Evo X julkistettu virallisesti

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/products/detail1682.html

Yksi tällainen kiitos!

EDIT: Hinnat alkaen Suomeen toimitettuna + tulli + ALV = n. 27 000 euroa. Kuka on ensimmäinen?
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Jos ois vähänki ylimäärästä rahaa niin olisin jo Vemixin tiskillä ruinaamassa ensimmäistä kappaletta, muttakun ei ole. :( Ehkä minä joku kaunis päivä tuommoisen vielä saan..!
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mixo sanoi
Jos ois vähänki ylimäärästä rahaa niin olisin jo Vemixin tiskillä ruinaamassa ensimmäistä kappaletta, muttakun ei ole. :( Ehkä minä joku kaunis päivä tuommoisen vielä saan..!

Sen verran voin paljastaa, että ensimmäinen kappale ei varmasti tule Vemixin kautta! Ysin tapauksessa virallisia euro autoja sai Saksasta yli puoli vuotta aikaisemmin kuin Vemixistä. Niitä taisi silloinkin tulla Suomeen varsin hyvissä ajoin.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mixo sanoi
Jos ois vähänki ylimäärästä rahaa niin olisin jo Vemixin tiskillä ruinaamassa ensimmäistä kappaletta, muttakun ei ole. :( Ehkä minä joku kaunis päivä tuommoisen vielä saan..!
Vemic ei vastaanota tilauksia/varauksia vielä, koetin maksaa jo käsirahan että saisin samalla omani kun lehdistö/esittelyauto tulee, se kun tulee noin puoli vuotta ennen kuin varsinaiset myytävät mallit :-[
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

UltimateIX sanoi
Vemic ei vastaanota tilauksia/varauksia vielä, koetin maksaa jo käsirahan että saisin samalla omani kun lehdistö/esittelyauto tulee, se kun tulee noin puoli vuotta ennen kuin varsinaiset myytävät mallit :-[

Tilaa hyvä mies se vaikka Tallinnasta tai Saksasta niin saat sen auton todennäköisesti ennen sitä esittelykappaletta. Etkä maksa sen enempää. Tiedän tapauksia, joissa käsiraha kympistä on maksettu ennen ysin julkistamista :)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

nokonzok sanoi
Tilaa hyvä mies se vaikka Tallinnasta tai Saksasta niin saat sen auton todennäköisesti ennen sitä esittelykappaletta. Etkä maksa sen enempää. Tiedän tapauksia, joissa käsiraha kympistä on maksettu ennen ysin julkistamista :)
Mä en ymmärrä noista japanin hinnoista mitään, osaatko sanoa onko hinta noussut ysiin verrattuna paljonkin tässä kympissä ?

Ehkä ne tahtoo että vaihdan merkkiä kun eivät tahtoneet ottaa varausta vastaan. Tosin olen nyt viime aikoina ollut niin hankala asiakas kun olen vaatinut että evoni laitettaisiin kuntoon eikä ole laitettu että ne varmaan tekee kaikkensa että vaihdan merkkiä :) Maahantuojan korkeampi matematiikka osoittaa ilmeisesti että menetty asiakas on kymmenen uutta entistä maksukykyisempää asiakasta tilalle.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

UltimateIX sanoi
Mä en ymmärrä noista japanin hinnoista mitään, osaatko sanoa onko hinta noussut ysiin verrattuna paljonkin tässä kympissä ?

Ehkä ne tahtoo että vaihdan merkkiä kun eivät tahtoneet ottaa varausta vastaan. Tosin olen nyt viime aikoina ollut niin hankala asiakas kun olen vaatinut että evoni laitettaisiin kuntoon eikä ole laitettu että ne varmaan tekee kaikkensa että vaihdan merkkiä :) Maahantuojan korkeampi matematiikka osoittaa ilmeisesti että menetty asiakas on kymmenen uutta entistä maksukykyisempää asiakasta tilalle.

Japanin hinnat ei ihan suoraan tänne vaikuta, mutta lehdistötiedotteen perusteella hinta ei ole noussut käytännössä lainkaan. Edullisen valuuttakurssin ansioista reaalihinta euroissa on itseasiassa pienempi kuin aikanaan ysin tullessa markkinoille.

