Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
DaJackal sanoiDetaljien sinisellä korostamisen kanssa kannattaa olla ehkä hieman säästeliäämpi, jos se menee yli niin näyttää helposti törkeältä. (Omasta mielestäni se raja on tässä jo hieman ylitetty, mutta jos omistaja tykkää niin samapa tuo.) Plasti dipilläkö nuo "maalasit", vai onko ihan oikeasti maalattu spraylla tms? Pakoputken päiden sijaan kannattaa harkita josko vaihtaisi koko takapöntön. Ei kustanna kauhean paljoa ja äänetkin saisi samalla kuntoon... Ja tämä sitten EI tarkoittanut sitä että sinne on tungettava mikään 5" hormilla varustettu fartcan, vaan ihan jokin sivistynyt mutta kuitenkin karvan verran mureamman kuuloinen vaimennin. Simonsin valikoimista tms löytynee sopiva kohtuuhintaan.
Ennen helmoja ja spoilereita satsaisin myös vähintäänkin kohtalaisiin vanteisiin (17" tai 16" jos haluaa säilyttää mukavuutta), sillä helmalevikesarjalla varustettu auto med pölykapselit on varsin huvittava ilmestys. (En tietysti tiedä millaiset vanteet sinulla jo on, koska ulkokuvia ei ole vielä nähty.)
Tuon mitsun merkin kyllä poistaisin tuosta ratista, ei pahalla mutta on oikeasti ruma.
Sit voisitte ajella yhessä auringon laskuun. Hello kitty ja Teris...kirppu1990 sanoiolen sanaton.. ajattelitko maalata teräsmiehen konepeltiin? värit sopisi ainakin eukku
Basbarduu sanoiSit voisitte ajella yhessä auringon laskuun. Hello kitty ja Teris...
kirppu1990 sanoikyllä! :driver sitä mie tässä vähän hainkin :-* ;D
DaJackal sanoiOnko tämä Carisma siis ensimmäinen mitsu millä edes jonkinlaisten todisteiden mukaan voisi saada naisia? Evomiehet hei, te ootte tehneet NIIN väärän valinnan... ;D
Takaisin aiheeseen: Kyllä tuo vaihdekepin nuppi ja harkinnassa oleva käkkärikahva menevät sinisinä hyvin, ratinpäällys ja jakkaraverhoilutkin ehkä vielä... Mutta jotain näissä on liikaa:
-Tuuletinritilät
-Ovenkahvat
-Katon kauhukahvat
-Hanskalokeron kahva <- erityisesti tämä näyttää omaan silmään pahalta.
Älä nyt muiden mielipiteen perusteella ryntää samantien sutimaan niitä muuhun väriin, mutta jätä ajatus mieleen muhimaan. Mutta se merkki siitä ratista pois mieluiten heti prkl ;D
Yleisesti: älä pyri siirtämään lähimmän Motonetin koko tuninkivalikoimaa autoosi, vaan lähde liikkeelle perusasioista ja pikku hiljaa miettien. Itse säästin aikanaan jonkinmoisen summan ihan sen ansiosta että ei heti kortin saaneena ollut paljoa rahaa mitä laittaa autoon. Myöhemmin sitten on kiitellyt itseään silloisesta p**saukisuudesta kun jäi tekemättä moni muutos mikä olisi nykään ajatellen kaduttanut. Sanonta "less is more" on erityisen totta kun liikutaan näissä ei-showautobudjeteissa.
Ehdotuksia tuleviksi muutoksiksi/syventymiskohteiksi:
-Laadukas vapaavirtaussuodatin, PANEELImallinen sellainen. Vaikkapa K&N tms. Niistä pyöreämmistä filsuista ei ole Mitsuissa juuri hyötyä, sekoittavat vain ilmamääräanturin (MAF) toiminnan ja huonolaatuiset päästävät kaiken sammakkoa pienemmän läpi, etenkin huonosti asennettuna. Paneelifilsu taas sopii suoraan orkkisboksiin, tuo hyvällä tuurilla hevosvoiman tai kaksi ja säästää tulevaisuudessa kun ei tarvitse ostaa uutta suodatinta, pesee vain.
-Auton pitäminen siistinä niin sisäisesti kuin ulkoisesti. En millään muotoa vihjaa autosi olevan siivottomassa kunnossa, mutta sillä on valtava merkitys auton yleisilmeeseen jos sisätilat on pyyhitty pölystä, imuroitu kunnolla ja paneelit hoidettu asianmukaisilla tuotteilla. Ja siisti maalipinta missä on kunnon vaha pinnassa herättää ainakin itsessäni ihailua aina, oli kyseessä sitten vaikka volkkari. ;D "Autot vahaan!"-topicista löytyy paljon hyviä vinkkejä ja tietoa tähän puuhaan.
-Jo vakiohelmojen maalaus korin väriin voisi tuoda paljon siistimpää ilmettä. Ulkokuvia odotellessa...
-Näistä perinteisemmistä tuninkeista kannattaa harkita maltillisesti madaltavaa alustasarjaa (huom! mieluusti uusille iskareille!) ja poikittaistukea konehuoneeseen. Ainakin jälkimmäinen auttaa huomattavasti isompien vanteiden & renkaiden jossain määrin mukanaan tuomaan vetelyyn ja tukevoittaa auton käytöstä muutenkin. Vähätehoisemman auton kohdalla ajonautinnon parantaminen kun tuppaa olemaan kustannustehokkainta aloittaa alustasta, tällöin vähätehoisempikin kippo saa mutkissa kuskin suun hymyyn.
-Viimeeksi muttei vähäisimmäksi: KLUBIN JÄSENEKSI HOPHOP! 15€ sijoitukselle saa erinomaisesti vastinetta.
Ja täytyy nyt vielä loppuun kehaista että kyllä tuo oviverhoilujen mustaksi maalaaminen oli huomattava parannus oikeaan suuntaan.
Tämä se on oleellisinta, ei kenenkään muun mielipiteellä, ajan myötä sulla maku muuttuu ja kehittyy eukkuFoxford sanoiOmaan silmään ihan hyvältä näyttää, mutta oma silmäni on varsin kokematon.
Foxford sanoiOon tässä just katellu noita nahkapenkinpäällyysiä itseasiassa! Ja en sit tiiä miten tuo ratinvaihon kanssa kun tuossahan on tuo airbag, että pitääkö sitä sitten muutoskatsastaa vai saako ylipäätänsä airbagillisen ratin tilalle vaihtaa airbagittoman ratin? Ja itseasiassa toi ratinsuojus on ihan hyvä kun saa vähän otetta tosta ratista, kun tuntuu että toi ratti on muuten niin ohut ja liukas että ei meinaa käsi oikein pitää!
Ideoita mistä sais hyviä penkinpäällysiä? Onnistuin jo polttamaan pelkääjän paikalle olevaan istuinsuojaan kuumailmapuhaltimella reiän..
DaJackal sanoiOnko niissä orkkispenkeissä joku vikana? Laitahan kuva niin nähdään. Samaa mieltä, että ei noilla yleismallin kortongeilla mitään siistiä saa vaan verhoomolla pitää teettää jos hyvät haluaa. Jos ongelmana on vain orkkisverhoilun törkeän näköinen kuviointi (mitsuissa on ollut hieman tätä vikaa ;D) niin ne orkkisverhoilut saattaa pystyä värjäämään mustaksi. En tosin tiedä millainen projekti on tehdä.
Jotkut noista ratinsuojuksista tykkää juurikin tuosta syystä kun tulee vähän paksumpi kehä. Itsekään en näe niissä mitään pahaa, jos vain suojus on kunnolla kiinni ettei se jää käteen kesken ajelun (tai edes heilu häiritsevästi). Muistelen että Carismaa ei ole saanut ilman bägejä joten bägillistä rattia pitäisi katsella tilalle jos vaihtohommiin ryhtyy.
Foxford sanoiNo siis suoraansanottuna, ne penkit on ihan kauheen näköset. Olisivatpa edes olleet vaikka mustat alunperin niin ei tarviis päällysiä. Mut siis ne on ihan sietämättömän hirveet jos siinä ei oo mitään päällä sellaset violetti-mustat ne alunperin oli á la salmiakkiruutukuvio. Ohjeita penkkien verhoilun maalaukseen? anyone?
En tosiaan löytänyt tuota Gardelfelt tyyppiä oO
edit: täytyy vielä lisätä että jos noi oviverhoilutkin oon saanu melko mustaks, niin miksei penkkejäkin?
DaJackal sanoiTähän varmaan oli Blizzardilla tarkoitus viitata.
Jani T sanoiHmm... Mihis sitä bägillistä rattia tarvii muuten ku katsastukseen? Ratinvaihto muutaman minuutin homma kerran vuoteen ei oo paha... eukku