Moips!
Ostin muutama tuhat kilometriä sitten -89 Galant glsi:n, jolla on ajettu n. 170 tkm ja joka toimi kuin unelma. Toimi. Tänään kun olin lähdössä kaupan pihalta tyhjäkäynti katosi, ja hetken päästä alkoi nykiminen. Arvelin että voisi olla kosteusongelmia ja hulautin Masinolia tankkiin, ja ajelin jonkin aikaa: eipä auttanut. Autolla siis voi ajaa kunhan pitää jalan kaasulla, heti kun polkimen löysää niin vekotin sammuu. Missä vika oi gurut???
Aiemmin huomasin maantieajossa että moottorin lämpö pysyy mittarin ensimmäisellä neljänneksellä - jos tämä auttaisi arvailemaan. Juu, ja pysähdyttyäni moottorin puolelta tuli hetken kitkerähkö haju mutta en nähnyt savumerkkejä tms.
Toki "check engine" valo syttyi mutta mitäs se auttaa kun olen aika avuton autojen kanssa. Edellisen vekottimen, Kuplan, anatomia on paremmin hanskassa.
Edit: Otsikko
Ostin muutama tuhat kilometriä sitten -89 Galant glsi:n, jolla on ajettu n. 170 tkm ja joka toimi kuin unelma. Toimi. Tänään kun olin lähdössä kaupan pihalta tyhjäkäynti katosi, ja hetken päästä alkoi nykiminen. Arvelin että voisi olla kosteusongelmia ja hulautin Masinolia tankkiin, ja ajelin jonkin aikaa: eipä auttanut. Autolla siis voi ajaa kunhan pitää jalan kaasulla, heti kun polkimen löysää niin vekotin sammuu. Missä vika oi gurut???
Aiemmin huomasin maantieajossa että moottorin lämpö pysyy mittarin ensimmäisellä neljänneksellä - jos tämä auttaisi arvailemaan. Juu, ja pysähdyttyäni moottorin puolelta tuli hetken kitkerähkö haju mutta en nähnyt savumerkkejä tms.
Toki "check engine" valo syttyi mutta mitäs se auttaa kun olen aika avuton autojen kanssa. Edellisen vekottimen, Kuplan, anatomia on paremmin hanskassa.
Edit: Otsikko