galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

mahotonpena

New Member
Liittynyt
6 Elokuu 2012
no niin nyt on ilmenny semmoinen vika tossa meidän pirssissä että jos kylmänä täräytät sen käyntiin ja lähet samantien ajelee niin kone puutuu aivan totaallisesti kakkoselle vaihtaessa. ongelmaa ei esiinny jos antaa koneen käydä noin tupakin verran ennen kun lähtee liikenteeseen..... kertakaan ei ole vikavaloa polttanu. sellainen tuli itselle mieleen että voisikohan moottorin lämpötila-anturi nyt kenkkuilla??? ja onko jo tämän ikäisessä perus 16-napainen obd pistoke?? jja missäköhän yleensä sijaitsee jokin pistoke mistä sais kateltua vikakoodeja???? vai mitenkä ne tuommosesta luetaan? alkaa jo jonkun verran ärsyttää tuo rottelo....... tulpat,kaikki suodattimet on vaihdettu ja tulpanjohdot. mikään ei vaikuta mihinkään
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

eli kenelläkään ei vissiin ole minkäänlaista tietoa/vinkkiä antaa mitä kannattais tehä tai mitä vielä vois tutkia???? ???
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

Vikakoodien luku vois olla vaikkei CE valo palakaan. OBD-lukijalla saat koodit luettua. Esim motonet, ebay tms myyvät yleismallin OBD lukijaa. OBD pistoke on kuskin jalkatilassa, et saa sitä käymään kuin yhdenlaisee töpseliin ;D

Lambda ei myöskään ehtoopuolellaan vielä anna CE-valoa vaikka toimisi vaillinaisesti. Tosin lambda on vain noin alta 3000rpm "toiminnassa" eli vetääkö auto hyvin tämän yläpuolelta? Ellei lambdaa ole viimeiseen 100-150tkm vaihdettu niin suosittelisin vaihtamaan.

Onko kyseessä bensa vai diesel?
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

Elikkä kyseessä on 2.0l bensiini galant. ahaa...elikkä tässä on jo 16-napainen pistoke? hyvä juttu. minun mielestä auto vetää ihan hyvin joka kierros alueella tai no eihän tuommonen mikään raketti ole mutta kuitenkin ja tämä onelmahan ilmenee ainoastaan kylmänä lähettäessävliikenteeseen. sen verran tuossa kävin tsekkaamassa päästöjä että kaikki arvot on kohillaan päästömittarilla ja mittasin oskiloskoopilla takimmaisen lamda-anturin toiminnan kautta että toimiiko ite katalysaattorin sisällä kaikki ok. pikku hiljaa alkaa tuntumaan vaan siltä että taitaa olla eka ja viimeinen mitsu mitä on ja tulee olemaan :seina
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

missä päin vaikutat, pääkaupunkiseudulla voi onnistua diagnostiikka evoscannin avulla

Siinä siis tehdään muutakin kun "luetaan koodit"..... katsotaan ecun näkemät anturiarvot läpi ja näkee esim fueltrimmit. Kyllä se lambdan vaillinainen toiminta saattaa jotain aiheuttaa tossa euromallissa vaikkei -01 olekkaan vielä (koodien suhteen).
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

pohjoisessa keskisuomessa vaikutan äänekosken alueella. saisihan tuolla skoopilla mittailtua tuosta anturitiedot kun vaan jaksais alkaa mutta se on aikas aikaa vievää puuhaa.ja emäntä just sanoi että kun on ollut jo kylmempiä aamuja niin auto ei kuulema tee sitä puutumista enään........ ???
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

mahotonpena sanoi
pohjoisessa keskisuomessa vaikutan äänekosken alueella. saisihan tuolla skoopilla mittailtua tuosta anturitiedot kun vaan jaksais alkaa mutta se on aikas aikaa vievää puuhaa.ja emäntä just sanoi että kun on ollut jo kylmempiä aamuja niin auto ei kuulema tee sitä puutumista enään........ ???

kosteusongelma melkeen.....
 
Vs: galant 2.0-2000vm puutuu kylmänä

vaan mistäpä tuotakin osaa alkaa ettii jos on kosteusongelma??? taikka sitten vaan ajaa eikä välitätuosta ongelmasta......
 
Takaisin
Ylös Bottom