evo4, koneremppa edessä?

keijo

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2011
nyt päästi evo savut pihalle... ajelin pienen lenkin(maantieajoa) ja huomasin et haiskahtaa öljy. pelti auki ja konehuone öljyssä,öljytikku noussut ja huohottanut riittävästi. mittailtiin puristukset ja 1,2,3 pytyt näytti 10 luokkaa ja 4 pytty 5...kuullostaa tyhjäkäynnillä ihan subarulta :seina voisko olla vaan kansipahvi vai männänrenkaat? kansi nostetaan varmaan lähipäivinä pois ja kurkataan mitä on syönyt. luultavasti tulee taas kallis paukku keijolle eli tili sileeks ja palikkaa tilaukseen :driver
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Yksi todennäköinen paikka juuri Evo 4:ssa on murtunut mäntä männänrenkaiden väliseltä kannakselta. Viimeinen silaus on usein juuri se että tikku pomppaa pois ja puskee öljyt pihalle.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

laitoin merkille.. kurkkasin rahapussiin ja päätin olla kysymättä tiukkaa hintaa.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Tikku ylhäällä ja kone huoneessa öljyä niin kyl 99% varmuudella se tarkoittaa uutta palikkaa alakertaan.

Ja tosissaan ei oo sit mitään halpaa tuon koneen remppaaminen äkkii tulee tuommonen vähän ajettu stroukkeri halvemmaksi ostaa.

se ei riitä et laskee osien hinnat + työt.
Siel monesti tulee pieni bumerangeja mitkä nostaa pikkuhiljaa työn hintaa aika kovastikkin

Jos ostat vain osat ja ite teet kaiken niin sit on halvempaa !
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

kyllähän tohon koneeseen saa äkkiä laitettua useamman tuhannen edsestä tavaraa... etenkin kun on kone pöydällä niin miksi ei laittaisi samalla kunnon kankia,mäntiä,laakereita, koneistus,tiivisteitä,kytkintä,kantta yms yläkerran osia...ja samaan konkurssiin koneen ulkopuolelle kaikki! avot sano keijo kun meni 5000 euroa rahaa. hain auton ylöjärveltä importilta ja sällit on tuttuja joten katsellaan ehjien koneiden tarjontaa englannista ja katotaan mikä on viisainta...
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Pelkästään alakerran osiin uppoo helposti +3xxx€ Tuolla myyntiosiossa on kyllä pari kunnon konetta. Tosin jos haluat itse rakennella eikun osia kattelee :) Vakio 4 konetta ei ole taas järkeä laittaa takas, jos haluat joskus tehoja :D
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Tosiaan jos kukkaro antaa myöden niin uudemman evon kone tilalle.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

nyt olis pieni mahku saada sopuhintaan briteistä evo6 tekniikka...mitä eroa siinä on evo4 koneeseen? Eli meneekö heittämällä paikalleen. Kytkin olis varmaan syytä vaihtaa, mutta paljonko sellainen maksaa ja mistä sellaisen saa? Tarkoitus olisi pitää auto vakiona.ehkä.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Camskill.Sieltä tilaat kutosen vakio asetelman tai sitten seiskan.Muista vauhtipyörä myös ja jos tilaa seiskan asetelman niin sit seiskan vauhtipyörä myös koska on isompi.Joku viisaampi voi vielä vahvistaa asian.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

DaJackal sanoi
Offtopic: Doomed to fail. ;D

OT: +1 :D

ah-05 sanoi
Camskill.Sieltä tilaat kutosen vakio asetelman tai sitten seiskan.Muista vauhtipyörä myös ja jos tilaa seiskan asetelman niin sit seiskan vauhtipyörä myös koska on isompi.Joku viisaampi voi vielä vahvistaa asian.

5-6 kytkin/vauhtipyörä on pienempi kuin 7->. Eli "helppo upgrade" on ostaa 7:n asetelma, kytkin ja vauhtipyörä. Saa enempi pitoja kytkimeen.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Viitosen ja kuutosen asetelma on myös jäykempi kuin nelosessa eli se on helpoin päivitys, ei tarvitse edes ostaa vauhtipyörää ja maksaa saman verran kuin nelosen kytkin :)
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

kansi on nyt pöydällä ja venttiilit ehjät ja kansipahvissakaan ei omasta mielestä mitään jälkeä. Pytyissä ei ole naarmuja mutta 4 pytyn mäntä heiluu sivusuunnassa vähän enemmän kuin muut.itse en ole paljon koneita puljannut joten saa kaverit tulla katteleen jotka tietää asiasta enemmänkuin minä.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

olis tarkoitus nostaa kone pois evosta viimeistään viikonloppuna. en ole ennen tälläisestä nostanut pannua pois joten miten se tulee sieltä helpoiten? mielessä kävi että pudottaisin koneen vaihdelaatikoineen päivineen alakautta lattialle... ???
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

keijo sanoi
olis tarkoitus nostaa kone pois evosta viimeistään viikonloppuna. en ole ennen tälläisestä nostanut pannua pois joten miten se tulee sieltä helpoiten? mielessä kävi että pudottaisin koneen vaihdelaatikoineen päivineen alakautta lattialle... ???

Juuri noin se lähtee helpoiten. Pystyy ottamaan vielä kulmavaihteen kanssakin.

Tyypilliset ongelmapaikat pakettia purettaessa:
- kulmavaihteesta tuleva vetotappi pitää vetää vaihteiston läpi liukuvasaralla.
- painelaakeri on kiinni paineasetelmassa koska kytkin on vetävä. Paina laakeria asetelmaa kohti ja kahdella tasapäisellä ruuvimeisselillä käännä vaihteiston kuoren reikien kautta asetelman ja laakerin välistä niin irtoaa.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

kiitos nopeasta vastauksesta! kaikki pelivihjeet kelpaa kun en ole tosiaan ennen moista tehnyt... onkohan toi vanha kone minkä arvoinen, saa seistä tallilla sen aikaa että saan evon taas liikkeelle yms. ainoa vika on noi männärenkaat.olis siinä jollekkin projektikone kun itse en sitä toivon mukaan tarvitse.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Mahtuuko neloses kone putoo ilman apurungon irrotusta? Eli vain ottaa kulman ensin pois...
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Mahtuu putoamaan kulmavaihteen kanssakin. Tietysti moottorin alta menevä palkki pitää iroittaa (4 pulttia).
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

ast sanoi
Mahtuu putoamaan kulmavaihteen kanssakin. Tietysti moottorin alta menevä palkki pitää iroittaa (4 pulttia).

Eli jos haluaa auton "rullaavaksi" niin ensin kulma pois niin ei tarvi apurunkoa/ohjausvaihdetta irrotella.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

Harri K sanoi
Eli jos haluaa auton "rullaavaksi" niin ensin kulma pois niin ei tarvi apurunkoa/ohjausvaihdetta irrotella.

Koko paketin (moottori, vaihteisto, kulma) voi irroittaa kerralla ja kun vetarit ja kardaanin ripustaa nippusiteillä tms ja rullaava kori on siinä :)

Ohjausvaihteen tai apurungon irroitus ei ole tarpeen, olen koko paketin irroittanut ja kiinnittänyt sekä Evo 4:een että Evo 5:een.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

ast sanoi
Koko paketin (moottori, vaihteisto, kulma) voi irroittaa kerralla ja kun vetarit ja kardaanin ripustaa nippusiteillä tms ja rullaava kori on siinä :)

Ohjausvaihteen tai apurungon irroitus ei ole tarpeen, olen koko paketin irroittanut ja kiinnittänyt sekä Evo 4:een että Evo 5:een.
okei..ni tarkotit pitkittäispalkkia :) Hyvä tietää vanhemmista evoista, että mahtuu tuleen pois.
Kulmahan on vissii apurungon alla tosiaan. Seiskassa eteepäin se on apurungon päällä, joten kulman poisotto on silloin tehtävä ensin.
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

ja taas kiitoksia kaikille vastauksista. huomenna pajalle purkaan kauheella inspiraatiolla :driver
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

keijo sanoi
purkaan kauheella inspiraatiolla :driver

Ot: again doomed to fail... Inspiraatio siis mutta ilmottele kuis mänt
 
Vs: evo4, koneremppa edessä?

nyt kone lattialla laatikkoineen päivineen. tallikaverit hävis paikalta kun piti alkaa tekemään joten tein yksin ja nyt on rystyset ruvella. on vähän erilainen homma kun on ennen leikkinyt vanhojen opelien ja bemareiden kanssa... huomenna puran koko kökön ja alan odotteleen uutta konetta (evo6) joka tulee ilmeisesti irlannista asti. tiedä sitten sen kunnosta, varmaan kannattais tehdä jakopää uusiksi ja kattella se kytkin. tietäis vaan että onko siinä vauhtipyörä kiinni... jos budjetti antaa myöden niin tilaan myös koneen ulkopuolelle jotain. :-*
 
Takaisin
Ylös Bottom