Galant '97 2.5 V6 AT.

Dramador

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2015
Moi, elikkä ongelma on laatikon toiminta, kylmänä kaikki toimii kun kierrokset on 1500rpm, kun kone lämpeää kiekat normaaleissa 800rpm D ei laita vaihdetta ennenkuin varovasti antaa kaasua ja sitten nykäsee. Pakilla taas meinaa sammua kun pinta kaasulla peruuttaa. Elikkä ainoastaan liikkeelle lähtö aiheuttaa harmaitahiuksia, ajossa vaihtaa nätisti. Itsellä auto on ollut vasta hetken ja huoltohistoria ei ole tiedossa. Laatikkoon lisäsin öljyä kun oli vähissä. Voiko tämä olla sähköistä vikaa vai voiko paskat laatikkoöljyt vaikuttaa noin. Olen koittanut searchillä etsiä vastaavia mutta en ole löytänyt.
https://www.youtube.com/watch?v=-UsgMEDe6Ck&feature=youtu.be Tuossa videossa kone lämpimänä D:llä jarru pohjassa.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Tietyt mitsun laatikot (AT sekä MT) ovat aika kranttuja öljylaadun suhteen joka voi alkaa johtaa vaihteiden sekoilemiseen/huonoon päällemenoon tai päälläpysymiseen erityisesti öljyjen lämmitessä. Mitä öljyä lisäsit? Oliko mitsun omaa?
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Nesteen öljyä litran lisäsin kun näytti niin kuivalta, ei tosin mennyt huonompaan suuntaan. Tarkoitus on kyllä öljyt vaihtaa.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Nesteen öljyistä ei ole kokemusta mutta ainakin mobilit (on ainakin itsellä) toiminut huonosti. Voipi tuo ongelma voi johtua kyllä ihan vaan öljylaadusta/öljyt paskaiset (onko tietoa mitkä öljyt on laatikkoon viimeksi laitettu?) eli jos olet suunnittelemassa öljyn vaihtoa niin suosittelen hakemaan siihen mitsun omaa laatikko-öljyä (Markkinointinimeltään DIAQUEEN ATF-SP II/M muistaakseni, löytyy ohjekirjasta mikäli sellainen on ja voi timanttitiskiltäkin varmistaa toki vaikka muualta hommaisikin). Sekotuksia ei kai kannata näissä harrastaa. Melko arvokastahan tuo DIAQUEEN on mutta en nyt tässä rupeisi ainakaan säästelemään. Jos ei muualta saa niin timanttitiskiltä ainakin. Samalla olisi ehkä hyvä huuhdella koko järjestelmä varsinkin jos on ollut öljyt pitkään vaihtamatta.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Katsoitko öljyt kun auto oli käynnissä? Ja katsoitko kuumana vai kylmänä.
JA VAIN mitsun omaa sinne lootaan... ei sekotuksia.
Kunnon öljynvaihtoa suosittelisin. Varsinkin jos valkoisee paperiin otat öljyä tikusta niin pitää olla aivan läpinäkyvää punaista. Ei tummaa yhtään.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Joo tarkistin öljyt ohjeiden mukaan, täytyy varmaan metsästää öljyt ulkomailta.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

http://i284.photobucket.com/albums/ll14/Hannu_Halonen/20150505_110308_zpshmtmxtzm.jpg Varmaan kannattanee nuo tulpat vaihtaa samalla kun tuota purkaa, venakopantiivarit ainakin meinasin vaihella.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Autosta löytyi myös Boschin vikakoodikuitti päiväys 7.2.2014: 24 ajonopeusanturi epälooginen signaali (nopeusmittari kylläkin toimii ongelmitta)
31 nakutustunnistin viallinen
53 sytytyspuola 3 viallinen
53 kaksoiskipinäsytytyspuola 3/6 viallinen
54 käynnistyksenesto viallinen
61 kommunikointi automaattivaihteiston kanssa viallinen
Ja akku heikko, uusittava.

Eipä ole akkua ainakaan kukaan uusinut joten hyvin todennäköistä ettei paljoa muutakaan tehty. Itsellä ei tällä hetkellä ole mahdollista lukea vikakoodeja koska puhelin+OBDII palikka+torque ei suostunut yhdistämään ECU:un joten vinkkejä otetaan vastaan mitä lähtisi tutkimaan, yleismittari löytyy ja perus käsityökalut, imusarja tällähetkellä irti.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Onko edessä ja takana lasin-nostimen hilppeet samat? Kuskin ovesta jostain syystä mekanismi purettu ja ikkuna pönkätty kiinni.
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Dramador sanoi
Onko edessä ja takana lasin-nostimen hilppeet samat? Kuskin ovesta jostain syystä mekanismi purettu ja ikkuna pönkätty kiinni.

99% varmuudella sanoisin että ei ole samat
 
Vs: Galant '98 2.5 V6 AT.

Kiitti vastauksista, täytyy varmaan kattella koko ovi jostain kun tulee ajankohtaiseksi.
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

Mikäs tässä on tomaattilootan malli/tyyppi? Osia pitäisi etsiä ja en löydä mistään tietoa, ja auton alle en pääse tällä hetkellä.

Edit: F4A42 vai 41TE vai F4A23? Voin kyllä kokeilla ryömii alle jos annatte koordinaatteja mistä se kilpi/merkintä löytyy. Ulkoinen suodatin on jos auttaa.
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

eiks konepellin reunas tai rintapellis oo lätkää mistä lukis mikä loota luuraa pellinalla.ei tartte kontata auton alla ;)
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

Konepelti vaihettu, mutta eipä sillä enää väliä sain filtterin tilattua huomiseksi konalan timantille huokeaan 40€ hintaan :eek:
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

Noniin nyt on remppailtu viikonloppu ja öljyt vaihettu joka paikkaan ja laatikkokin rupes pelaamaan. Mutta kun yksi ongelma selviää niin lisää tiedossa. Huomenna jarrujen herkistelyä, vasemman etusatulan mäntä päätti jumittaa ja ilmeisesti imuvuodon oon saanut aikaiseksi kun tyhjäkäynnin kiekat on siinä mukavat 2000rpm :-[
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

Ei löytynyt vuotoja :( Kierrokset lämpimänä n.2100rpm, TPS:ää kääntämällä laskee 1700rpm, meinaako sitä että se on ehjä vai voiko olla viallinen?
 
Vs: Galant '97 2.5 V6 AT.

Vaihdekepin lukitus: Mitä puuttuu kuvasta, ilmeisesti rikottu/purettu mekanismi?
Jos jollakulla olisi kuvaa ehjästä olisi kiva tai vaikka linkkiä, en googlella löytänyt.
 

Liitetiedostot

  • Keppi.jpg
    Keppi.jpg
    99.1 KB · Lukukerrat 293
  • Pala.jpg
    Pala.jpg
    123.4 KB · Lukukerrat 290
Takaisin
Ylös Bottom