Galant -91 dynamic ei käynnisty

  • Viestiketjun aloittaja Dynamicci
  • Aloituspäivämäärä
D

Dynamicci

Guest
Mitsubishi Galant -91 GLSi dynamic.. siis kasiventtiilinen kones.. ei GTI. Sellasen käytin ojas.. eikä tuo tahdo enää käynnistyä. Ojassa se ei sen kummemmin ollu ku että vasen etupyörä oli aika syvällä.. ei ees jälkiä tullu.. pohjasta vähän oli ehkä kiinni.

Se ei sen jälkeen enää käynnistyny. Bensapumppu pitäs toimia ku paluuputkesta tulee. Kipinänkin se saa. Se kävi autosähkökorjaajalla, joka sano että boxi rikki. Sitä se ei tietty pystyny mittaamaan... mutta näin se väitti.

Mutta kun purkuosana boxia (MD142755) en tuohon oo löytäny niin aloin miettiä, että kun se sieltä pohjasta on jotenkin kuitenki kiinni ollu.. ja siinä on muutenki ollu jotain vikaa katalysaattoris.. niin oisko se menny siinä lopunki rikki tai jokin siellä oikosulkuun ja se estäs boxia käynnistämästä.

Onko ideoita.. kommentteja.. kiitos
 
8 venttiilinen nelivetoinen... boksi onkin tosi hankala löytää jos tosiaan haluaa sen oikean numeroisen. MUTTA: tällainen tilanne oli aiemminkin ja siitä selvittiin etuvetoisen boksilla, kunhan löydät sellaisen joka fyysisesti käy eikä polta check engine valoa, niin se käy. (eki varmaan kertoo kokemuksistaan kun kerkiää)

Mahdollisimmman saman ikäisestä tietysti ja katilla jos omasikin on.

mutta outoa silti, että ei käy vaikka kipinää saa, viimeksi oli nimenomaan kipinä hukassa.... ja jos bensanpainekin on OK, niin jäljelle ei oikeastaan jää muuta kuin että boksi ei jostain syystä liipaise suuttimia. Haiseeko bensa startatessa, kastuuko tulpat?
Ja mikä sen nyt siinä ojaan ajossa olisi rikkonut? Eihän Galantin boksissa vaan ole sellaista varo toimintoa, että törmäyksen sattuessa se esim. katkaisee suihkutuksen, kuka tietää?

No, kommentoikaa muutkin, ketkä asiasta tiedätte, eiköhän tähänkin vastaus löydetä :D
 
Joo huomenta

tuntuu kieltämättä vähän omituiselta toi että kipinä tulee, koska mulla just ei kipinää tullu millään. Jouduin vaihtamaan virranjakajan ja boxin.

mites onko toi sun autos nyt sitte dynamic vai ihan normaali nelikko ??? eli jos vaihdat boxin niin ohjaako se jotain semmosta mitä etuvetoisessa ei ole...

Ainakin tavan nelikkoon käy heittämällä etuvetoisen boxi, mulla oli kyllä sama nro ku sulla(md142755) ja nykyisen boxin numerot on: md 120207 ja E2T14474

niistä eroista keskusteltiin täällä sillon viimeksikin ja ainakin semmonen havainto tuli esille että vakionopeudensäädin vaihtuu jossain vaiheessa sähköisestä = alipaine/sähköiseen joten tarkista kumpi sulla on, mulla on -89 auto ja boxi on joko -90 tai -91, en ees tiedä kumpi... eli vanhemmissa on se pelkästään sähköinen..

mutta parasta olisi jos voisit lainata jonkun tuttusi autosta boxia ja testata sillä on vika siinä boxissa, kannattaa vaan koittaa selvittää ensin vikaa vähän aikaa, koska riskillä vedät jos vaan testaat suoraan toisella boxilla, voi kärähtää sekin ;D

summa summarum: etuvetoisen boxi kumminkin käy, mutta totta tosin se että koita katsella samanikäistä koska voi olla että jotkut pienet jutut ei pian toimi vaikka kone käykin ;)
niin omani löysin tuolta varaosahaku.fi:stä, linkki on linkkisivulla
ja se makso jotain 200-250 egee

Eki
 
hmm GLSi dynamic ei ole olemassa ?

Eikös se ole GLSi 4x4. Ja sitten dynamic on gti
 
hmm GLSi dynamic ei ole olemassa ?

Eikös se ole GLSi 4x4.  Ja sitten dynamic on gti

Kyllä tota GLSi mallia on Dynamic 4 nimikkeen alla myyty ihan kuten GTi:täkin.
 
Voi pahus!
On se ku ei ite oo mikään tekniikkanero.. vaikka emmä tiä auttasko se mitään.

