Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

kkjl85

Member
Club Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2012
Sijainti
Lohja
Yritin ettiä foorumeilta mutta en saanut mielestäni oikeanlaista vastausta ongelmaani.
Eli ongelma on se lämmön nousee taivaisiin eli menee yli punasen niin että heilahtaa, hyttiin ei tule kuin kylmää ilmaa, flekti toimii, relekkin toimii. Auton kun pysäyttää niin paisuntasäiliössä vaan porisee. Että onko ongelma termostaatissa, anturissa vai mistä lähteä etsimään?
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

No alkuperäinen ongelma on ollut varmastikkin jäähdytinjärjestelmän puutteellinen ilmaus. Todennäköisesti nyt on kuitenkin jo muitakin ongelmia jos lämmöt menny tappiin montakin kertaa kuten esim. kansi ja kannentiiviste ongelmia. Eli koneremppaa tiedossa.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Ei ole sentään kun kerran, ettei ny vielä mutta varmaan kohta juu. Ja en usko että se puutteellisesta ilmauksesta, mutta miettisin oisko anturi sitten menossa kun lämpö nousi pykälittäin aamulla töihin tultaessa. Eli puoleen väliin normaalisti sitten pari minuuttia nousi vähän palasi normaaliin sitten uudestaan heti kun flekti lopetti pyörimisen meni vähän korkeemalle ja myöskin lämpimän ilman tulo lakkas jonka, jälkeen lämmöt jatkoi tasaista nousua puna rajalle asti.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

No kyllä minusta tuo kaikki viittaa siihen, että jäähdytinjärjestelmässä on ilmaa. Kabiiniin ei tule lämmintä, paisuntasäiliö porisee, lämmöt humpaa ja lopulta keittää. Itse olen todennut, että paras tapa on ollut ilmata jäähdytin järjestelmä siten, että ylävesiletku ja termostaatti irti. Sitten täyttää jäähdytinjärjestelmää niin kauan, että jäähdytinnesteen pinta saavuttaa rajan jolloin alkaa tulemaan yli. Sitten termari ja ylävesiletku paikalleen ja täyttää ylävesiletkukin jäähdytinnesteellä. Sitten letku kiinni syyläriin ja täyttää syyläri täyteen sekä paisuntasäiliö 2/3 osaa täyteen. Sitten käytellä autoa ja seurailla lämmön käyttäytymistä ja kun näyttää, että toimii normaalisti, niin kunnon ajolenkki ja antaa jähtyä. Sen jälkeen syylärin korkki auki ja täyttää syyläri jos on tarvetta ja paisuntasäiliö maksimi rajalle.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

No kokkeillan menneekö sinne vielä lisää, mutta ei muuta vikaa ois lisäksi(anturi,termari, jne)?
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Vaihda ny se termari ainaki. Eipä se paljoo maksa
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Kokeile tosiaan tuota ilmausta, mun EVO I:sessäkin lämmöt nousi melko rivakasti ja olisi varmaan mennyt tappiin saakka jos olisi päästänyt. Ongelma poistui täysin jäähdytysjärjestelmän ilmauksen jälkeen.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Jep nyt on "ilmattu" ja termari vaihdettu mutta huomasin auton käynnistyessä että se dumppaa kaiken veden paisarista suoraan pellolle ihan kuin syylärin korkki ei pitäis painetta yhtään... että eikai se ois syyllinen koko touhuu?
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

^ Todennäköisesti on jos noin käy.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Taitaapa olla kansi halki tai kannentiiviste totaalisesti palanu.. :'( Eli sylintereistä menee paine suoraan vesikierron puolelle..
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

mikki87 sanoi
Taitaapa olla kansi halki tai kannentiiviste totaalisesti palanu.. :'( Eli sylintereistä menee paine suoraan vesikierron puolelle..

Ei välttämättä. Samanlaista vikaa löytyi yhdestä kaarasta ja korjaantui uudella syylärin korkilla. Tokihan tuokin voi olla vikana.
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Tamus sanoi
Ei välttämättä. Samanlaista vikaa löytyi yhdestä kaarasta ja korjaantui uudella syylärin korkilla. Tokihan tuokin voi olla vikana.

Jos heti startin jälkee heittää nesteet pihalle paisarin kautta niin melko varmasti on kannes vika.. Mulla teki yks gallu just samalla lailla kun oli kansi halki 2. ja 3. sylintereiden kohdalta..
 
Vs: Galant 2.0 gli vm.-91, lämpöongelma

Juu kansi siin vino on tai väärä ku mikä, onneks on vanha auto jälellä vielä ni mistä meni tuo takapään sivutuki. Eli ruostus pois ylhäältä ja en jaksanu ruveta sitä uudelleen tekemään. Siinä oli sentään suora niin huomenna kun sen kasaan vaan saa ni ei muutakun kovaa ajoo :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom