Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

ptr

New Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2013
moro

auto stumppas eilen aamulla, eikä sen jälkeen käynnistynyt.
ei kipinää tulpassa.
vaihdoin pyörijän ja virranjakajan kannen.
ei muutosta.
mistäs voi jatkaa vian hakemista?
budjetti kamppeessa rajallinen.
laturi vaihdettiin 500 km sitten
virta-avain poikki, mutta toimii.

yst terv
ptr
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

Joko virranjakajasta asentoanturi hajalla ( melko harvinaista näissä) tai luultavammin ecu hajalla..
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

mikki87 sanoi
Joko virranjakajasta asentoanturi hajalla ( melko harvinaista näissä) tai luultavammin ecu hajalla..

Onko nimim. Esku vielä saatavilla.
On aiemmin ecuja korjannut.
Tietysti joku toinenkin käy.


ptr
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

tuleeko pää releelle virta siinä apukuskin jalkotilassa ja meneekö siitä läpi. omassa tosin vika paikallistui johtosarjanliittimeen joka oli auennut ja teki lämpimänä kosketushäiriön. ecu taitaa olla noihin aika kallis paukku, myös virranjakajaa epäilivät timantti korjaamolla sekä sitä tyristoria vai mikä hiton kipinän vahvistin liekkin siinä imusarjanpäällä.
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

uutta ecua ei kannata timantti tiskiltä edes kysyä,ellei istu timanttikasan päällä ;D

mutta sen vanhan ecun huolto /korjaus on todella suositeltavaa mikäli meinaa autollaan ajaa huolettomia kilsoja..

korjaamolla kyllä paikasta riippuen voivat olla ihan mitä mieltä tahansa,varsinkin jos ecu on pöhkö jo. saattavat vaan saada laskun nousemaan eivätkä löydä vikaa siltikään. :seina
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

Nii voisko PTU:ssa olla vikaa? Jossei ite mokkulassa, niin johdot noissa tuntuu olevan aika hyvin häviää tavaraa kanssa, vihreää syöpynyttä kuparimöhnää ainakin meillä ihan riittämiin. :-X
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

Moro. Nyt on niin, että virranjakajan akseli ei pyöri. Akseli ei ole poikki. Joten vika on syvemmällä. Mitä joutuu purkaan? Täytyykö syl.kansi ottaa irti vai riittääkö jalkopäähän ja venttiilikoppa?

ptr
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

Nokka hihna poikki kone on 90% varmuudella sökö venat kierossa
Tai sitten on nokka akseli poikki ja oikeestaan sama tulos... Venat kierossa

Ylä suoja irti ja tarkista hihna, vena koppa lähtee 2 pultilla ja sen kun nostaa pois näkee mitä on voinut hajota kannen jakajan kulma vaihteesta


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

eli mahdollisesti koko yläkerta poks,kun ei jakopää enää pyöri. eli kansi vähintään auki,ja jakopää myös uusiksi.

jos ite pystyy tekee ni jokunen satku palaa,jos ei niin melkein kannattaa harkita uutta menopeliä. jos pelaa budjetilla,eikä auto muuten ole itselle tunnepeli.
 
Vs: Galant -91 2,0 GLSi, kipinä hukassa

Sekin kertoo jo paljon, kun olet sitä starttaillut, että pyöriikö kone kuin "tyhjää" vaan vai onko selvästi puristuksia?

missäspäin ptr sijaitset, niin osaa forumilaiset tarvittaessa hakeutua avuksi? :)
 
Takaisin
Ylös Bottom