Mietin siinä kun luin noita ekin kokemuksia, että eihän siinä oo mitään järkee että niis boxeis olis eroja jos on samat numerot.. tarkottaen nyt sitä, että jos mä hommaan samantyyppisen (samat numerot) boxin ku eki laitto omaansa niin kyllä se pitäs omaan mennä heittämällä. No niinpä hommasin MD120207:n, eikä ollu ku vuoden heitto iäs. Mitsu on -91 ja toi boxi -90. No mä sit annoin tuon autosähkökorjaajan, jonka pihalla se muutenki jo istuskeli, niin vaihtaa siihen boxin. Just äsken sille soitin ja tämä sanoi että lähti käyntiin kyllä mutta ei anna kierroksia vaikka kaasua painaa.. pikkasen korahtelee vain. Sen verran oli voimaa, että sai sen talliin ajettua pihalta.

Nyt en sitten tiedä että onko siinä muutakin vikaa vai onko se boxi kaikesta huolimatta siihen sopimaton. Vaikee tapaus on toi auto :(
 
älkää aina uskoko suoraan niitä autojen ilmoitettuja vuosimalleja. Mitsuja on myyty vaikka kuinka paljon "ylivuotisina" ja esim. -90 -91 väli on juuri sellainen jossa monet osat vaihtuvat -ylivuotisena myyty -91 (-90) ja osat ei käykkään toiseen -91 malliin.

Tosin MD numeroiden mukaan boksien pitäisi kyllä käydä, ekin kokemuksen mukaan....

kävikö se boksi nyt varmasti muuten siihen autoon virhettömästi, liitin oli sama jne?

palaako check engine?

Mikäänhän ei sulje pois sitä mahdollisuutta, että siinä olis jotain muutakin vikaa? Eihän sieltä vaan ole irroiteltu mitään jakajaa tms. remontin aikana?
 
No hö, korjatkaa jos olen väärässä, mutta onkos se väli jossa ne muutokset tulee niin -90 ja -91, joten toi sun autos olis jo uudemman mallinen ja boxi vanhemman mallinen.. ??? Taavilaa....?

mun auto on -89 ja se toimii ihan hyvin -90:n boxilla

ihme homma koska alkuperäisien boxien numerot oli samat niin pitäshän se ...kele toimia tolla uudella/käytetyllä boxilla, jos niissä olis jotain eroja niin pitäshän sen eron olla myös alkuperäisissä numeroissa.. mitähän muuta vikaa siinä vois olla....Ideoita..enyone ???

Eki
 
älkää aina uskoko suoraan niitä autojen ilmoitettuja vuosimalleja. Mitsuja on myyt vaikka kuinka paljon "ylivuotisina" ja esim. -90 -91 väli on juuri sellainen jossa monet osat vaihtuvat -ylivuotisena myyty -90 ja osat ei käykkään -toiseen -91 malliin.

Todellinen vuosimalli ilmenee valmistenumeron 10. merkistä. Oheinen taulukkon kertoo mikä merkki kuvaa mitäkin vuotta

http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=korimallit#mallivuosi
 
moro,sitä vaan kun kiinnostuin noista teidän vuosimallijutuista,niin onko siis galanttini sittenkin -89 koska 10. kirjain on J?vai olenko ihan väärin käsittänyt ;D.rek otteessa kyllä lukee muistaakseni -88...
 
Huhuh!

Selvittiin säikähdyksellä... enhän mä muistanu että kaverilla oli ollu virranjakaja auki ja se oli säätäny sytytystä just ku mä tulin ja vein auton sen pihasta nykyiseen paikkaansa. Eli siellä oli sytytys ihan vääräs kohtaa. Nyt käy kuulemma ihan hyvin :)

Kiitokset kommenteista, ja tietysti erityiskiitos Ekille jolta sain noi MD-numerot :)
 
arvasin arvasin arvasiiiiin että jakajaa oli ehkä väännelty.

Älä muuten heitä sitä vanhaa boksia pois, sen pystyy ehkä korjaamaan.
 
moro,sitä vaan kun kiinnostuin noista teidän vuosimallijutuista,niin onko siis galanttini sittenkin -89 koska 10. kirjain on J?vai olenko ihan väärin käsittänyt ;D.rek otteessa kyllä lukee muistaakseni  -88...

J:hän on just -88

eli valitettavasti autosi ei nuorentunut vuodella ;D
 
Homma Jees, hyvä että rupes pelittämään.. ;D ;D

Paljonko muuten köyhdyit boxista...

Joo ei sitä vanhaa kannata heittää menemään, ite kyllä nakkasin, koska sinne oli jo tinailtu vaikka mitä kötöstyksiä, niin empä viittiny ruveta säilyttelee.. ;)

Eki
 
Jees.. just ajoin mitsun kotiin ;D

250 eukkoo siitä joutu kärsiin siitä purkuboksista. Pitää laittaa tosiaan vanha talteen. :)
 
Takaisin
Ylös Bottom