Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

lancer05

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2008
Moikka.

Mitsussa keskuslukitus ei toimi kun avaimesta lukon avaa.

Tietääkö kukaan missä sijaitsee Galantin vm.99 keskuslukituksen releen sijainti? 15 ampeerin sulakkeen löysin ja se oli ehjä. Mutta relettä en äkkiseltään löytänyt.

Mika
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Ei toimi kaukosäätimestä.

Meneekö se niin, että jokainen ovi toimii omana yksikkönään toisistaan riippumatta? Kun tällä hetkellä mikään ovi ei toimi keskuslukituksen kautta niin tuli mieleen jos ohjausjännitteessä tms. on jotain häikkää.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?/vika selvisi

Oli Galantista keskuslukituksen Ecu:sta lähtenyt liitin irti. Mutta tuli ainakin keskuslukituksen toimintaperiaate tutuksi=)

Minulla on Galantista vm.98-01 sähkökaavioita jos joku haluaa. Tosin osa niistä kaavioista on jenkkimalleihin mutta ei niissä paljoakaan eroa ole.

Ja vm.99 mallisessa galantissa keskuslukituksen releet sijaitsevat juuri tuossa Ecu:ssa. Vm.97-98 releiden sijainti on eri paikassa.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Vanha topicci, mutta ei sulta sattus vielä löytymään noita sähkökaavioita?

-99 facelift malli ja nyt piemin keskuslukitus kaukosäädöllä + avaimella, joten nyt tarttis löytää tuo keskuslukituksen boxi/ecu kiireesti. Vaikuttiko sulla muihin toimintoihin?
Kun nyt itellä pimeni myös sisävalo ja kello tuon kylkiäisenä kun jotenkin ovat kytköksissä toisiinsa.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Ei oo kello ja sisätilan valot kytköksissä keskuslukitukseen. Muutakuin että ohjaus tulee eculta. En muista tosin kulkiko noita muita signaaleja sen saman liittimen kautta.
Multa löytyy sähkökuvat kans, voin laittaa sähköpostilla. Pistä yv:llä jos tarttet.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Jotenkin jännästi iha sikinsokin nyt sähköpuoli jostain pienen pienestä paikasta.
Kelloon vaikutti sisävalo sen verran, että ku oven aukas taikka laitto sisävalon tuikun päälle niin kello sammu.
Tosin nyt myöhemmin sammui kaikki ja ei oo sen jälkeen syttyny takas.

Ja lisänä vielä sähkömiehellä käytin, sen jälkeen sammu mittariston ja keskikonsolin namiskukkelienkin valot, että meni vain ojasta allikkoon perkele.

Vähän olis tunne, kuin keskulukkohan ei toimi, kun olettaa, että ovet on auki, mutta valot silti pimeänä, että mikä perskele siinä nyt on... Mutta jatketaan etsintöjä kunhan sattuu soppelit kaaviot etehe :)

pistin @

Zeppa sanoi
Ei oo kello ja sisätilan valot kytköksissä keskuslukitukseen. Muutakuin että ohjaus tulee eculta. En muista tosin kulkiko noita muita signaaleja sen saman liittimen kautta.
Multa löytyy sähkökuvat kans, voin laittaa sähköpostilla. Pistä yv:llä jos tarttet.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Zeppa sanoi
Ei oo kello ja sisätilan valot kytköksissä keskuslukitukseen. Muutakuin että ohjaus tulee eculta.
Taitaapa sisävalo ja keskuslukko liittyä toisiinsa, ETACS ECU ohjaa molempia ja keskuslukon vianetsinnässä mainitaan tämä yhteys.
ETACS ECU pitäisi löytyä vas. koetaulun alta ja keskuslukon vastaanotin keskikonsolin oik. laidasta.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Niin mutta ei niillä "varsinaista" yhteyttä ole toisiinsa, lukuun ottamatta aivoja jotka niitä ohjaa(kuten mainitsinkin), sama yhteys on monella muullakin järjestelmällä näissä vehkeissä. Tuo ecu kun menee niin mahdolisesti menee monet järjestelmät, riippuen mitä sieltä menee.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Tuohon Etacs Ecun kohalle kans pysähdyin kun aloin noita saamiani pdf filuja tonkimaan.
Sitten jäin pähkäilee, kun kuskinovesta oli menny kolmisen piuhaa poikki nitkuamisen johdosta -> Sähköikkuna oli kaput ja tätärataa. Mutta nyt kolvattu piuhat takas kiinni ja fixattu, että jos se yks niistä kolmesta oli keskuslukituksen impulssin piuha josta meni oikonen suoraan tuonne Etacs:lle että pitäsköhä pirulaute ettiä jostain toinen ecu ja kokkeilla hävieiskö ongelma sillä..

Missähän hinnoissa nuo pyörii ja olisko kellään myydä koemielessä "halavalla" iha vaa kokkeilummielessä? :D
Ei ainakaan kovin tyyppivika tuntunut tuo olevan, että sikäli varmaan mennyt korien mukana paaleihin nuo osat, kun ei ole ostajia. :/

Uge sanoi
Taitaapa sisävalo ja keskuslukko liittyä toisiinsa, ETACS ECU ohjaa molempia ja keskuslukon vianetsinnässä mainitaan tämä yhteys.
ETACS ECU pitäisi löytyä vas. koetaulun alta ja keskuslukon vastaanotin keskikonsolin oik. laidasta.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Jos se on ollu keskuslukituksen johto niin ei pitäs olla eculle tapahtunu mitään, sitä maadotetaan muutenkin (näkyy niistä kuvista), sieltä tulee 2 johtoo (värit löytyy niistä oikeista kytkiksistä) toinen ku maadotetaan niin ovet avautuu ja toisella lukittuu. Eivät tosin "saa" olla maadotettuna yhtä aikaa sillon ecu ei tiedä mitä tehdä, mutta ei siinäkään tapauksessa pitäisi rikkoitua.
Katso mitä ne johdot on niistä kuvista ja tarkasta toimiiko ne... mittarilla tai "valokynällä", eli vaikka joku pikkulamppu ja siihen suora 12V ja laita toinen napa johtoon ja käännä lukosta syttyykö valo. Sama operaatio kaukosäätimen vastaanottimilta tulevasta päästä. Muistaakseni meni jopa useammat ohjaukset tuonne eculle, esim vastaanottimelta omansa ja ovista omansa.
Näin saat selville toimiiko kytkimet ja kaukosäädin oikein jos niiden signaalit tulee eculle asti niin sitte voi alkaa pähkäillä sen toimintaa. Tuleeko sinne käyttöjännitteet jne jne..

Itse tein kotikutoisen valokynän johon laitoin ledin sisään ettei vie virtaa paljon mitään, voi testata ilman että hajottaa jotai elektroniikkaa.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Tuota pitänee testailla kun vapaapäiviä hollilla.

Tänään tuli sitten vielä uus juttu, että Konin sport takaiskari sanoi sopparinsa irti takaa vasemmalta, että kohta myyn jollekki tuon "projektina", pistän tuon tallissa seisovan V6:n kohta tulille ku siinä sentäs kaikki toimii, ainoo vain että vähän pitää keulaa parsia. Alkaa loppua motivaatio. *edit* Takaa kuuluva rusahdus (samanlainen mitä iskari lyö pohjaan), niin vika olikin uuden subbarilootan syy, se oli iso jytky ja hiastustöyssyissä hyppi ilosta ilimaan ja töm takas konttia vasten :D Eli vika ei ollukaan kovin suuri... Onneksi... Mutta kabiini pimeänä edelleen ja tämän seurauksena töihin lähtö tökkäs siihen kun ei lähtenyt enää koko pirssi tulille, oli sitte loppunu bensa ku ei oo nähny mite tyhjä tankki o xD Että joo, tällasta tännään, toivotaan huomiselle parempaa onnea ->

Zeppa sanoi
Jos se on ollu keskuslukituksen johto niin ei pitäs olla eculle tapahtunu mitään, sitä maadotetaan muutenkin (näkyy niistä kuvista), sieltä tulee 2 johtoo (värit löytyy niistä oikeista kytkiksistä) toinen ku maadotetaan niin ovet avautuu ja toisella lukittuu. Eivät tosin "saa" olla maadotettuna yhtä aikaa sillon ecu ei tiedä mitä tehdä, mutta ei siinäkään tapauksessa pitäisi rikkoitua.
Katso mitä ne johdot on niistä kuvista ja tarkasta toimiiko ne... mittarilla tai "valokynällä", eli vaikka joku pikkulamppu ja siihen suora 12V ja laita toinen napa johtoon ja käännä lukosta syttyykö valo. Sama operaatio kaukosäätimen vastaanottimilta tulevasta päästä. Muistaakseni meni jopa useammat ohjaukset tuonne eculle, esim vastaanottimelta omansa ja ovista omansa.
Näin saat selville toimiiko kytkimet ja kaukosäädin oikein jos niiden signaalit tulee eculle asti niin sitte voi alkaa pähkäillä sen toimintaa. Tuleeko sinne käyttöjännitteet jne jne..

Itse tein kotikutoisen valokynän johon laitoin ledin sisään ettei vie virtaa paljon mitään, voi testata ilman että hajottaa jotai elektroniikkaa.
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Noniin, nyt on kerätty kaikki mitsubishiclubiforumin niksit ja dokumentit tulostettuna neljän diean sivuille joita tuli lopulta vain 5 kipaletta. Nyt on kaaviot ja kaikki mikä liittyy mihinkin piuhahässäkkäsysteemit hyppysissä.

Nyt pitää kaivaa yleismittari esiin ja lähteä poissulkemaan yksi asia kerrallaan. Mutta sitä inspiraatiota vielä vain odottaessa.

Osoittautui vain aika haastavaksi haasteeksi, jospa tästä nyt jotain tulis, kuha ei polttas koko autoa...

Lähtökohtana tarkistaa seuraavat paikat:

Sulakepesät 4,5 ja 11 (+13), jotka hallitsee lähes kaikki oireiden kuvaamaan vyyhtiä.
Sen jälkeen pitää tutkia läpi pistokkeet:
- C-80 (6 napa) kaukosäätöinen keskuslukitus - ETAC-ECU + C-138 (16 napa) + C-144 (20 napa) ETACS-Ecu
- C-107 (5 napa) + C-108 (2-R) Kello
- C-109 Ratin lähettyvillä oleva avaimentunnistimen kytkin

Mutta joo, saas nährä löytyykö kotikonstein, ei noita piuhoja nyt niin paljon voi olla :D
 
Vs: Galant -99 keskuslukituksen releen sijainti?

Aika vittumainen se on johtoja etsiä, ahasta on ja siellä on sitä johtoa älyttömästi ja ne on sotkettu sähköteippiin. Ja sitte ne on vielä kerretty niin että ovat mahdollisimman tiukalla, esim just tuolle jakoboxille yläpäähän tulevat johdot on pitäny punoa vaikka ois saanu hyvästi suoraankin.
Itse pitäs hälyytin saada asennettua, pitäs kuskin penkki ottaa pois että voi maata kunnolla siinä eikä tartte roikkua auton ulkopuolella puoliksi.
Kannattaa puottaa se jakoboxi irti sieltä niin saa vähän paremin näkösälle niitä liittmiä, samaten irrottaa se kuskinpuolen alempi kojelaudan kate, parilla ruuvilla on kiinni, yksi on siinä korkeuden yms säätö kytkimien takana eli kytkimet pois niin näkee sen ruuvin.

Keskuslukkojen johdot löytynee parhaiten mittarin "diodin-mittaus alueella" eli sillä joka piippaa, laitat toisen piuhan runkoon ja toista pidät littimessä samalla kun käännät lukossa avainta. Pitäs siis piipata kun johto on "lukitus" johdossa ja käännät avainta lukossa lukituspuolelle.

Onnea matkaan, pitäis itte tuosa talvilomalla eli mahdollisesti ensiviikolla lähtä sörkkimään tuo hälyytin paikalleen.
 
Takaisin
Ylös Bottom