evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

makelele

New Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2011
Tulipa tuossa evo 2 cuscon alusta laitettuu ja iskarit asentaessa auto tuli ihan tonttiin kiinni, kun ajoi monttuun kolahti oikealla puolella hieman. Nyt korkeus säädön jälkeen (mahtuu renkaat kääntymään helposti) kun ajaa pieneenkin monttuun tai terävään nyppyyn vasemmasta kulmasta kolahtaa aivan järjettömästi. Ekalla kerralla oli pakko pysähtyä ja katsoa et mitä hajos kun aivan jumalaton pamaus. Onko muilla kokemuksia cuscon coileista ja onko mahdollista jäykkyyttä säätää jotenkin tai muita neuvoja?? Vai voiko kolaukset johtua jostain muusta?
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

Väljä yläpää lienee yksi tavallisimmista syistä.
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

nokonzok sanoi
Väljä yläpää lienee yksi tavallisimmista syistä.
minkälaisia ratkaisuja tohon ongelmaan olisi, onkohan saatavilla cuscon sarjaan erikseen yläpäätä?
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

Itsellä GAB alustassa ilmeisesti sama ongelma. Laakeri yläpäästä menee väljäksi.

Itse ajattelin puristaa sen sieltä ulos ja korvata uudella.
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

Kannattaa tarkistaa että vika on yläpäässä ennen kun alkaa uusia tilailemaan. Kolinaa saa aikaan myös öljyjen karkaaminen (ei välttämättä näy tolpan ulkopuolelle upside-down rakenteessa) ja se on sitten huoltokeikka tolpille. Jos nostat kulman ylös niin vaikkapa rautakangella renkaan alta nostettaessa näkee kyllä liikkuuko yläpään laakeri pystysuunnassa vai ei.
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

Itselä kans tuo vakio alusta paukahtelee ihan saatanasti tietyntyyppisissä joustoissa. Ja ei kyllä oikeasti voi olla muuta paikkaa enää ku iskari / yläpää (tosin iskaritestistä itsestään meni katsastuksessa puhtaasti läpi, mutta se nyt ei kerro mitään)
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

ast sanoi
Kannattaa tarkistaa että vika on yläpäässä ennen kun alkaa uusia tilailemaan. Kolinaa saa aikaan myös öljyjen karkaaminen (ei välttämättä näy tolpan ulkopuolelle upside-down rakenteessa) ja se on sitten huoltokeikka tolpille. Jos nostat kulman ylös niin vaikkapa rautakangella renkaan alta nostettaessa näkee kyllä liikkuuko yläpään laakeri pystysuunnassa vai ei.
Osaatkos neuvoa onko turunseudulla jotain huoltopaikkaa josta voisi mahdollisesti kysellä tai käydä näyttämässä iskaria? Saako tuon laakerin vain prässättyä pois ja uuden tilalle jostain hyvästä laakeriliikkeestä?

Tosiaan itelläki paukahteli konttorillekki ajettaessa niin perhanasti mutta testi näytti hyvää joten ei sen puolesta mitään ihmeellistä, vaikka tietty en niiden luotosta tiedä. Toisaalta vakioalustan yhdestä iskarista oli öljyt karannut ja sen testi näytti heti 0. Ei tosin paukkunut tua vakio alusta.
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

Omassa autossani myös paukkuivat cuscon tolpat kiitettävästi kun ajoi pikkasenkin isompaan koloseen. Purin tolpat pari viikkoa sitten ja tilailin muistaakseni saksasta uudet laakerit, vanhoissa kun oli varmaan 3-4 milliä välystä. Hintaakin taisi kertyä noin 15 euroa postikuluineen. Helpoiten tuon saat tarkistettua tunkkaamalla pyörän ilmaan ja nostelemalla kädellä rengasta niin luultavasti näät heti jos on välystä.
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

osaako joku sanoa turun seudulta yritystä jonne voisi iskarin viedä tarkastettavaksi?
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

cirre sanoi
Omassa autossani myös paukkuivat cuscon tolpat kiitettävästi kun ajoi pikkasenkin isompaan koloseen. Purin tolpat pari viikkoa sitten ja tilailin muistaakseni saksasta uudet laakerit, vanhoissa kun oli varmaan 3-4 milliä välystä. Hintaakin taisi kertyä noin 15 euroa postikuluineen. Helpoiten tuon saat tarkistettua tunkkaamalla pyörän ilmaan ja nostelemalla kädellä rengasta niin luultavasti näät heti jos on välystä.
muistatko paikkaa mistä tilasit?
 
Vs: evo2 cuscon alusta paukahtaa niin *vetisti.

En muista. Luulisin että saat nuo hankittua mistä tahansa laakerikaupasta.
 
Takaisin
Ylös Bottom