faktaa celestestä

celeste2.0

New Member
Liittynyt
7 Maaliskuu 2005
olis muutama kysymys:

kuinka nään mikä kone autos on, siis celestees?muualta ku rekkari otteesta. kun koulun autodata sanoin et celesteeseen on ollu 3 konetta: 1.6 ja 2 eri 2.0.

Sitten, minkä auton etupenkit saa heittämällä vm 77 celesteeseen?

ja se tuulilasi... :seina

kuuluuko moottorin etupääs(jakopääs) se jakopään ylin pyörä olla paljaana, vai puuttuuko autostani joku suoja siitä päältä?

Montako celestee on suomes kaikenkaikkiaan.. tuotu uutena/nyt kilvis..?

Kiitos vastauksista näin etukäteen!
 
kone voi olla joko 4g32 (1.6), 4g52 (2.0) tai 4g63 (2.0)

Jos se on ketjujakopäällä, niin luultavimmin se on 4g52. Tosin 4G32 koneitakin on ollut ketjujakopäällä, mutta ne ovat harvinaisempia. Mitenhän ne nyt erottaisi..... 4g52 koneessa öljykorkki on sellainen afro-mallinen painettava tulppa, 4g32 koneessa taas on kierrettävä korkki.

Jos se on hihnajakopäällä, niin silloin tunnistaminen on enemmänkin kiinni imu- ja pakokanavien järjestyksestä:

4G32 koneessa ne menevät tasaisin välein o o o o
4G63 koneessa taas pareittain vierekkäin oo oo
(4G52 koneessa on aina ketjujakopää ja kanavat menevät tasaisesti o o o o)

Mitkä penkit käyvät heittämällä 77 Celesteen? No 77 Celesten penkit. Muiden vuosimallien penkit saattavat käydä, mutta varma ei voi olla kuin kokeilemalla. Yleensä joutuu tekemään jalustaa ja muutoksia jos laittaa jonkun muun mallin tai merkin penkit. Mitta käteen, sovitusta, mig-liimaa ja rälläkkää... muista, että Celeen pitää olla kaatuvat selkänojat...

Jakopää ei ole missään moottorissa vakiona paljaana, eli joku suoja ihan varmasti puuttuu.

Tuonti/ rekisteröintimääristä en osaa sanoa...
 
celesteä ei koskaan ole tehty 4g63 koneella

ne 2 2.0 mallia ovat molemmat g52 (102 ja 125hp)
erona toinen tupalakaaserein toisessa 1 2kurkkuinen..
 
ei ole tehty 4G63 koneella ei, mutta aika monta 4g63 konetta kuitenkin on löytänyt tiensä Celesten keulalle...
 
Niko Päivinen sanoi
kone voi olla joko 4g32 (1.6), 4g52 (2.0) tai 4g63 (2.0)

Jos se on ketjujakopäällä, niin luultavimmin se on 4g52. Tosin 4G32 koneitakin on ollut ketjujakopäällä, mutta ne ovat harvinaisempia. Mitenhän ne nyt erottaisi..... 4g52 koneessa öljykorkki on sellainen afro-mallinen painettava tulppa, 4g32 koneessa taas on kierrettävä korkki.

Jos se on hihnajakopäällä, niin silloin tunnistaminen on enemmänkin kiinni imu- ja pakokanavien järjestyksestä:

4G32 koneessa ne menevät tasaisin välein o o o o
4G63 koneessa taas pareittain vierekkäin oo  oo

Mitkä penkit käyvät heittämällä 77 Celesteen? No 77 Celesten penkit. Muiden vuosimallien penkit saattavat käydä, mutta varma ei voi olla kuin kokeilemalla.Yleensä joutuu tekemään jalustaa ja muutoksia jos laittaa jonkun muun mallin tai merkin penkit.  Mitta käteen, sovitusta, mig-liimaa ja rälläkkää... muista, että Celeen pitää olla kaatuvat selkänojat...

Jakopää ei ole missään moottorissa vakiona paljaana, eli joku suoja ihan varmasti puuttuu.

Tuonti/ rekisteröintimääristä en osaa sanoa...


meneekös esim coltin tai jonku muun mitsun penkit celeen heittämällä?
 
Mitkä penkit käyvät heittämällä 77 Celesteen? No 77 Celesten penkit. Muiden vuosimallien penkit saattavat käydä, mutta varma ei voi olla kuin kokeilemalla. Yleensä joutuu tekemään jalustaa ja muutoksia jos laittaa jonkun muun mallin tai merkin penkit. Mitta käteen, sovitusta, mig-liimaa ja rälläkkää... muista, että Celeen pitää olla kaatuvat selkänojat...

