Galant -89, lämmityslaitteen puhallinmoottori

jonesl

New Member
Liittynyt
3 Tammikuu 2006
Heippa!

Omassa autossa puhallin rahisee ja röpisee niin vietävästi ettei poppikoneissa riitä teho kun kääntää puhaltimen isommille tehoille; kahdessa ekassa asennossa ääni on siedettävä :) Varaosa-autossa pitäisi olla toimiva vekotin ja ajattelin ryhtyä itse asentajaksi mutta tuli tenkkapoo: missäköhän ko. moottori on? Selviänkö hanskalokeron purkamisella vai pitääkö koko kojelauta purkaa pois? Jossakin vaiheessa purin hanskalokeron kun piti poistaa tukkeutunut raitisilmasuodatin mutten kyllä enää muista mitään, mitä siellä takana oli. Ja oli vielä sopivan hämärää niin kaikki tarmo tuli suunnattua suodattimen vaihtoon.

Sen verran täytyy raitisilmasuodattimesta sanoa että itselläni on -89 Glsi, jossa suodatin oli uutena mukana ja huoltokirjasta löytyy jopa merkintä sen vaihtamisesta aikoinaan. Poistaessani sen suodatin oli ihan tukossa, eikä sen putsaaminen enää onnistunut. Auto on ostettu Suomesta, joten kyllä niitä suomimalleissakin on ollut - toki on mahdollista että uuteen autoon on suoraan lisätty ko. virtauksenhidastin.
 
Vs: Galant -89, lämmityslaitteen puhallinmoottori

ei tarvitse ottaa irti ku vaan se jalka tilan alapuolel oleva muovisuoja, jonka alta oikeessa kulmassa alhaalta päin katsottuna on yksi liitin mikä menee siihen kiinni ja kolmella ruuvilla kiinni ja mahtuu pois ja eikun uutta asentamaan. :peukku

ps. jos tarvetta löytyy ehjä puhallin!
 
Vs: Galant -89, lämmityslaitteen puhallinmoottori

Kiitos avusta, mutta joudun hivenen pyytämään tarkennusta; kuumeisen pää ei toimi kovin hyvin :)

"jalka tilan alapuolel oleva muovisuoja" Tarkoittanee apumiehen jalkatilan yläpuolella olevaa osaa? Eli käytännössä liki sama purkaminen kuin raitisilmasuodattimen poistossa tai ECUn rassaamisessa. Se ei kovin iso homma ole: kun on kerran tehnyt niin todennäköisesti muistaa paremmin, missä kiinnitysruuvit ovat. Ecunvaihtokuvasarjassa ensimmäisessä kuvassa näkyy tilanne hanskalokero poistettuna, niin tästä jatketaan purkamalla "seuraava" osa ja sen jälkeen moottoriin pääsee käsiksi?

Kokeilen kuinka oma vaihtomoottori pelittää ja jos se ei innosta niin palaamme moottorikaupan merkeissä!
 
Vs: Galant -89, lämmityslaitteen puhallinmoottori

Ite olen pari kertaa ihmetellyt lämppärinpuhallinta ja jotenkin mukavampi kun ottaa hanskalokeron pois.
Pitäis kuitenkin onnistua lokero paikoillaankin puhaltimen vaihto..

Kuvasarjan ekassa kuvassa tuo valkea osa niin sen alaosasta löytyy haettu laite.
Kolmellaruuvilla kiinni. yksi vähän hankala ottaa auki.

Motonetin puhaltimenmoottori minkä ostin sopi paikoilleen muttei ole täysin samanlainen.
Jokin,mikälie sen moottorin tuuletus kanava jutska on erilainen.Eli tämä mun uusi ei nyt "tuuletu"
Tarkoitus olis korjata vanha ja laittaa takaisin.
 
Vs: Galant -89, lämmityslaitteen puhallinmoottori

Kiitokset!

Eiköhän tämä tästä lähde. Jos jotakin on vuosien varrella oppinut niin sen, että kannattaa purkaa saman tien kaikki vähänkin tiellä olevat osat, ajan säästö on aina huomattava. Riippumatta siitä, värkkääkö jalkatilassa vai konehuoneessa.

Varaosa-autossa on vielä paljon kivaa jäljellä, ensi joulun kovat paketit nyt halvalla!!!
 
Takaisin
Ylös Bottom