Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
marko_h sanoiÖljynvaihto lähestyy, kun Jyri Poltto Fin-Ranacolta suositteli vaihtamaan öljyt 5000 km välein ja tuo ajomäärä on kohta täynnä. Pari kysymystä olisi siihen liittyen:
Mitenköhän long life -öljyjen käyttö onnistuisi, ettei ihan noin usein tarvitsisi öljyjä vaihdella?
Mikä on täyttömäärä eli riittääkö 4 litran pöntön hankinta vai pitääkö ostaa enemmän?
Sudo sanoiItsekin ymmärtänyt että laatuöljyillä ja "normi" ajolla 7500 km voi vielä ajaa. Mitsun alkuperäisen huolto-ohjelman mukaan taisi olla 10 000 vaihtoväli?
Lähinnä mietin sitä, että normaalistihan tulpat on vaihdettu aina öljyjen kanssa samanaikaisesti. Nyt autossa platinatulpat, joten minkä verran noilla uskaltaa ajella (lähinnä normaaliajoa) ennenkuin tulee vaihtotarve eteen? Sori että heitän samaan topicciin mutta mielestäni ihan asiallinen veto kun yleensä samanaikaisesti nämä vaihdetaan.
Sudo sanoiOk, jotain olen ymmärtänyt väärin siis :seina
Kiitokset, helpottaapi ihan kivasti kukkaron kannalta.
Sudo sanoiLähinnä mietin sitä, että normaalistihan tulpat on vaihdettu aina öljyjen kanssa samanaikaisesti. Nyt autossa platinatulpat, joten minkä verran noilla uskaltaa ajella (lähinnä normaaliajoa) ennenkuin tulee vaihtotarve eteen? Sori että heitän samaan topicciin mutta mielestäni ihan asiallinen veto kun yleensä samanaikaisesti nämä vaihdetaan.
samita sanoiMä olen vuosien aikana kokeillu oljyjä omassa kolmosessa ja olen tullu siihen tulokseen että castrol magna tec 5w-40 toimii ainakin mulla parhaiten,esim castrol 10w-60 ei toiminu ollenkaan vaikka oli uudet venttiilin nostimet ni johan rupes naputtamaan...vaikka paineet on kuumana yli 4bar. Mobil 1 teki melkein saman.. ja mä olen vaihtanu kympin välein öljyt,ei tartte 5000km välein.. tietty jos on ylimääräistä "aikaa" ni mikäs siinä,ei se ainakaan pahene siitä..
nokonzok sanoiMulla oli kutosessa 10-w60 Castrolit, ei mitään ongelmaa. Toiset sanovat, että talvella voi olla vähän turhan jäykkää, mutta kesällä ei evossa normaalisti pitäisi olla mitään ongelmaa.
opinions sanoiJakopään romut on hommattu ja vaihdeltu..
ranacolle soittelin mutta kun kiire painoi niin paljoin päälle niin otin lähempää, turusta Kelhulta.
Gatesin remmit tuli, ja numerot jos joku on kiinnostunut.
Tasapainoakseli 5257xs (65hampainen ja 1/2"?)
Jakohihna 5255xs (153 hampainen 29mm leviä)
Ilmastoinnin hihna 4pk948
Laturi-vesipumppu 4pk985
Tehostin 4pk640 (mulla nyt 655, liian pitkä)
93_GTI sanoiArvelisin että GTI:ssä vähän pidemmät kun toi boxi mihin johdot menee pikkusen eripaikassa kuin Evossa mutta varaosa numero Colt gti 1.8 92-96 ja Evo I-III sama kun tutkailin asiaa täältä www.camskill.co.uk
Soita Us-Partsiin,sieltä pitäisi löytyä Accelin KUNNON johtoja (tai sitten ainakin tilaamalla).eskes sanoinyt pitäisi maanantaina mennä
heti jostain hakemaan uudet
ST sanoiSoita Us-Partsiin,sieltä pitäisi löytyä Accelin KUNNON johtoja (tai sitten ainakin tilaamalla).
osku sanoiEi kai se ny ku tarvi kattoa että koko on suurinpiirtein oikea, sekä kierre sopiva.
On vaan aika onneton tuo CB:n suodatin..samitsu sanoiMinulla on kolmosen varaosakirja ja se näyttää ihan samaa suodatinta kuin "minkä vain" Mitsun,vaikkapa tavallisen CB-Lancerin...
ST sanoiOn vaan aika onneton tuo CB:n suodatin..
Framilainen PH3562 olisi järkevämpi vaihtoehto,jossa "painerajakin" on vasta 6,5bar.
JA KYLLÄ,niissä painerajoissakin on eroja,eli ei kannata mitä tahansa laittaa!
Tarkoitin siis suodattimen sisäisen ohivuotoventtiilin rajaa,joka auetessaan kierrättää öljyt suodattimen ohi.osku sanoiVarmasti totta, mutta uskon että näissäkin lasketaan lujuuslaskuja, ja hyvin suurella todennäköisyydellä menee paine astian mukaan. --> varmuudet erittäin suuret, luokkaa 5--> Esim. jos se on tarkoitettu vehkeeseen jossa max öp on laskettu vaikka 4bar mukaan, suodatin luultavasti poksahtaa "jo" 20bar jälkeen :
Ainakin näin mutu tuntumalla. Olis mukava testata![]()
lancer evo-r sanoiMistään en ole löytänyt et mikä öljynsuodatin mahtaa kolmoseen sopia? Mitsu liikkeessä veikkasivat et sama mikä menee VIII ja IX:kin...
Tuliks noitten vaihdossa jotain ongelmia, vai miks myyt pehmusteet? Mun käsittääkseni ei oo kovin hankala homma.jarppa sanoionkos porukat hommannu evo3:en recaron penkkiin sivutukien pehmusteita??
varaosatiskiltä ei ainakaa saa..
marko_h sanoiOsaako kukaan sanoa virallista vaihtoväliä kolmosen jakohihnalle? Eli kilometrit / aika. Mitä tapahtuu, jos hihna katkeaa, tuleeko tuhoa vai loppuuko vain meno?
Harri K sanoiTaitaa se olla. Ja tuhoa tulee kohtalaisen paljon...
KaeVuRi sanoiSaa hyvän syyn rakentaa koneen uusiksi ;D
Mutta ihan kaikille EVO III:n omistajille tiedoksi, että vaikka olisi jonkinmoiset todistukset suoritetusta vaihdosta jakopäälle esim Japanista, niin kannattaa avata suojakoppa ja tarkastella vähän hihnan kuntoa. Mikäli näyttää vähänki enemmän kuluneelta/halkeilleelta, niin vaihtoon vaan heti. Halpa henkivakuutus :![]()