Galant -88 8v 20 glsi sammuilee

T

Tigger

Guest
Yritin haulla ettiä ja jotain löytyikin, mutta ku mitsu on uusi tuttavuus näin ropaamisen osalta niin on pakko kysyä..

Vika on seuraava ja tuntuu olevan yleinen

Tyhjäkäynti on surkeaa, aaltoilee 1000 ja 500 välillä. Ja ajosta kun tiputtaa tyhjäkäynnille niin sammuu koko paska.

nyt kun sitten tätä vikaa oon täältä metsästänyt niin tekee vaikeeksi ku ei edes tiedä mikä on moottorin malli (edes koria en tiedä) ja sitten pariin kohtaan tartis vähän selvennystä.

1. onko ko moottorissa erillistä tyhjäkäynti moottoria? jo on niin onko askel vai muu servo?
2. Puhuttu läppäkotelon putsaamisesta, mitähän sillä tarkoitetaan? Onko siellä joku osa mikä pitää saada puhtaaksi yms. vai ihan yleisesti vaan puhdistaa.. ei ymmärrä miten voi auttaa tyhjäkäyntiin.
3. Ilmamäärä mittari tai joku vastaava viritys näyttäs olevan, koska reagoi aika voimakkaasti jos irrottaa johdon putsarikotelosta. Tosin sen jälkeen käy yhtä huonosti kuin ennenkin vaikka ajattelin et se menis johonkin vikatilamoodiin ja käyttäs jotain ennalta määritettyjä karttoja.
4. kkauläpän asentotunnistin, onko 8v koneessa?
5. kaasuläpän alueella on joku painonapin tapanen hässäkkä joka ilmeisesti liittyy tyhjäkäyntiin?
6. Miten tyhjäkäyntiä tässä 8v koneessa säädetään?

Tässä näin alkuun, anteeksi tyhmät kysymykset, haulla tosiaan yritin etsiä mutta vastaukset ei oikein auennu...

Jos tyhjäkäynnin vois vaikka manuaalisesti säätää jonnekkin 1000rpm:n paikkeille ni riittäs. Kuhan vaan kävis eikä sammuilis koko ajan.
 
vähän kuulostas tyhjäkäyntimoottorin vialta.. ja onhan se siinä jossain.. master of ISCM = teme voinee kertoa lisää ;D

Ja vikakoodit kannattaa lukea, ohjeet toisaalla..
 
Takaisin
Ylös Bottom