Galant 2.5 V6 ulkomailta tuotuna....kokemuksia..

eclipse2.0

Eclipse 2.0 DOCH 2WD (D22A)
Liittynyt
3 Lokakuu 2003
Sijainti
Kotka/Lapinjärvi
Eli onko kellään kokemuksia tuollaisen galantin tuonnista ulkomailta? Paljon veroja ja minkä kautta tuotatitte vai haitteko itse?
Onko kukaan hakenut/tuotattanut autoa virosta??
 
Itse hain virosta 4000€ kun ei toi saksan kieli taivu ja virossa yleensä osataan suomea. Saksasta osaava löytää todella halvalla. Minunkin autoni tuli saksasta viroon kuten moni muukin auto virossa, esim. galanttini oli maksannut vain 2000€ saksassa. Veroja minulle tuli 2400€ ja oiskohan paperikuluja tullut jokin 300-400€ + matkakulut 150€ mutta mukana oli emäntä ja sen kaveri joten se nosti hieman kuluja.
Minusta tuo 6800 rekisteröitynä veroineen ei ole enää paha kun suomesta ei 2,5l farkkua 180tkm ajettuna tahdo alta 10000€ saada(4xairbag, automaatti ilmastointi, tummennukset, kauko-ohjattava keskuslukko yms.).
 
Tuota viroa olen vain ajtellut juuri sen vuoksi kun on tuossa ihan lähellä ja varmasti helpompi hakea sieltä.
Suomessa ei tällä hetkellä kyllä juuri tarjotaa ole muuta kuin noita 2.0 litraisia. Loppu kesästä olisi ollut reilusti kohtuu hintaisia mutta nyt ainakin ilmoitukset ovat vähentyneet huomattavasti.
Miten tuo paperihomma kun virosta hait, oliko iso työ ja vaikea?
 
Ajeltiin Virossa ostopäätöksen tehtyäni ARK:hon jossa teimme luovarit ja poistin auton viron rekisteristä. Sitten otin siirtokilvet maastavientiä varten maksaa 100€(laivaan ei saa ajaa rekisteröimättömällä autolla) jotain täytyi maksaa nettipankilla en muista mitä se oli mutta minulla tämän maksoi edellinen omistaja ja maksoin tämän hänelle käteisellä. Suomessa siirtokilvet taisivat maksaa 15€. noilla saa ajella max 3kk nämä sai suomen tullista. Sitten oli muutama päivä aikaa viedä auto paikalliseen tulliin arvioitavaksi ja olikohan 10 päivää maahantulokatsastukseen. Maksoi jonkinverran enemmän kuin normi katsastus. Itselläni ei löytynyt tyyppinumerolla suomessa hyväksyntää joten jouduin vemixiltä tilaamaan vastaavuus todistuksen ennen kuin auto pääsi katsastuksesta läpi.
Mutta tullissa kertovat kaiken tarkemmin.
 
Olen itse saksasta tuotattanut edellisen autoni eli sen tiedän suurinpiirtein, mutta lähinnä tuo viron homma että onko sieltä helppo itse lähteä hakemaan. Kauan pitää varata aikaa jos auto on jo tiedossa ja menee vain hakemaan sen eikä enää etsimään?
 
Eihän siihen menyt kuin noin 14 h kotoa lähdöstä takaisin kotiin auton kanssa.
Sovimme myyjän tulevan satamaan auton kanssa vastaan. Aaumulaivalla tallinnaan ja katoin auton siinä läpi koeajo ja sitten ajelimme ark:hon. Oli lauantai joten Tallinnan ARK ei ollut auki 15km:n päässä oli auki siellä kestikin miltei tunti (ruuhkaa). Siitä sitten takaisin laivaan. Olisikohan laiva ollut 11 aikaan tallinnassa ja 15 lähtenyt. Ei kuitenkaan siinä paljoa ylimääräistä aikaa jäänyt.
 
Takaisin
Ylös Bottom