Garveldeth
-98 2.5 V6 man.
- Liittynyt
- 3 Heinäkuu 2010
- Sijainti
- Joensuu
Eli nyt on viime perjantaista ollut moista ongelmaa. Kylmäkäynnistyksen jälkeen kun normaalisti kierrokset alkaisivat tippua sieltä parista tonnista alaspäin lämpenemisen johdosta, alkaa tyhjäkäyntikierrokset seilailemaan. Yleensä on hummaillut tonnin molemmin puolin ja n. 3-5 sekunnin jälkeen kierroksen nousevat 1600-2300 välille ja pysyvät siellä kunnes painaa kaasua reilummin. Sitten taas laskee ja alkaa seilaamaan ja sama homma jatkuu.
Ajaessa kun nostaa jalan kaasulta, ei 0,5-2sekunttiin tapahdu mitään (eli veto jää päälle) kunnes aloittaa moottorijarrutuksen. Kenkää kun antaa reilusti esim 2. vaihteella kiihdyttäessä, ei tällaista viivettä tule vaan moottorijarrutus alkaa normaalisti heti kun päästää kaasusta.
Ongelma lähtee kun moottori on lämmennyt ja käynnistää auton uudelleen. Sitten toimii taas normaalisti mutta palaa taas seuraavan kylmäkäynnistyksen jälkeen. Mutta onglma ei lähde jos moottorin ajaa lämpimäksi ja välillä ei käynnistä moottoria uudelleen. En ole vielä kerennyt kartoittaa riittääkö ongelman poistamiseksi toistaiseksi vain sammutus ja heti perään käynistys, mutta ainakin kun 5-30min päästä sammutuksesta käynnistää, on ongelma poissa (toistaiseksi).
Tänään oli kylmäkäynnistyksen kanssa vielä ongelmaa käynnissä pysymisessä. Sammui monesti kun kierrokset laskivat niin matalalle. Mistähän kannattaisi lähteä ongelmaa ratkomaan? Etuputki rupeaa kohta vuotamaan, ellei jo vuoda, joustoliitoksista. Mutta ainakaan silmin en ole havainnut savua etuputkesta ja pakoäänissä ei ole vielä korvin havaittavaa muutosta tullut. Loppuviikosta pystyn kartoittamaan asiaa/vikaa tarkemmin.
Ajaessa kun nostaa jalan kaasulta, ei 0,5-2sekunttiin tapahdu mitään (eli veto jää päälle) kunnes aloittaa moottorijarrutuksen. Kenkää kun antaa reilusti esim 2. vaihteella kiihdyttäessä, ei tällaista viivettä tule vaan moottorijarrutus alkaa normaalisti heti kun päästää kaasusta.
Ongelma lähtee kun moottori on lämmennyt ja käynnistää auton uudelleen. Sitten toimii taas normaalisti mutta palaa taas seuraavan kylmäkäynnistyksen jälkeen. Mutta onglma ei lähde jos moottorin ajaa lämpimäksi ja välillä ei käynnistä moottoria uudelleen. En ole vielä kerennyt kartoittaa riittääkö ongelman poistamiseksi toistaiseksi vain sammutus ja heti perään käynistys, mutta ainakin kun 5-30min päästä sammutuksesta käynnistää, on ongelma poissa (toistaiseksi).
Tänään oli kylmäkäynnistyksen kanssa vielä ongelmaa käynnissä pysymisessä. Sammui monesti kun kierrokset laskivat niin matalalle. Mistähän kannattaisi lähteä ongelmaa ratkomaan? Etuputki rupeaa kohta vuotamaan, ellei jo vuoda, joustoliitoksista. Mutta ainakaan silmin en ole havainnut savua etuputkesta ja pakoäänissä ei ole vielä korvin havaittavaa muutosta tullut. Loppuviikosta pystyn kartoittamaan asiaa/vikaa tarkemmin.