Galant GDI:n pakokaasuissa voimakasta hajua

ristor

Member
Liittynyt
26 Toukokuu 2004
Onko moni/kukaan Galant GDI:n omistaja havainnut, että auton pakokaasut haisevat 'voimakkaammin kuin keskimäärin'? Haju saattaa jopa tunkea sisään ohjaamoon, kun on paikallaan moottorin käydessä ja lämppäri puhaltaa ilmaa ulkoa. Ja kyseessähän *ei* ole mikään palaneen öljyn haju. Näytettä on tähän vähän haastavampi laittaa... Onko ns. normaalia vai oman yksilöni 'ongelma'?
 
onko haju voimistunut äkillisesti?kulutus noussut?jäähdytin nesteet tallessa?käynti normaali? ;) mites kun moottori on kuuma?
joskus pakokaasun hajut tuntuvat voimistuvan kun kelit viilenevät. :) mutta tarkista kyseiset asiat niin mietitään sitten lisää. ;)
 
Tarkennetaampa siis vähän: haju ei ole voimistunut äkillisesti, vaan on ollut sama koko ajan kun olen auton omistanut (puoli vuotta). Kulutus on pysynyt mielestäni samana, en tosin voi täysin vannoa, koska nyt on tullut viimeaikoina enemmän taajama-ajoa ja silloin kyllä luonnollisesti kuluu enemmän (aiemmin maantieajoa)... Nesteet on tallessa ja auto käy kuin unelma. Kylmien säiden alkaminen ei myöskään ole missään nimessä hajua voimistanut. Viikonloppuna tulee taas pidempi ajolenkki tehtäväksi, joten täytyy sen jälkeen haistella, onko haju kenties vähentynyt, kun taas maltan pysähtyä :)
 
Mitähän tuohon osaisi kommentoida  ::)

Voimakkaammaksi en ehkä kuvailisi, mutta kyllä tuo "haisee" ehkä hiukan enemmän kuin tavalliset autot.

Jos hajua yrittäisi kuvailla niin ainakaan tuossa yksilössä haju ei ole mitenkään paha, melkein voisi sanoa että tuoksuu kukkasille  ;D Nojoo huono vertaus mutta minun nenään ei haise pahalle  ;D

Joka tapauksessa haju on pysynyt auton ulkopuolella, tosin jos sopivasti tuulee niin kyllähän se paikallaan ollessa saattaa tulla sisälle lämmityslaitteen kautta.
 
Jep, eipä tuo haju nyt mikään paha ole, mutta "erilainen kuin normaalin pakokaasun" :) Ja mielestäni voimakkaampi/huomattavampi. Voi olla tosiaan suorasuihkutuksesta johtuva... Ja miksei myös, että KAT on "väsymässä" rooliinsa tai suuttimissa jotain häikkää...?
 
Joo no mä en ole ainakaa huomannu mitää erikoisempaa hajua, tai hajua yleensäkkään missään tilanteessa. Enpä ole kyllä tarkotuksella haistellutkaan ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom