Galant -91 etusumuvalot

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Elikkäs mitkäs nämä tälläiset kaksi osaiset sumarit on? Entinen omistaja puhui jotain että olis jotain japanin mallia ja laittomat suomessa.
Onko näitä muilla? Mulla kytketty niin että pyöreä palaa sumarina ja toinen palaa sitten kun laittaa pitkät päällä.
Nyt kävi kuitenkin heikosti tuolle vänkärin puoleiselle ja pitäis jostain saada uutta tilalle. Tietoa mistä löytyy?

Dsc00026.jpg
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Japanin mallin projektorisumuvalot.
Laittomat siksi kun pitkät on jo tuplana nokassa ?

Aika heikkoa on tarjonta
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Pitkien lukumäärä ei enää tee niitä laittomiksi, kunhan määrä on parillinen. Referenssi luku lienee syy laittomuuteen. Sääntöhän oli: 150ref saa olla joista 75ref saa yhtäaikaa palaa.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

pexi sanoi
Pitkien lukumäärä ei enää tee niitä laittomiksi, kunhan määrä on parillinen. Referenssi luku lienee syy laittomuuteen. Sääntöhän oli: 150ref saa olla joista 75ref saa yhtäaikaa palaa.

Joku uusi lainsäädäntö? Mielenkiintoista, en ollut tuollaisesta kuullutkaan. Ennenhän se oli vielä niin, että sai olla yksi pari lisäpitkiä normaalien pitkien lisäksi.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Nojoo kuiteskin olleet joskus laittomat. Entä saako nykylakien mukaan sumarit olla samalla korkeudella kuin (lisä)pitkät
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Lisätään tähän samaan topicciin.
Sitten on niitäkin sumuvaloja missä oranssi vilkun, huomiovalon, tjsp paikka päädyssä.
Nämäkin käsittääkseni ulkomaan valoja.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

miikka sanoi
Joku uusi lainsäädäntö? Mielenkiintoista, en ollut tuollaisesta kuullutkaan. Ennenhän se oli vielä niin, että sai olla yksi pari lisäpitkiä normaalien pitkien lisäksi.

Tuo referenssi sääntö on ollut jo muutaman vuoden. Siihen siis lasketaan kaikki kaukovalot, myös auton omat. Jos umpiossa ei ole mainittuna ref:iä lasketaan se 20 ref:n arvoiseksi. Käytännössähän tuota pääsääntöisesti käytetään raskaassa kalustossa, mutta sääntö koskee myös kevyttä kalustoa.

tepi sanoi
Nojoo kuiteskin olleet joskus laittomat. Entä saako nykylakien mukaan sumarit olla samalla korkeudella kuin (lisä)pitkät

Tämän voi huomenna töissä varmistaa, mutta nähdäkseni saa, kunhan eivät ole lähivaloja korkeammalla, pitkäthän saavat olla korilinjan sisäpuolella missä tahansa etuakselin etupuolella.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Tuo korkeus asia on nyt selvitetty. Lisäkaukovalo saa olla samalla korkeudella sumuvalon kanssa. Jos valo on auton valmistajan tekemä ja vielä tyyppihyväksytty, on niillä vielä enemmän erivapauksia. Esim Nissan (hyi ::)) X-trail:n lisäkaukovalot kattokaiden etureunassa.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Mitenkäs teillä nuo on kytkettynä? Koska palaa ja kumpi.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

tjani sanoi
Onko näitä muilla? Mulla kytketty niin että pyöreä palaa sumarina ja toinen palaa sitten kun laittaa pitkät päällä.

On näitä. Kunhan on vr4:sen puskin missä kolot on sopivat.

Noin pitää toimia kuten olet sanonut.

Ebaystäkin noita aina silloin tällöin saa ;D
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

tepi sanoi
Ebaystäkin noita aina silloin tällöin saa ;D

Sieltä niitä olen vähän katsellukin.
Onkos niissä ei jdm valoissa samanlainen lasi kun noissa? Ajattelin jos sais sen pelkän lasin vaihdettua, kun muuten pysy suht ehjänä. Eipä taida vaan niissäkään olla suurta tuo tarjonta.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

tjani sanoi
Sieltä niitä olen vähän katsellukin.
Onkos niissä ei jdm valoissa samanlainen lasi kun noissa? Ajattelin jos sais sen pelkän lasin vaihdettua, kun muuten pysy suht ehjänä. Eipä taida vaan niissäkään olla suurta tuo tarjonta.

Löysitkö noita sumareita koskaan, kiinnostaisi myös hankkia ?? .
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

ac474 sanoi
Löysitkö noita sumareita koskaan, kiinnostaisi myös hankkia ?? .

Ebaysta yksiä huusin mutta meni hinta ylin oman rajan. Sitten sain sähköpostia yhdeltä jolla oli sellaiset kupan ja siltä ne sitten ostin.
Tällä foorumilla se niitä kauppas ja näytti sillon olevan muutama muukin myymässä. Että sieltä voit löytää.
http://galantvr4.org/

Käsitykseni mukaan niistä olis pitäny maksaa verojakin, mutta ei ole ainakaan vielä tullu mitään laskua ja pakettikin tuli kotia vaikka laitoin että teen itse tulli selvityksen.
Ei sillä että haluaisin maksaa, ihmetyttää vaan.
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Minulla on edelleen "normaalimallisia" eli Dynamicin uusia sumuvaloja myytävänä,yksityisviestillä voi kysellä jos kiinnostaa... :)
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

samitsu sanoi
Minulla on edelleen "normaalimallisia" eli Dynamicin uusia sumuvaloja myytävänä,yksityisviestillä voi kysellä jos kiinnostaa... :)

Homma etenee "samitsun" kanssa.

Kiitos
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Tuli näistä galantin sumareista mieleen että, tuli tohon 89 glsi:ihin laitettua ton 92 vuotisen exe galantin muovinenpuskuri jossa oli sumarit paikassa, löytyi ainakin kuskinpuolen sumarille johtonipusta suoraan johto liittimineen :eek: hanttarin puolelta ei tullut löydettyä tälläi pikaisesti etsien,tuli huomattua että tuon exe:n sumarien katkaisija ei sopisi ainakaan suoraan ton 89:n sumarin liittimeen, 89:s oli 5 napainen ja vähän pienempi, tossa exe:s on 6 napanen ja hieman isompi, mikähän sen 1 johdon tehtävä/paikka sit on?
 
Vs: Galant -91 etusumuvalot

Kuinka noiden japsimallisten sumareiden kuuluu nyt sitte virallisesti palaa..? Itsellä on kytketty niin ett sisempi palaa sumarina kuten normi-sumareissakin.. ja ainakin omasta mielestä ne sisemmät levittää sitä valoa niin ku sumarin kuuluukin..
 
Takaisin
Ylös Bottom