Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

M

Makke-84

Guest
Varoittamatta jäi parkkipaikalle, käynnistyy ja käy pari sekuntia vaivalloisesti ja sammuu.
Onko muilla käynyt samoin? Onko tietoa missä vika?
Hyvin kulkenut ja käynnistynyt tähän asti, ei mitään oireiluja.
Meneekö ecu vaihtoon vai?
Tämä tapahtui siis auton ollessa lämmin ajon jälkeen.
Autolla kärrätty mittarin mukaan likemmäs 300tkm (ei varmuutta onko ruuvattu)
Tässä on ollu ostaessa keskuslukko epäkunnossa ja mittari pysähtyy aina 80 tienoille, nämä olleet vajaan
vuoden eikä ole muuten mitään käyntiin ym toimintaan vaikuttavia vikoja.
 
Vs: Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

Ja nyt yritetty lukea kyseisestä autosta vikakoodeja tuloksetta,boksin ei saa yhteyttä.vaikuttais että vois tosiaan olla boksi vikaa,mutta onko ea sarjassa vielä ollut moista?

Voiko kokeilla toista boksia vai onko immo rakennettu moottoriboksin sisään?
 
Onko EA:ssa samanlaista bensapumpun pakkosyöttö piuhaa kuin E3 Gallussa? Mitäs jos bensapumppu ei jostain syystä saakaan sitä "jatkuvaa" virtaa, ainoastaan sen lyhyen starttipyöräytyksen? -> käynnistyy, ja sammuu. Jos pakkosyöttöpiuha löytyy, niin ainakin sitä kokeilemalla saisi tuon mahdollisuuden eliminoitua.
 
Vs: Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

ralli art sanoi
Ja nyt yritetty lukea kyseisestä autosta vikakoodeja tuloksetta,boksin ei saa yhteyttä.vaikuttais että vois tosiaan olla boksi vikaa,mutta onko ea sarjassa vielä ollut moista?

Voiko kokeilla toista boksia vai onko immo rakennettu moottoriboksin sisään?

Näissä on erilliset boxit moottorille ja ajonestolle, sitä en osaa sanoa että kuinka juttelevat toistensa kanssa että pystyykö suoraan vaihtamaa toisen ecun..

Noita ajoneston boxeja on lahonnu näistä jokunen, ettei vaan olis tässäkin samaa oiretta..
 
Vs: Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

Huomenissa selviää mitä mieltä potilas on elimenluovuttajasta.
ois aika hienoo jos toimis suoraan toisen auton eculla. :p
 
Vs: Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

eli ajonestolle on oma rasia,no silloin pitäis moottorin ecu pelata suoriltaan kun kyseessä ei ole can väylä auto.vielä ainakin epäilen että ei ole ongelma immossa koska immo joko hyväksyy koodin avaimesta tai ei.eli auto joko käynnistyy tai ei käynnisty,välimuotoa puoli käyntisestä moottorista immon takia en oikein usko..vielä ;D

mutta kunhan makke-84 pääsee testaamaa ecua niin ollaan taas viisaampia :peukku
 
Vs: Galant 97 2.0 käynnistyy ja sammuu parin sekunnin 500rpm käynnin jälkeen. Help!

Joo vika löyty... jo jonkin aikaa sitten :)
Mutta päivitetään nyt tänne jos jollain tulee samat oireet vastaan.
Eli pian tuon käynti sammumisongelman jälkeen ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin, vika: nokka-akselin asento-anturi.
Onneksi on toinen samalla koneella oleva gallu kesää odottamassa ja tätä pystyi käyttämään elimen luovuttajana.

Jos jollain on myydä kyseinen anturi niin toinen mitsuni odottelee kesäkelejä ilman tätä nippeliä ja haluaisin tietenkin sellaisen ostaa, laita viestiä jos voit auttaa.

Kiitokset eiheeseen osallistuneille! :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom