Searchi tuotti aika vanhoja tuloksia, niin herätellääs aihetta takaisin henkiin.
On tässä tullut huomattua että E85:sta on alkanut saada jo varsin näppärästi ainakin täältä pääkaupunkiseudulta ja myös sellaisten reittien varrelta missä itse tulee liikuskeltua. Joku pitää hyvää listaa yllä Googlen avulla. Anyways, hieman asiaa tutkittuani näyttäisi siltä että alkaa olla varsin turvallista vaihtaa energiaa tuottava neste ympäristöystävällisempään, ja voi kauhistus, sellaiseen jolla Evo liikahtaa vikkelämmin. Ompas ikävää
Ostoslistalla ovat:
- FIC:n 1100CC High-Z injektorit ja resistor packille plugi. Näissä on Bosch EV14:n sisuskalut ja ovat plug'n'play Evo9:n kanssa
- modattu Walbron 255
- dual map Tephra V7:aan ja mapin vaihto suoritetaan kaasupolkimen avulla ennen käynnistystä jos käy niin ruppasesti että E85:sta ei olekkaan saatavilla kun tankki on tyhjä. ast:llä taitaa olla FlexFuel hässäkkä omassaan, mutta en tätä tässä vaiheessa ainakaan harkitse. Katsotaan miten elämä pelkän E85:n varassa sujuu.
Näiden E85:sta varten hommattavien vermeiden lisäksi autoon on 90tkm huollon yhteydessä tulossa vielä lisäksi:
- GM:n MAP sensori + piuhat ECU:lle
- Grimmspeed:n boostikontrolleri, jolla tunerini voi säätää ahtopaineita tarkemmin ja rivakammin
Autoon sisälle tulee vielä Evoscan Android, jolle pitää vetää Innovate LC-1:n analogipiuhat, jotta AFR:lle saa mittarin.
Muuten pulkka tulee pysymään hyvin vakiota vastaavana, ainakin tässä vaiheessa. Nälkä varmasti kasvaa syödessä, joten mahdollisina lisästeppeinä voi pitää uusia nokkia, pakopuolen porttausta, uusittua pakoputkistoa ja intercoolerin putkia. Mutta ei nyt ihan vielä. Ja voi olla, että kun tietotaito auton kanssa kasvaa, muuttuvat tulevaisuuden suunnitelmat radikaalistikkin.
Muilla vastaavia projekteja tehtynä, käynnissä tai harkinnassa?
On tässä tullut huomattua että E85:sta on alkanut saada jo varsin näppärästi ainakin täältä pääkaupunkiseudulta ja myös sellaisten reittien varrelta missä itse tulee liikuskeltua. Joku pitää hyvää listaa yllä Googlen avulla. Anyways, hieman asiaa tutkittuani näyttäisi siltä että alkaa olla varsin turvallista vaihtaa energiaa tuottava neste ympäristöystävällisempään, ja voi kauhistus, sellaiseen jolla Evo liikahtaa vikkelämmin. Ompas ikävää
Ostoslistalla ovat:
- FIC:n 1100CC High-Z injektorit ja resistor packille plugi. Näissä on Bosch EV14:n sisuskalut ja ovat plug'n'play Evo9:n kanssa
- modattu Walbron 255
- dual map Tephra V7:aan ja mapin vaihto suoritetaan kaasupolkimen avulla ennen käynnistystä jos käy niin ruppasesti että E85:sta ei olekkaan saatavilla kun tankki on tyhjä. ast:llä taitaa olla FlexFuel hässäkkä omassaan, mutta en tätä tässä vaiheessa ainakaan harkitse. Katsotaan miten elämä pelkän E85:n varassa sujuu.
Näiden E85:sta varten hommattavien vermeiden lisäksi autoon on 90tkm huollon yhteydessä tulossa vielä lisäksi:
- GM:n MAP sensori + piuhat ECU:lle
- Grimmspeed:n boostikontrolleri, jolla tunerini voi säätää ahtopaineita tarkemmin ja rivakammin
Autoon sisälle tulee vielä Evoscan Android, jolle pitää vetää Innovate LC-1:n analogipiuhat, jotta AFR:lle saa mittarin.
Muuten pulkka tulee pysymään hyvin vakiota vastaavana, ainakin tässä vaiheessa. Nälkä varmasti kasvaa syödessä, joten mahdollisina lisästeppeinä voi pitää uusia nokkia, pakopuolen porttausta, uusittua pakoputkistoa ja intercoolerin putkia. Mutta ei nyt ihan vielä. Ja voi olla, että kun tietotaito auton kanssa kasvaa, muuttuvat tulevaisuuden suunnitelmat radikaalistikkin.
Muilla vastaavia projekteja tehtynä, käynnissä tai harkinnassa?