Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

madonlakki

New Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2011
Elikkäs vanha kaasarikone alkaa vetelee viimeisiä kun ajettu jo 540.000 km.
Löytyi myyjä joka luopuisi 2.0 ruiskukoneesta(-89). Pitäisi kuulemma mennä yks yhteen mutta osaako joku tarkemmin sanoa passaako vanha vaihdelaatikko ja miten paljon sovituksia pitää tehdä kun autossa mm automaattiryyppy ja paljon virheantureita. Olisiko kellään kokemuksia mihin mun kannattaisi varautua ja mitä osia tarvitsee hankkia?

Varmasti löytyy jotain vanhoi aiheita asiasta mutta ei osunut silmään joten linkkikin oikeaan paikkaan on nastaa!
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

tännekkin päin kelpaisi tosta vähä infoa,sama ollut suunnitteilla jo jonkun aikaa
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

eninten huolestuttaa ongelmat sähköpuolella. Tietäisikö joku pajan/korjaamon missä on kokemusta vastaavanlaisesta operaatiosta?
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

meinaatko ihan ruiskuna myös käyttää? jos meinaat ni tarviit ruisku autosta lisäksi ECUN ja ecun ja koneen välisen johtosarjan kokonaisuudessaan.laatikko sopii vanhasta. kytkin pitää olla sen 2,0 koneen mukana tai hankkia sellanen.

helpompi on jos ostaa koko auton mistä saa koneen KAIKKIEN apulaitteiden kans.koska esim tarviit ilmanputsarikotelon ilmamittareineen polttoaine tankin + pumpun (on tankin sisällä) sekä bensalinjat
ja mainitut piuhasarjat ym

ite en lähtis ihan vaan käytikkseen tekemään,sillä sen verran on työtä ja valmiita 2,0 ruiskugalluja saa ihan edullisesti kuitenkin.jos harrastaa haluaa ni sit toinen juttu.

sit viel jos sattuu olemaan inssi kovin tarkka ni saattaa joutuu jarrut vaihtamaan 2,0 mallista koska siinä takana levyt kun taas 1,8 on rummuilla

tuskin kovinkaan moni paja tohon edes ryhtyy ja jos ryhtyy ni hintaa tulee varmasti yli auton arvon :seina
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

menee vaihtoon myös pääjohtosarja... kaasari galantin koneesta puuttu mm pa-pumpun johdot...
ne voi kyllä vetää suoraan ecu-moottori johtosarjan liittimeltä, mut en kuolemakseni muista
olisko pa-pumpun/ecun rele pääjohtosarjassa vai ecu-moottori sarjassa kiinni...

mä purkasin yhden kaasari galantin atomeiksi ja meinasin siihen hylsyyn koota turbotekniikkaa alunperin...
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

mikko412 sanoi
meinaatko ihan ruiskuna myös käyttää? jos meinaat ni tarviit ruisku autosta lisäksi ECUN ja ecun ja koneen välisen johtosarjan kokonaisuudessaan.laatikko sopii vanhasta. kytkin pitää olla sen 2,0 koneen mukana tai hankkia sellanen.

helpompi on jos ostaa koko auton mistä saa koneen KAIKKIEN apulaitteiden kans.koska esim tarviit ilmanputsarikotelon ilmamittareineen polttoaine tankin + pumpun (on tankin sisällä) sekä bensalinjat
ja mainitut piuhasarjat ym

ite en lähtis ihan vaan käytikkseen tekemään,sillä sen verran on työtä ja valmiita 2,0 ruiskugalluja saa ihan edullisesti kuitenkin.jos harrastaa haluaa ni sit toinen juttu.

sit viel jos sattuu olemaan inssi kovin tarkka ni saattaa joutuu jarrut vaihtamaan 2,0 mallista koska siinä takana levyt kun taas 1,8 on rummuilla

tuskin kovinkaan moni paja tohon edes ryhtyy ja jos ryhtyy ni hintaa tulee varmasti yli auton arvon :seina


Kiitos vastauksesta, en siis lähde vaihtaa. Kuulostaa liian isolta hommalta.
Saa vanha kone öljypohjantiivisteet uusiks ja kaasari putsaukseen!
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

Mr mmc sanoi
menee vaihtoon myös pääjohtosarja... kaasari galantin koneesta puuttu mm pa-pumpun johdot...
ne voi kyllä vetää suoraan ecu-moottori johtosarjan liittimeltä, mut en kuolemakseni muista
olisko pa-pumpun/ecun rele pääjohtosarjassa vai ecu-moottori sarjassa kiinni...

mä purkasin yhden kaasari galantin atomeiksi ja meinasin siihen hylsyyn koota turbotekniikkaa alunperin...

meinaatko että siihen menisi turbo? siis vaihtamalla imusajan ainakin, mutta vaatiiko paljon hommia muuten? kenties linkki johonkin?
 
Vs: Galant -89 GLS 1.8 kaasari koneen vaihto ->2.0i

madonlakki sanoi
meinaatko että siihen menisi turbo? siis vaihtamalla imusajan ainakin, mutta vaatiiko paljon hommia muuten? kenties linkki johonkin?

niin alunperin meinasin koota turbotekniikan 88vm glx galanttiin (1.8 kaasari) mutta inspiraatio loppui ja
tein helpoman kautta että hommasin 2.0glsi galantin ja vaihdoin turbo tekniikan E15 galantista
mut muutoskatsastuksen jälkeen osoittautuin 90% lahoksi romuksi... :seina
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/

mutta muutoskatsastin kumminkin turbolle....
ja nyt meinaan toisenkin rakentaa :p
 
Takaisin
Ylös Bottom