Asiasta kolmanteen, saako noita Ralliartin roiskeslärbiä jostain ostettua? Omat ralliroiskarit on sen verran kulahtaneet että kirkkaanpunaiset Ralliartin vastaavat voisivat tuoda piristystä elämääni 8)
 
Eli tämä on nyt ilmeisesti tullin tilastoissa nimellä "4D Carisma Sedan 2.0". Verotusarvoksi on määritelty 30600 euroa ja verot yhteensä 10826.28 euroa.
 
Vs: Evo VI Suomessa!

kaivetaas vanhaa ylös.

onko näitä tullu lisää kilpiin?
entäs onko kilvitetty oikeanpuolen ohjauksella?

evo V on vissii ainaki 2 joista ainaki toinen on katsastettu ja veropäätöstä vailla.
onko niitäkään enempää?
 
Vs: Evo VI Suomessa!

Hyvä vain, että tulee noinkin paljon veroa. Eipähän yleisty liikaa eikä putoa samaan sekunda/tusinatehoautokastiin kuin vaikkapa BMW:n M -sarjalaiset. Onpahan mahdollisuuksia hankkia harvinaisiakin autoja.
 
Vs: Evo VI Suomessa!

zanardi sanoi
kaivetaas vanhaa ylös.

onko näitä tullu lisää kilpiin?
entäs onko kilvitetty oikeanpuolen ohjauksella?

evo V on vissii ainaki 2 joista ainaki toinen on katsastettu ja veropäätöstä vailla.
onko niitäkään enempää?

Yhtään kutosta ei tämän lisäksi edelleenkään ole kilvissä. Vitosia on maassa kolme, yksi on kauan sitten tuotu muuttoauto, yksi on euromallinen RS (ex-Jatu) ja yksi on JDM GSR. Kahden jälkimmäisen rekisteröinti on allekirjoittaneen heiniä. Tuo JDM auto odottaa vielä veropäätöstä, mutta leimasta on jo päästy läpi.

Tii sanoi
Hyvä vain, että tulee noinkin paljon veroa. Eipähän yleisty liikaa eikä putoa samaan sekunda/tusinatehoautokastiin kuin vaikkapa BMW:n M -sarjalaiset. Onpahan mahdollisuuksia hankkia harvinaisiakin autoja.

Näkökulma se on tämäkin :) Kieltämättä itsekin pidän siitä ajatuksesta, että nämä pysyisivät suhteellisen harvinaisina. Suuret teinimassat tuhoavat hienojenkin autojen maineen, hyvänä esimerkkinä vaikkapa juuri tuo E36 M3.
 
Takaisin
Ylös Bottom