Galant / Legnum verot LHD:nä

tinkemaster

New Member
Liittynyt
23 Kesäkuu 2008
Tässä miettinyt jos tilais japaniasta galantin tai legnumin suoraan lhd:nä paljonkohan kalliimmat varot mahtaisi tulla?
Auton saa siis teetettyä siellä valmiiksi lhd:ksi maksaa 3000-5000 Dollaria UUSILLA osilla tehtynä.
Se vaan mietityttää että mitä täällä päässä sanotaan muutoksesta ja paljonko verot muuttuu..
tarkoitus olisi tuottaa 96-98 manuaali jos mahdollista.
tietenkin jos verot karkaa 5000e pintaan nii sitten homman kyllä unohdan suoraan.
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Miksei hommaa voi tehdä Suomessa? Varmaan aika +/- 0 lopputulos rahallisesti. Eikä tossa ole suurimalla osalla osista väliä ovatko ne uusia vai eivätkö. Ohjauksen osat melkeinpä ne ainoat mitkä kannattaa mahdollisesti uutena ottaa - jos niitäkään. Katsastukseen vaaditaan Suomen maahantuojan allekirjoittama paperi, jossa he toteavat konversion tehdyn alkuperäisillä, täysin orkkis-LHD:n osilla, ja lisäksi konversiosta voidaan tarvittaessa vaatia dokumentteja (kuvia eri vaiheista jne...).
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Tekeekö niitä suomessa joku oikein sitten "työkseen" tottakai ennemmin suomessa ja osilla tosiaan ei ole väliä kunhan on ehjiä, kuka noita suomessa mahdollisesti tekisi ja onko noin hintaa kenelläkään tiedossa?
Syksyllä varmaan tulee ajankohtaiseksi kun maltan nykyisen vehkeen hukata pois.
Pääasiahan on että tulisi työ tehtyä kunnolla ja että auto olisi turvallinen vielä muutoksen jälkeenkin. Kuittia en välttämättä tyästä tarvitsisi ;D
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Virossa myös tekevät... hintaluokka sama. Netissä on kuvatkin konversion vaiheista ja työmäärästä (linkki löytyy myös foorumilta)
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Harri K sanoi
Virossa myös tekevät... hintaluokka sama. Netissä on kuvatkin konversion vaiheista ja työmäärästä (linkki löytyy myös foorumilta)

Niiden sun linkkien perusteella Viron poikien hinta oli 5000 euroa + elintenluovuttaja.

Itse en lähtisi tämän kaltaiseen projektiin puhtaasti sen takia, että rekisteröinti saattaa hyvinkin muuttua hankalasta mahdottomaksi. Perinteinen metodihan on ollut verottaa ja katsastaa auto RHD:nä ja sen jälkeen kaikessa hiljaisuudessa tehdä ne muutokset. LHD - RHD 30 % verovaikutusnyrkkisäännön mukaan verot olisivat jossain 3000 euron kieppeillä. Ei vaan taida paljon lämmittää kun on peltoauto käsissä...
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

niinpä, ei viittis ittelleen hankki ton hintasta peltorassia, vois mennä pian illat itkeskellessä ittensä uneen, järkevin se ois juur verottaa kyllä ensin ja sit muuttaa, mutta itte ei oo nii paljoo tietotaitoo eikä paikkaa jossa tehdä, odotellaan tässä rauhassa jos joku tietää jonkun kaiman serkun joka näitä tekee, tai vaikka tutunkin.
Siinä on riski juuri että saako leimalle vaan selittämällä että "kyllä ne siellä japanissa varmasti on homman oikein hoitanut"
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Olis ollu itellä tarkotus päättötyöks tehdä konversio, mutta nyt kun ajanut jonkun aikaa RHD:llä, on alkanut miettimään että ei maksa sitä kulutettua aikaa eikä liioin vaivaa.

Ja vaikka kuinka huolella homman tekisi, on kerran purettu keula aina purettu, tuloksena todennäköisesti nitinää, natinaa, repsottavia reunoja ja roikkuvia johtoja - tai ainakin jotain noista. Eihän tuo hommana olisi mikään mahdoton jos osat olisivat laatikossa odottamassa ja olisi paikka työkaluineen missä tehdä, mutta en kyllä itse alkaisi.
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

http://www.es-tuning.ee/?action=jobsdone.view&id=91

Joku vois kääntää tuon...
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Onko suomessa joku laki mikä mahdollisesti kieltää tuon vaihdon? Mun mielestä tuo ohjaus on ainakin saatu tuolla virossa tehtyä luotettavasti. Varmaan menee tehtaan kiinikkeillä kone huone. Ohjaus akselin reikä ei voi olla mikään amerikan temppu tehdä samalaiseksi kun alkuperänen. Jarru homma ei ainakaan mulle selvinnyt noista kuvista, muuten kun jotain putkia on jetkettu. Onko kukaan selvitellyt katsastukseen tarvittavaa paperisotaa?
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

TeamEetu sanoi
Onko suomessa joku laki mikä mahdollisesti kieltää tuon vaihdon? Mun mielestä tuo ohjaus on ainakin saatu tuolla virossa tehtyä luotettavasti. Varmaan menee tehtaan kiinikkeillä kone huone. Ohjaus akselin reikä ei voi olla mikään amerikan temppu tehdä samalaiseksi kun alkuperänen. Jarru homma ei ainakaan mulle selvinnyt noista kuvista, muuten kun jotain putkia on jetkettu. Onko kukaan selvitellyt katsastukseen tarvittavaa paperisotaa?

Ei mikään laki vaihtoa kiellä. Enkä itse lähtisi noista pienistä kuvista sanomaan juuta enkä jaata onko se swappi tehty "luotettavasti" vai ei, pitäs nähdä auto itse että vois lähteä veikkailemaan.

Katsastuksessa vaaditaan maahantuojan allekirjoittama paperi, että swappiin on käytetty alkuperäisiä tai niitä laadultaan vastaavia osia. Lisäksi maahantuojan tulee vakuuttaa että asennus on tehty asianmukaisesti. Voi olla että katsarit haluavat muutakin dokumenttia, esimerkiksi valokuvia, eri vaiheista, joista näkee sitä vaihdettua tekniikkaa joka ei ulospäin muuten näy.
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

TeamEetu sanoi
Onko kukaan selvitellyt katsastukseen tarvittavaa paperisotaa?

Keskustelin yhden henkilön kanssa joka on konversion tehnyt JDM autoon, niin katsuri antoi vain ohjeen että ohjauslaitteissa ei saa olla omatekoisia osia :p
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

miikka sanoi
Ei mikään laki vaihtoa kiellä. Enkä itse lähtisi noista pienistä kuvista sanomaan juuta enkä jaata onko se swappi tehty "luotettavasti" vai ei, pitäs nähdä auto itse että vois lähteä veikkailemaan.

Katsastuksessa vaaditaan maahantuojan allekirjoittama paperi, että swappiin on käytetty alkuperäisiä tai niitä laadultaan vastaavia osia. Lisäksi maahantuojan tulee vakuuttaa että asennus on tehty asianmukaisesti. Voi olla että katsarit haluavat muutakin dokumenttia, esimerkiksi valokuvia, eri vaiheista, joista näkee sitä vaihdettua tekniikkaa joka ei ulospäin muuten näy.

Onko toi ihan yleinen käytäntö että vaaditaan maahantuojan allekirjoittama paperi osista?
 
Vs: Galant / Legnum verot LHD:nä

Evox sanoi
Onko toi ihan yleinen käytäntö että vaaditaan maahantuojan allekirjoittama paperi osista?
niin riippuu paikasta missä ohjaus vaihdos katsastuksen tekee! ei tarvi maahantuojan paperia.. ite olen neljään evoon tehnyt ohjaus vaihdos työn sekä muutos katsastanu ne myöskin ilman ongelmia :peukku ja lisää tehään koko ajan :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom