Galant e33 -93 automaatti

jannep

New Member
Liittynyt
11 Marraskuu 2007
Laatikko toimii muuten loistavasti mutta joskus ainakin kakkoselta ylöspäin vaihtaessa vaihde ei heti kytkeydy vaan kierrokset nousee ja tietysti nykäisee melkoisesti. Olen antanut itselleni kertoa että pitäisi käyttää VAIN Mitsun omaa laatikkoöljyä. Eri öljynvalmistajilta löytyy Mitsun luokitukset ylittäviä tuotteita mm. Valvoline, Castrol -Mobilin tuotteista ei Mitsun luokituksia kai löydy mutta ei kai ne ainakaan huonompia ole?
Joten onko kellään kokemuksia em öljyistä tai kenties muiden valmistajien/purkittajien tuotteista?
Laatikosta vielä senverran että joku ed.omistaja oli käyttänyt huollossa "ylivaihteen kytkeytymisongelman takia" -no ongelma ei huollossa ollut korjaantunut vaan ilmenee niin että jonkin aikaa seistyään laatikko vaihtaa 4-vaihteelle asti normaalisti mutta viimeinen "pykälä" joka mielestäni on tämä "ylivaihde" saattaa kytkeytyä vasta 10-20 km ajon jälkeen tai kun on kunnolla survottu moot.tiellä eri vaihteilla.
Onko tämä ongelma jollekulle tuttu?
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

Mitsujen automaattilaatikoihin ainoastaan mitsun omaa öljyä! Ovat todella nirsoja sen öljyn suhteen, tässä ei kannata säästää ns. väärässä paikassa.

Oletko kokeillut vaihteistoa ylivaihde poiskytkettynä, toimiiko silloin normaalisti? Tuo kakkosvaihteella nykäisykö tulee siis nimenomaan ylivaihde päällä? Tällöin saattaisi olla kyse samankaltaisesta ongelmasta, kuin tuttujen sigmassa oli. Kytkinlevyt olivat kuluneet jo lähes sileiksi :nykii

Toki kyseessä voi olla myös alipainevika, tai laatikon öljynsuodatin tukkeessa tai se laatikon öljypumppu ei pumppaa kunnolla. Tarkastitko jo öljymäärän? Se tarkastetaan auto käynnissä, vaihde vapaalla eli N ja kone kuumana.
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

Suodattimen vaihto ei tilannetta muuttanut, öljyä on oikea määrä -öljyn merkistä tai laadusta ei ole varmuutta mutta alkuperäis-öljyyn verrattuna ei muutosta ollut havaittavissa.
Useimmin nykäisee valitsimen ollessa "D-asennossa econo-puolella"(aika tyhmä sanamuoto), power-asennossa vaihtaa mielestäni herkemmin ja "od-off"-asennossa ongelmaa ei juuri ole.
Vika on satunnainen ja ilmenee yleensä kovemman kiihdyttelyn seurauksena, rauhallisesti kun on ajeltu, niin vaihteet toimivat satumaisen hienosti.
Moottori myös askarruttaa: lienee jonkinasteinen tyyppivika Mitsuissa yleisesti se että öljyä on koneen ulkopuolelle lahes yhtäpaljon kuin sisässäkin. Omistamani Galant on kolmas 4G63 8v koneinen ja kaikissa ollut sama ominaisuus: kampuran,tp-akselin ym. tiivisteet eivät pidä kuin hetken.
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

Moottorin öljyvuotoihin on olemassa hyvä korjaustapa, haet mitsun omat stefat ja tiivisteet sinne.. kokemus kertoo että muut stefat on lähteneet pyörimään mukana sielä jakopääs..
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

Enpä ennen ole moisesta kuullut! Kyllä stefat yleensä ulkokehältään verrattain piukassa ovat niin Mitsuissa kuin muissakin laitteissa. Toki jos laittaa vääränkokoiset niin...
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

Usko vain mitä Mikki87 sanoo. Kun et laita Mitsuun tarvike kamaa, niin pysyy öljyt sisällä. Isännällä on vm 91 HB Gallu 8v 2.0 koneella ja ei vuoda ulos öljyä ja ei ole koskaan vuotanutkaan. Ei siinä ole koskaan käytettykkään tarvike kamaa tiivisteinä, koska siinä on vielä alkuperäiset tiivisteet. Ei ole nimittäin koskaan käytetty konetta auki sen enempää kuin mitä jakopään hihnan vaihto vaatii. :peukku.
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

mun edellises gallus oli sama juttu että tuli öljy joka paikasta pihalle ku laitoin tarvike stefat, ku laitoin mitsun omat stefat nii rupes pysymää öljyt sisällä.. ja sitte se takimmaisen tp-akselin tulpan o-rengas kannattaa myös vaihtaa samalla, rupee nimittäi sieltä vuotamaa myös jos ei vaihda.. ei ne stefat niin paljo enempää maksa mitsulta ku muualtakaa että niis kannattais säästää..
 
Vs: Galant e33 -93 automaatti

jannep sanoi
Suodattimen vaihto ei tilannetta muuttanut, öljyä on oikea määrä -öljyn merkistä tai laadusta ei ole varmuutta mutta alkuperäis-öljyyn verrattuna ei muutosta ollut havaittavissa.
Useimmin nykäisee valitsimen ollessa "D-asennossa econo-puolella"(aika tyhmä sanamuoto), power-asennossa vaihtaa mielestäni herkemmin ja "od-off"-asennossa ongelmaa ei juuri ole.
Vika on satunnainen ja ilmenee yleensä kovemman kiihdyttelyn seurauksena, rauhallisesti kun on ajeltu, niin vaihteet toimivat satumaisen hienosti.
Moottori myös askarruttaa: lienee jonkinasteinen tyyppivika Mitsuissa yleisesti se että öljyä on koneen ulkopuolelle lahes yhtäpaljon kuin sisässäkin. Omistamani Galant on kolmas 4G63 8v koneinen ja kaikissa ollut sama ominaisuus: kampuran,tp-akselin ym. tiivisteet eivät pidä kuin hetken.

ylivaihde kuten muutkin vaihteet on ohjauttu sähköisesti, solenoidit ja OD pakka hajoavat todella herkästi väärillä öljyillä, 200e muistaakseni on
pakan hinta ja muutama kymppi solenoidilla.
isukilla oli joskus e32 automaatti ja voi helvata mikkä litkut laatikossa joku dorka laittanu moottoriöljyt :seina ei ihme että meni koko
loota lopulta vaihtoon, rikkoutumis OD,3,2..... :seina
 
Takaisin
Ylös Bottom