Mun pointti oli, että kävelet Tallinnassa Silber Autoon ja lyöt käsirahan tiskiin. Varmasti kelpaa! Näin saat auton takuulla ensimmäisten joukossa. Veroja voi alkuun tulla vähän miten sattuu, mutta ei niidenkään pitäisi kovin paljon heittää uuden ysin veroista (n. 17000 euroa). Jos maahantuoja lätkäyttää jonkun aivan käsittämättömän alhaisen hinnan niin saat kyllä palautuksia jälkeenpäin. Autoja saa kätevästi myös Saksalaisilta nettijobbareilta. Ei turhaan tarvitse maksaa Vemicin heikosta palvelusta.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Ruma se on :p Itsellä jää kyllä ostamatta tuo X. Mielestäni kiinnostavampi tulee olemaan uusi subarun sti, jos se nyt yhtään näyttää siltä kuin nuo ennakkokuvat. :peukku
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Ominaisuudet on kyllä vakuuttavia, vaikka perän ulkonäkö jääkin mietityttämään :).
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

http://www.worldcarfans.com/9071001.004/mitsubishi-lancer-evolution-x-launched-ja

Toiselta sivulta myös faktaa..

(näköjään samaa tekstiä, mut hyviä kuvia)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Saako vasemman puolisella ohjauksella? Ainaskin tradecarview sivustolla on ollut jokusen päivän RHD EVOX 2007 vm 32,891$ hintaan.
No eikös toi RS malli riitäis sais varmaan johonkin 23,000€
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Gooze sanoi
Mielestäni kiinnostavampi tulee olemaan uusi subarun sti, jos se nyt yhtään näyttää siltä kuin nuo ennakkokuvat. :peukku

Hauska huomata että tämänsuuntainen mielipide löytyy täältä "naapurikerhon" sivuilta :).
Itselle ei kylläkään tipahda vielä yhtään Imprezan uusi muotoilu :'(... kuin ei myöskään tuon evon :( .
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Ja virityksen kannalta, näyttäs että vanha kunnon 4G63 laitetaan lepoon tuon evon myötä..
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

93_GTI sanoi
Saako vasemman puolisella ohjauksella? Ainaskin tradecarview sivustolla on ollut jokusen päivän RHD EVOX 2007 vm 32,891$ hintaan.
No eikös toi RS malli riitäis sais varmaan johonkin 23,000€

Ei varmaankaan ihan vielä. Toisaalta eiköhän rallipojille aika pian ala noitakin ilmestymään. Tuo laskemani hinta oli nimenomaan RS-mallille ja perustuu lehdistötiedotteen suositushintoihin.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Huh, kertakaikkiaan upeaa, että säilyttivät tuon konseptin lookin aika hyvin :eek: Agressiiviselle ilmeelle aina varaukseton :peukku :peukku Näen tuossa uudessa evossa myös jotain italialaista, joka ei tod. ole huono asia. Sieltä tulee monta maailman kauneimmista autoista 8)

Se wanha 80-90 -lukua muistuttanut muotti sietikin jo lentää roskikseen niin evon kuin Imprezankin osalta, vaikkakin tuo uusi Impreza muistuttaa Seattia tai jotain tavallista korealaista peruskippoa mun silmissä jonkin verran ::) Jotenkin tuntuu, että Subaru on muovannut tuon impun enemmän rallihommat mielessä. Auton muoto on samanlainen, kuin Focuksella ja C4:lla, eli lyhyesti sanottuna sedanin takakontti on heitetty mäkeen.

Aika näyttää, että mitä esimerkiksi evon kohdalla tuo uusi moottori on miehiään. Se on aina riski, kun tuodaan uusia juttuja markkinoille. Toisaalta mun mielestä Subarun ja Mitsubishin ongelmana on tuntunu usein olevan juuri tuo, että luotetaan liikaa vanhaan. Kummasti elpynyt mitsunkin myynti, kun pölyjä vähän suostuttiin karistamaan ja alettiin tuomaan ihan uusia malleja. Mun mielestä kova juttu, että kahtena viimeisenä kuukautena mitsua on myyty enemmän kuin Renaultia, vaikkakin miinuksella ollaan viime vuoteen verrattuna.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Juggis sanoi
Huh, kertakaikkiaan upeaa, että säilyttivät tuon konseptin lookin aika hyvin :eek: Agressiiviselle ilmeelle aina varaukseton :peukku :peukku Näen tuossa uudessa evossa myös jotain italialaista, joka ei tod. ole huono asia. Sieltä tulee monta maailman kauneimmista autoista 8)

Juurikin näin! Häpeäkseni joudun tunnustamaan, että olen katsonut jo alfojakin sillä silmällä, kun Mitsulla ei ole mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa.

Kun saisivat sen sportbackin ihan normi-moottorilla myyntiin, niin mahtuisi releetkin mukaan eikä tarvitsisi merkkiä vaihtaa. :driver
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

nokonzok sanoi
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/products/detail1682.html

Yksi tällainen kiitos!

Mulle kanssa, kiitos :D ;). Mistäköhän löytäisi hyvän rahoittajan? :p :-*
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

AntiDrizztus sanoi
Ominaisuudet on kyllä vakuuttavia, vaikka perän ulkonäkö jääkin mietityttämään :).
Mä en tykkää tosta etupäästä, tai maskista...
Takapää on ihan jees :D
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Pakko antaa oma mielipide.. Se on aivan liikaa Volvon näköinen.

Jopa appiukko kysy, ku näytin tota kuvaa, et onks toi joku uus s40 malli.. :nykii

Mahtaakohan ne valmistaa noita vielä Japanissa?..
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Minä kyllä tykkään tästä korista! Livenä se vasta voi olla melkoinen herkku. :peukku Jos oikein hakee miinuspuolta, niin omasta mielestä takapäätä olisi voinut muotoilla toisinkin valojen osalta, mutta kyllä tämä Suomen autokantaa tulee ehdottomasti kaunistamaan ennemmin kuin rumentamaan. ;D
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Nokka on autossa ihan kivan näkönen.. mut perä on kuin jostain edustusautosta.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Skydiver sanoi
Minä kyllä tykkään tästä korista! Livenä se vasta voi olla melkoinen herkku. :peukku Jos oikein hakee miinuspuolta, niin omasta mielestä takapäätä olisi voinut muotoilla toisinkin valojen osalta, mutta kyllä tämä Suomen autokantaa tulee ehdottomasti kaunistamaan ennemmin kuin rumentamaan. ;D

Ainahan niitä voi muotoilla uusiksi.. :peukku
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

a>

Hiukan pieni kuva ja kehno muokkaus, mutta selvinnee mielipide uudesta subbesta. Eikös niitten gm yhteistyöhön tullut särö?
Meinataanko imppua silti myydä jenkeissä 9-2X mallina vai miksi pitää näyttää tolta?

Ei kyllä toi Lancerkaan ihan konseptin veroinen ole. Ja tosiaan hiukan volvoa muistuttaa keulasta ja Mazda 3 sedania perästä. Harmi.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

M.Nieminen sanoi
Ei kyllä toi Lancerkaan ihan konseptin veroinen ole. Ja tosiaan hiukan volvoa muistuttaa keulasta ja Mazda 3 sedania perästä. Harmi.

Taitaa olla pojilla ideat vähissä. Mulla tuli kanssa vähän mazda 3 mieleen noista takavaloista. Mutta ei ne silti pahat oo...
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Eiköhän nykyään jokainen auto näytä jostain kohdasta joltain muulta mallilta, vaikea välttää :p Mä en näe tossa perässä sitä rumuutta mitä työ ootte sitä haukkunu, nätin näkönen mun mielest joka puolelt 8)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

miikka sanoi
Eiköhän nykyään jokainen auto näytä jostain kohdasta joltain muulta mallilta, vaikea välttää :p Mä en näe tossa perässä sitä rumuutta mitä työ ootte sitä haukkunu, nätin näkönen mun mielest joka puolelt 8)

Hyvin sanottu... huomaa etenkin vw konsernin autoista kaikki samannäköisii melkein.. näyttäähän toi vähän alfan perältä mutta hyvin se istuu mitsussa.. ja todella agressiivinen keula... on se onnistunut ;D verrattuna siihe uudempaan galanttiin.. :mad:
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Keula sivu profiilista katsottuna korkea mitenköhän ilmanvastus? Jos on tollainen tasakeula niin olisi voinut tehdä jotain alaspäin kaarevuutta tohon keulaan. Vai olisiko sitten uutta muotoilua kun monet uudet automerkit on kuin kirveellä veistetty :seina :seina että tälläista.
On toi muuten ihan ok näköinen.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Minun mielestä kyllä komia auto kaiken kaikkiaan, erittäin hyvä perä noilla tuplaputkilla :peukku
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

93_GTI sanoi
Keula sivu profiilista katsottuna korkea mitenköhän ilmanvastus? Jos on tollainen tasakeula niin olisi voinut tehdä jotain alaspäin kaarevuutta tohon keulaan. Vai olisiko sitten uutta muotoilua kun monet uudet automerkit on kuin kirveellä veistetty :seina :seina että tälläista.
On toi muuten ihan ok näköinen.

taitaa tuo keulan korkeus johtua ihan macpheeersoneista luulen.. ???
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Gooze sanoi
Mielestäni kiinnostavampi tulee olemaan uusi subarun sti, jos se nyt yhtään näyttää siltä kuin nuo ennakkokuvat. :peukku
Kävin kattoo uutta Subbee eikä kyllä kehumista ollut siinäkään ulkoasussa. Laatikkokori johon uusi sti:kin tulee, jotenkin niin samanlainen kuin Kiat ja Toyotat etc. Kun uutta evoakaan ei saa aikoihin, joutuu kitkuttaa vanhalla tai alkaa miettiä budjetin tuplaamista että saa Audin rs4:en tai AMG C63:en. Tai vaihtaa lajia kokonaan ja alkaa säästää asuntoa varten jollain dieselillä :) Koska jos auto ei kulje niin saa sitten edes säästää, se vois vähän lievittää sitä kiireettömyyden tuskaa. Tai sitten not.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti





Noiden kuvien perusteella minusta subaru tyylikkäämpi.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Molemmat on mun mielestä ihan hienoja. Ite ostaisin silti ton mitsun, koska itse haluan ajaella 4 ovisella perhautolla, jossa on takakontti :D

Mitsun ulkonäös on se vikana että se alkaa saada liian mahtipontisen ulkonäön. --> ei enää virtaviivainen

Subaru taas muistuttaa liikaa jotain civikkiä :-\
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mitsu näyttää mielestäni kaikin puolin hyvältä, mutta ton subarun ulkonäössä ei ole kehumista. Perässä on mielestäni hyvinkin paljon samaa focuksen kanssa.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mitsu on ainakin räyhäkkäämmän näköinen ;D ja sit subbe muistuttaa enemmän civikkiä sivulta ja perästä mut sit etukulmasta fokukselta.
Niin ja sit mitsun valot on melko samanlaiset kun -97 ja siitä eteenpäin olevassa Galantissa ;D
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

calle sanoi
Mitsu on ainakin räyhäkkäämmän näköinen ;D ja sit subbe muistuttaa enemmän civikkiä sivulta ja perästä mut sit etukulmasta fokukselta.
Niin ja sit mitsun valot on melko samanlaiset kun -97 ja siitä eteenpäin olevassa Galantissa ;D

-> Eli mitsu näyttää jo uutena vanhalta ;D
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Näen nyt ekaa kertaa molemmat kotterot yhtäaikaa, ero ulkonäössä Mitsun hyväksi on valtava! Subarulla on ennen ollut tosi hienoja ja menevän näköisiä autoja, mitä hittoa toi uutukainen nyt on olevinaan? Lancer taas palaa takaisin upeiden autojen kastiin.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mäkin olen aivan kauhuissani tuosta uudesta subarusta :eek:
olen kanssa ennen pitänyt, mutta herran jestas mikä viritys tuo on... Olisi pysynyt porrasperäisenä :nykii
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Tossa tosiaan kun katteli tuota katalonian rallia männä viikonloppuna olisin kyllä moneen kertaan luullu tota uutta imppua civiciksi tai jokskun muuks, en ois kyllä uskonu että lähtevät tollaselle viistoperälinjalle :(

Vaikka mitäs me noista subaruista... ;D
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Eipä tarvitsisi itse miettiä kumman ottaisi, mutta sehän taitaa muutenkin olla jo sanomattakin selvää :)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Pidän kovasti tuosta uuden Mitsun ulkonäöstä ja Imppuunkin rupeaa silmä vähitellen tottumaan. Livenä saattaa tuo STi olla jo ihan nättikin. Rallitouhuihin tuo uusi Imppu näyttäs kuvien perusteella ketterämmältä kuin Mitsu, joka paremmasta ulkonäöstään huolimatta näyttää hiukan isolta ja kömpelöltä nykyiseksi WRC-autoksi uuteen Imppuun verrattuna. Vähän samanlaiselta kohlolta kuin entinen Skoda Octavia oli verrattuna Fabiaan tai Pösön 206:een ja Focukseen tai Xsaraan verrattuna.

Itse olen mieltynyt noihin kompakteihin muotoihin, jota tuo uusi Imppukin edustaa. Perheellisen tosin ei ole vaikea valita noista kahdesta, sillä Mitsun oikealle takakontille ja takapenkin tiloille on käyttöä ja kysyntää. Eikä tuota hyvää ulkonäköakään voi laskea miinukseksi ;) Varmasti kelpuuttaisin mieluusti ihan kumman tahansa omaan autotalliini. Hyvä kuitenkin että molemmat merkit ovat ottaneet rohkean askeleen eteenpäin autojen uudistamiseksi, Subaru vielä ehkä jopa hiukan rohkeamman.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Mikkoeinari sanoi
Näen nyt ekaa kertaa molemmat kotterot yhtäaikaa, ero ulkonäössä Mitsun hyväksi on valtava! Subarulla on ennen ollut tosi hienoja ja menevän näköisiä autoja, mitä hittoa toi uutukainen nyt on olevinaan? Lancer taas palaa takaisin upeiden autojen kastiin.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana. Itse olen aina pitänyt että Subaru ei menisi "trendien" mukana,mutta kyllä toi Hyntai i30:sen kopio meni niin penkin alle,siis minun mielestä. Itsestä toi Lancerin keula on just hyvä,kerta se toimi jo galantissa niin miksi keksiä rengasta toista kertaa ;)
Odotellaan innolla että milloinka ensimmäinen X tulee lähimmälle veholle,niin pitää käydä kokeilemassa sitä 8)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

http://paxtech.blogspot.com/2007/10/lancer-evo-x-will-be-car-0-in-wrc-rally.html

Ensimmäiset Nasselaiset siis rakennettu.
Käyttävät jo tulevassa Japanin MM rallissa 0-autoina kahta evoa :peukku
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Hiukan raskaan näköinen tuo uusi evo on, mutta luonnossa saattaa olla melkoisen komea. Yleensähän auton ulkonäkö kuvissa on enemmän kiinni kuvaajasta kuin autosta..

ELi, koskas näitä saa tilata? oma evo ollut ajossa alle vuoden ja nyt jo 50000km mittarissa. Eli uutta kohta tarvitaan. :)
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Tjoki sanoi
Hiukan raskaan näköinen tuo uusi evo on, mutta luonnossa saattaa olla melkoisen komea. Yleensähän auton ulkonäkö kuvissa on enemmän kiinni kuvaajasta kuin autosta..

ELi, koskas näitä saa tilata? oma evo ollut ajossa alle vuoden ja nyt jo 50000km mittarissa. Eli uutta kohta tarvitaan. :)

Jenkkiversio tulee myyntiin tammi-helmikuussa. Euromallin ei pitäisi olla pitkällä perässä. Vemixistä ei kylläkään kannatane kysellä ennen syyskuuta. Muutenkin saa halvemmalla kun käy ulkomailla ostoksilla.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

Tjoki sanoi
ELi, koskas näitä saa tilata? oma evo ollut ajossa alle vuoden ja nyt jo 50000km mittarissa. Eli uutta kohta tarvitaan. :)
Vuosi tuli täyteen just mut tuli myös tuo 50000km :) Jotain pitää kohta tehä auton suhteen.
 
Vs: Evo X julkistettu virallisesti

http://www.youtube.com/watch?v=fJsWZRAC3Lw

http://www.youtube.com/watch?v=MFH1qJxMLqA

:peukku :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom