Galant ei ilmeisesti lataa.

I

Ilkka

Guest
Joo, mielenkiintoinen juttu, latauksen varoitusvalo ei pala, mutta autosta alkoi himmetä valot. Varoitusvalo kyllä palaa testitilassa, eli se on ehjä.
Päätin sitten ajaa kotipihaan kiireisesti, lopulta ajovalot vaikuttivat mossen valoilta. Nyt sitten auto ei jaksanut enää lähteä käyntiin, vaan kaverin sierrasta annettiin apuvirtaa ja sain ajettua sen sähkökorjaamon pihaan. Joskus kolme viikkoa sitten varoitusvalo paloi välillä himmeästi, sen pystyi erottamaan vain pimeällä. Auto on -91 Galant 1.8 kaasutin.
Mikä ikävintä, laturi on vain vuoden vanha ja tehdaskunnostettu, hajosipa nopeasti. ???
 
Tarkistappa laturiin menevät johdot, pistokkeet ja ENNEN KAIKKEA maadoitus! Voipi olla myös suuri mahdollisuus että akkusi liitokset navoissa ovat hapettuneet tai muuten vain  surkeassa kunnossa. Tarkista perusteellisesti, puhdista ne. Tiedä vaikka selviäisit sillä  :)
 
Ootko varma ettei johdu akusta? Kävipä mulle eilen nimittäin niin että duuniin ajellessa ensin subivahvari sammui, sit mankka, kaikki valot lähti, ja mottori alkoi käydä epätasaisesti, mut pääsin kuitenkin sillä duuniin. Oi hitto et mä pelkäsin "älä sammu, älä sammu" ja toivoin todella että en joutuisi pysähtymään liikennevaloihin ;D ;D ;D ;D Ruiskukone nimittäin pelitti ainoastaan laturista saadulla virralla......

Päivän aikana sit nostin vanhan akun autosta, ja laitoin uuden tilalle, puhdistin liittimet, käänsin avainta ja kone hyrähti reippaasti käyntiin.... Se ongelma ratkottu.... eikä maksanu paljoo...
 
laturi voi kyl hajota ilman merkinvaloakin..
itselläni kerran kävi coltillani kauniita talvipäivänä et ajellessani mummolaan syömään rusinapullaa ja maitoa ;D niin ihmettelin että hitto mankka ei pysy päällä ja sit katoin vielä että onpa yllättävän himmeet ajovalot.. ja EN sammuttanut autoa (onneksi), sit rupesin kelaan että mikä ihme tohon nyt tuli, juoksin konepellin alta katsoo että hihna pyörii ja silleen, kaikki oli siellä kunnossa..

no joka tapauksessa ajovalot oli himmeät ja mankka ei päälle lähtenyt niin suuntasinkin takasin kotia.. päästyäni koti rampille, ja tallin ovelle sammutin auton ja kappas vain.. ei ollu lähdössä enää käyntiin, hain volttimittarin ja mittasin akun jännitteen ja se oli jotain 9v tjsp, sit tuuppasin siihen alamäkeen auton käyntiin ja mittasin uudestaan laturin antaman jännitteen.. se oli jotain 7-8v luokkaa.. ::) eli veikkaisin että jännitteen säädin tjsp oli rikki, mitään valoja ei kabiinin puolella tosiaankaan palanu, sit avattuani laturin huomasin että
eihän täällä hiiliä enää ole nimeksikkään.. et näin.. ;D
 
joo kyllä se laturi tosiaan voi hajota ilman merkkivalon palamistakin. No se, on tietty äkkiä testattu butchin neuvomalla tavalla... yleismittarilla.....
 
Oma mitsu kullan kallis (lue KULLAN KALLIS!!!) :p

Taitaapa mun laturi myös mennä vaihtoon ;D

Uus akku tyhjentyi myös ;D

Eli ilmeisesti mullakin laturi paskana..... kuin suuri duuni on muutes vaihtaa laturin hiilet????
 
Vika löytyi. Laturin sisällä oli joku johtimen tinaus pettänyt, nyt lataa taas.
 
Takaisin
Ylös Bottom