=tuskin menevät.
 
kone voi olla joko 4g32 (1.6), 4g52 (2.0) tai 4g63 (2.0)

Jos se on ketjujakopäällä, niin luultavimmin se on 4g52. Tosin 4G32 koneitakin on ollut ketjujakopäällä, mutta ne ovat harvinaisempia. Mitenhän ne nyt erottaisi..... 4g52 koneessa öljykorkki on sellainen afro-mallinen painettava tulppa, 4g32 koneessa taas on kierrettävä korkki.
sielä kaasarin puolella lohkon alaosas on 2cm korkeilla koho kirjaimilla tyyppi ainakin omassa (ketju 4g32 ja venakopan kannes lukoo saturn? ja öljytulppa on painettava?!)
 
ja öljytulppa on painettava?!)

jep, sitä ei siis kierretä mitenkään, ainoastaan painetaan paikoilleen. Naurettava systeemi. Ja koneen tyyppi on usein myös meistetty lohkoon kansitasoon, jos ei lohkoa ole oikaistu, niin se voi olla jopa tallellakin. Tosin tiivistetaso on yleensä vanhoissa moottoreissa aika öljyssä, eli pientä numeroa ei ole helppo löytää jos ei tiedä mitä etsii...
 
celeste2.0 sanoi
olis muutama kysymys:

kuinka nään mikä kone autos on, siis celestees?muualta ku rekkari otteesta. kun koulun autodata sanoin et celesteeseen on ollu 3 konetta: 1.6 ja 2 eri 2.0.



kuuluuko moottorin etupääs(jakopääs) se jakopään ylin pyörä olla paljaana, vai puuttuuko autostani joku suoja siitä päältä?

No jos siinä joku jakopään hihnapyörä näkyy paljaana niin veikkaisin että kone on hihnavetonen ;D Ketju-jakopäätä näkyisi vasta kun venttiilikoppa on pois. 4G32 (eli 1.6) on jossakin kohtaa vuotta '78 muuttunut hihnakäyttöiseksi eli
sekin saattaa olla ja tosiaan se jälkiasennettu 4G63 on kanssa mahdollinen. Kuten joku totesi niin onhan se koneen tyyppi lohkoonkin merkitty, ainakin mun Lancereiden 4G33 koneissa on.

'77 Lancerissa ja tod.näk. myös Celestessä penkkien kiskojen "raide"väli on 40cm, ainakin 84-eteenpäin olevissa mitsuissa on 50cm tai yli joten semmosia en ainakaan rupeis laittamaan. vanhemmista en tiedä.
 
niin Celestehän on Coupe Lancer, jopa myyty sellaisena jossain päin maailmaa aikanaan.

Kullanarvoinen kirja Celeste (tai Lancer) omistajalle onkin Haynesin englannin kielinen "Colt Lancer" korjausopas -siitä kirjasta löytyy mm. tiedot Celesten 4g54 koneesta, eli periaatteessa sitä opusta voisi käyttää katsastusmiehen taivutteluun :).
 
4G32 konetta on ollut sekä Lancerin, että coupe Lancerin (=Celesten) keulalla, eli eipä sillä liene kauheasti merkitystä kumman keulalla se on aiemmin ollut?
 
Eli celesteä on 1.4 , 1.6 ja 2.0 koneilla...
ja 2.0 on ketju kone. 1.4 ja 1.6 on remmi...
en oo kyl ikinä tavannu ketju 1.6 konetta... eikä tuossa workshop manuskassa ole mainintaa...

Tässä siis 4g52 tupla solexein... (GRS malli)

penkeistä...
Celesteen celesten omat penkit... ne o paremat istua ku minkään carinan penkit...
 
Erään vanhan TM:n mukaan Celesteä oli muistaakseni 1981 rekisterissä 255kpl.

Muistaakseni. 8)
 
31.12.2002
ollut celestejä rekisterissä 36 kpl
niistä 10kpl vm.-76,11kpl vm.77,11 kpl vm.78,2kpl vm.79,2kpl vm.80
 
Vs: faktaa celestestä

31.12.2002
ollut celestejä rekisterissä 36 kpl
niistä 10kpl vm.-76,11kpl vm.77,11 kpl vm.78,2kpl vm.79,2kpl vm.80

Sen verran päivitystä tällaiseen vanhaan topiciin ( kun oman projektin myötä kyselin asiaa ) että elokuussa 2014 rekisterissä oli 11 kpl Mitsubishi Celestejä. Lähde oli Autoalan tiedotuskeskus.
 
Vs: faktaa celestestä

KaiR sanoi
Sen verran päivitystä tällaiseen vanhaan topiciin ( kun oman projektin myötä kyselin asiaa ) että elokuussa 2014 rekisterissä oli 11 kpl Mitsubishi Celestejä. Lähde oli Autoalan tiedotuskeskus.

Kovasti on lukemat pudonneet. :eek:
 
Vs: faktaa celestestä

onko tuossa lukemassa mukana vain oikeasti liikenteessä olevat vai onko siinä myös nää uinuvat projektit jotka jostain kohtalon oikusta on rekisterissä? Montakos noista rekisterissä olevista celesteistä löytyy foorumilta? Mulla on yks, ja se on vahvasti vaiheessa, pelastettu museolta ja vielä mitä...
 
Takaisin
Ylös Bottom