Evolution IV ongelmia..

Gapo90

New Member
Liittynyt
3 Marraskuu 2013
Jep, alko rääpälle kettuilemaan. Kunnon vedosta alkoi käymään huonosti, eikä myöskään tahtonut mihinkään liikkua, lähes pomppi kun yritti ajaa. Muutaman kertaa olen käynyt kylmänä kokeilemassa käyntiin, pari kertaa lähtenyt ihan normaalisti käyntiin ja olen pienen lenkinkin heittänyt, mutta heti kun antaa vähänkään lapikkaa niin syttyy vikavalo ja alkaa taas "pomppimaan" eikä toimi ei sitten mitenkään. Pysyy käynnissä, mutta käy vituilleen, ei toivoakaan, että pystyisi ajamaan. Muuten jo käynnistäessä syttyy vikavalo heti eikä todellakaan käy normaalisti. Muutama viikko sitten teki kerran niin, kun lähti ajamaan ja kone hieman ehti lämmetä, käväsin huoltsikalla, mutta eipä suostunutkaan enään toimimaan, sytytti vikavalon, lähti käyntiin ja sammui melkein heti, ei käynyt kaikilla, seuraavana päivänä kokeilin ja toimi normaalisti..

e. akunkengät irroitettu 10minuutiksi ja enään ei koko vehe edes lähe käyntiin!

Oiskohan jollain mitään tietoa....
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

tommyz sanoi
Mitähän vikakoodia antoi?

Päittäislaakerointi tehty jo.

Luettiin eilen koodit pinnin avulla ja antoi;

13 intake air temp system
14 tps
23 cam sensor
25 barometric pressure sensor

...
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Milloin laakerit vaihettu? Jos on kampuran syönyt niin uusi laakeri ei kauaa kestä.Toi laakerin vaihto vaurioituneella kampuralla on vaan tekohengitystä.
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

ah-05 sanoi
Milloin laakerit vaihettu? Jos on kampuran syönyt niin uusi laakeri ei kauaa kestä.Toi laakerin vaihto vaurioituneella kampuralla on vaan tekohengitystä.

En tarkalleen muista, on siitä jo aikaa. Entisen omistajan toimesta tehty. Kuititkin on, muttei juuri käden ulottuvilla niin en muista tarkalleen. Meinaatko, että taas olisi tuo...

Toisaalta, antoi ylempänä olleet vikakoodit, eli niistä nyt tietysti lähetään aloittamaan.
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Mistäköhän saisi "edullisesti" nokka-akselin asentotunnistimen ja tps anturin...? nuo lieneen ne mitkä ensimmäisenä lähteä vaihtamaan, tuota imupuolen vikaa en ihan nyt kyllä ymmärrä..

Auto toiminut tosiaan muuten täysin moitteetta, kunnen yhtäkkiä vedosta tämä, ja lämäsee suoraan neljä koodia tauluun..
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Katoppa evoscannilla tai vaikka yleismittarilla mitä noi anturit näyttää, ennenku lähdet mitään vaihtamaan..
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Jotenkin usean anturin rikkoutuminen kuulostaa oudolta.. mut tsekkaa se päittäisvälys ja sen jälkeen kattelisin liittimiä yms...
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Ittellä evo 3 ja käyttäyty ihan samalla tavalla moottori pesun jälkeen , kurkkasin tulppia nii ei niitä edes nähny ku oli nii paljo vettä menny sinne . puhalsin kuivaks ja kaikki toimi taas
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

tommyz sanoi
Katoppa evoscannilla tai vaikka yleismittarilla mitä noi anturit näyttää, ennenku lähdet mitään vaihtamaan..

Juuri näin.

Tuo cam sensor voisi moisen vian aiheuttaa. Kannattaa logata mitä tuo maffilta tulevat ilman lämpötila ja baro näyttää. Ja samaten tps. ylhäällä pitäisi olla 12.5 % TPS arvon. Kaasu pohjassa joku 96%. Ja tps ei käytetä muuten ohjaukseen kuin siinä vaiheessa että se tietää laittaa tyhjäkäynnin päälle. Eli jos tps näyttää että kaasu ei olisi ylhäällä (liian iso prosenttiluku kaasu ylhäällä) -> ecu katsoo että ei ruveta turhaan ohjaamaan tyhjäkäyntiä. Vastaavasti liian pieni prosenttiluku kaasu ylhäällä-> Ei päästä edes moottorijarrulle. Näin päinhän se meni?

Barometric sensorin tietoa ei käytetä juuri mitenkään. Ainakaan ajossa. Sisääntulevan ilman lämpötilasta hankala sanoa.

Tod näk tuo cam sensor voisikin estää käyntiä. Jos vikavalo palaa aktiviisesti niin jossain piirissä oikeesti on vikatila. uo jdm vers
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

mystinengalant sanoi
Eli jos tps näyttää että kaasu ei olisi ylhäällä (liian iso prosenttiluku kaasu ylhäällä) -> ecu katsoo että ei ruveta turhaan ohjaamaan tyhjäkäyntiä. Vastaavasti liian pieni prosenttiluku kaasu ylhäällä-> Ei päästä edes moottorijarrulle.
Liian pienellä prosenttiluvulla ei auto toimi pintakaasulla, moottorijarrulle eikä tyhjäkäynnille ei mennä jos liian suuri arvo kaasu ylhäällä.
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Koodit luettu evoscanilla, jäi nollauksien jälkeen imuilmanlämpötila, joka muistaakseni 300 fahrenheittia näytti... sekä tps anturi.

tps anturi vaihdettu, auto lupailee välillä, mutta ei käynnisty. Luin vikakoodit pinnillä, eikä antanut enään mitään. Akun kengät ovat olleet pois, tps anturia kokeiltu eri asennoissa... mikäs vittus nyt sit..

auto seiso n. 2vk, bensaa käytännössä ei yhtään, nyt heitetty +5l tankkiin, jotta vähän olis tuoreempaa, mutta ei..


:seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina
 
Vs: Evolution IV veto ja käyntiongelmia....

Gapo90 sanoi
Koodit luettu evoscanilla, jäi nollauksien jälkeen imuilmanlämpötila, joka muistaakseni 300 fahrenheittia näytti... sekä tps anturi.

tps anturi vaihdettu, auto lupailee välillä, mutta ei käynnisty. Luin vikakoodit pinnillä, eikä antanut enään mitään. Akun kengät ovat olleet pois, tps anturia kokeiltu eri asennoissa... mikäs vittus nyt sit..

auto seiso n. 2vk, bensaa käytännössä ei yhtään, nyt heitetty +5l tankkiin, jotta vähän olis tuoreempaa, mutta ei..


:seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina :seina

Tänään vaihtelin tulppien paikkoja ja auto lähtiki käyntiin nätisti, ei tosin kaikilla. ykköspytty pimiänä, ei anna kipinää lainkaan... puolan/johdon vaihtoa siis seuraavaksi...
 
Vs: Evolution IV ongelmia..

e. Ei auttanut puolan eikä johdon vaihto. Ei anna vikakoodia, mutta otin nokka-akselin asentotunnistimen irti, niin ei vaikuttanut mihinkään mitenkään...
 
Vs: Evolution IV ongelmia..

Siellähän oli puolan liittimestä yksi kolmesta johdosta poikki, vahingossa satuin huomaamaan kun tuota revin, heh.
 
Vs: Evolution IV ongelmia..

Hezei sanoi
No hyvä jos ei sen vakavemmasta ollut kyse! :)

Nimenomaan, vähän naurattaa kyllä, kun auto puolitoista kuukautta seisoskellut pihalla ja vaihettu ja kokeiltu vaikka mitä :) Sitten tuommonen pikkuvika. Mutta ompahan varaosia taas enempi!
 
Takaisin
Ylös Bottom