Galant gti vm.90 lämmöt nousee??

  • Viestiketjun aloittaja galant4x4
  • Aloituspäivämäärä
G

galant4x4

Guest
Hei nyt uudelle mitsubishin omistajalle apua. Eli ostin viime viikon maanantaina uuden auton mitsubishi galant gti 4x4 vm.90. Edellinen omistaja oli tehny kansiremontin n.2000km sitten ilmeisesti oli keittäny ja kannesta oli otettu hieman pois (kiero).

Niin tänään alkoi galantti nostamaan lämpöjä (mittari oli jonkun verran yli puolessa) pysähdyin ja jätin virrat päälle ei flektit ääntäny pulpatusta kuulu "jäähdytys neste säiliöstä" ja ylä (paksu) vesi letku oli tosi kova, eikä tullut lämmintä ilmaa puhaltimesta, no jäähdyteltiin autoa jonkun aikaa ja ajettiin noin 15km kaverin tykö. kaikki oli oikein hienosti (lämmöt puolessa) ja sammutin auton flektitkin toimi, no lähdin ajamaan kotiin ja pääsin noin 40km alkoi palaa "heikko jännite valo" mittaristossa ja taas nosti lämpöjä no pysähdyin ja avasin konepellin flektit ei pyöri laturiin oli menny vettä jäähdyttimen ylivuotoputkesta ja taas oli ylävesi letkussa hirveät paineet no jäähdyteltiin vähän aikaa ja otettiin termari pois nyt lämmöt pysyi reilusti alle puolen ja flektitki toimii normaalisti mutta vielä on ylävesi letku hieman kova, eikä laturi lataa (kastu) :mad:.

Eli onko vika termostaatissa vai onko kansityöt tehty päin helv....ä kun tuollain pukkaa paineita vedet ja öljyt ei sekoitu eikä tule kuplia kun jäähdyttimen korkki on auki???

Koitin termaria kiehuvassa vedessä ja se aukeaa noin puoli senttiä ja vasta kun vesi on kiehumispisteessä.

Apuva auttakaa tietämätöntä :)
 
Galantin koneesta enempää tietämättä ekaks tulee mieleen kannen jälkikiristyksen suorittamatta jättämisen seurauksena kansipahvin hajoaminen, vastaavasti jos pahvina on ollut Victor Reinz, niin pahvi voi olla hajonnut pipaleiksi liekkirenkaiden ympäriltä. ( jos ei maahantuoja ole saanut kaikkia susiaan poistetuksi ) Kyllähän tuo vahvasti viittaisi kansipahvi ongelmaan. Hukkaako vettä ? Jos pahvi on palanut, niin yleensä paisarissa porisee / pulputtaa kun kone on käyntilämpöinen. Onko edellisen rempan tehnyt liike vai yksityinen ? ts. takuu työlle ??
 
kuulostais siltä että menee pakokaasuja tonne vedenkierto systeemiin... eli yläletkussa painetta ja paisuntasäiliössä pulppuaa... eli kannessa/kansipahvissa on häimää
 
termari on uusi mut mahtaa olla sökö. :) ajelin autolla tänään, lämmöt pysyi normaalissa (ilman termostaattia) välillä flektikin pyörähteli.

Ei enää yhtään "ruplatellut" painesäiliössä ja neste pysyi oikeassa kohdassa. Ainoa vika oli laturi ei edelleenkään lataa :-\ Joten saa tarjota uutta laturia jos pyörii ylimääräinen nurkissa
 
kävin ostamassa uuden termostaatin käytin autoa pihassa aika kauan lämmöt pysyy normaalissa. Sitten kävin ajamassa autolla jonku 3km lämmöt pysyy normaalina auto taas kävi pihalla vähän aikaa lämmöt norm. sitten lähdin ajamaan autolla ja kiihdytin ripeästi 400metriä lämmöt nousi tosi nopeasti seuraavaan viivaan pysähdyin flektit ei pyöriny mutta hirvee ruplatus kuuluu paisuntasäiliöstä :'( Pitää viedä korjaamoon kannentiivisteen vaihtoon ja laturikin pitäis ostaa :-[
 
pitääkö paikkansa että laturi ja vesipumppu on samassa hihnassa? Laturista oli menny hihnan kiristin joten remmi oli niin löysällä että kun vähän nosti kierroksia niin laturi ei pyörinyt eikä ilmeisesti vesi pumppu kävin 12km koe ajolla ja lämmöt pysyi oikealla kohdalla vaikka kiihytti rivakammin :)
 
kyllähän ne monesti samassa on, ainakin omissa mitsuissani.. :p

eli hyvinkin mahdollista että koko ongelma olisi voinut johtua tuosta, tosin laturin valon olisi pitänyt palaa kierroksilla?
 
Takaisin
Ylös Bottom