braze
New Member
- Liittynyt
- 6 Joulukuu 2004
- Sijainti
- Kaarina/Turku
Kyseessä on siis -97 2,5 V6 galant jossa ongelmaa on.
Listataas ensin huomatut viat; joskus kuoppien, kaivonkansien ym vastaavien yli ajaessa kuuluu kolhadus. Ohjaus ei palauta kunnolla, vaan palauttaa niin sanotusti pätkissä. ensin palauttaa hieman ja sit pysähtyy, saattaa kuitenkin jatkaa vielä palautusta tauon jälkeen mutta yleensä joutuu veivaan pyörät takas suoraan.
Tänään sitten pääsi kunnolla katsomaan auton alle ja kaikki puslat näytti olevan ok. Mitään klappia tai muuta vastaavaa ei löydetty vaikka miten kammettiin. Kaikki näytti olevan ok. Huoltokirjan mukaan alatukivarret on vaihdettu n.40tkm sitten. Autoa tutkittiin sekä keula maassa, että tunkattuna ylös. Se mitä huomattiin, löytyi pyöriä käännellessä kun keula oli ylhäällä ja auto käynnissä. Välillä kun käänsi niin koko auto tärisi ja pyörästä oli huomattavissa selvää vapinaa (paremmin en osaa ilmaista tuota). Auto sammuksissa sitten käänneltiin renkaasta ja kuului pientä kolinamaista ääntä. Myös välillä kääntely oli raskaampaa, välillä totaalisen tunnotonta. Ei muutakuin auto alas tunkilta ja lisää tukimusta. Nyt taas kääntäessä kuuluu kuin kaksi metallia hinkkaisi yhteen, vähän samanlaista ääntä kun esim jarruista tulee kun automaatilla valuu liikennevaloissa.
Olisiko nyt sitten mennyt tuo hammastanko finaaliin? vaiko löytyykö jollain ideoita mistä vielä voisi vikaa koittaa paikallistaa...
Listataas ensin huomatut viat; joskus kuoppien, kaivonkansien ym vastaavien yli ajaessa kuuluu kolhadus. Ohjaus ei palauta kunnolla, vaan palauttaa niin sanotusti pätkissä. ensin palauttaa hieman ja sit pysähtyy, saattaa kuitenkin jatkaa vielä palautusta tauon jälkeen mutta yleensä joutuu veivaan pyörät takas suoraan.
Tänään sitten pääsi kunnolla katsomaan auton alle ja kaikki puslat näytti olevan ok. Mitään klappia tai muuta vastaavaa ei löydetty vaikka miten kammettiin. Kaikki näytti olevan ok. Huoltokirjan mukaan alatukivarret on vaihdettu n.40tkm sitten. Autoa tutkittiin sekä keula maassa, että tunkattuna ylös. Se mitä huomattiin, löytyi pyöriä käännellessä kun keula oli ylhäällä ja auto käynnissä. Välillä kun käänsi niin koko auto tärisi ja pyörästä oli huomattavissa selvää vapinaa (paremmin en osaa ilmaista tuota). Auto sammuksissa sitten käänneltiin renkaasta ja kuului pientä kolinamaista ääntä. Myös välillä kääntely oli raskaampaa, välillä totaalisen tunnotonta. Ei muutakuin auto alas tunkilta ja lisää tukimusta. Nyt taas kääntäessä kuuluu kuin kaksi metallia hinkkaisi yhteen, vähän samanlaista ääntä kun esim jarruista tulee kun automaatilla valuu liikennevaloissa.
Olisiko nyt sitten mennyt tuo hammastanko finaaliin? vaiko löytyykö jollain ideoita mistä vielä voisi vikaa koittaa paikallistaa...