Galant, moottorin varoitusvalo

G

Gigant

Guest
Auto: Galant 2.0 GLX, -97
Äsken kauppareuissulla moottorinlämmettyä kyseinen oranssi moottorin varoitusvalo alkoi palamaan tyhjäkäyntikierroksilla. Kun kierrokset nousevat valo sammuu. Ohjekirja sanoo, että pakokaasun puhdistus hässäköissä on vikaa... Eli onko mulla katalysaatori menossa rikki, vai mikähän on vikana?
 
Eipä tuon ikäisessä katissa pitäisi vielä mitään sanomista olla. Ellei sitten jostain syystä ole päässyt tohottamaan polttamatonta bensaa katin täydeltä..

Kannattanee käydä luettamassa vikakoodit ja jatkaa siitä. Vähemmällä hiustenlähdöllä pääsee.
 
Tilannetietoja:
Kävin äsken kokeilemassa autoa uudestaan ja valo ei syttynyt uudelleen. En sit tiedä sekosiko anturi vain tilapäisesti...
 
eikai näissä tavan 2.0 galluissa oo pakokaasun kierrätys järjestelmää?
minä en ainakaan oo moista löytäny? vai ei kai sitä oo tehty kannen sisään?
 
ralli art sanoi
eikai näissä tavan 2.0 galluissa oo pakokaasun kierrätys järjestelmää?
minä en ainakaan oo moista löytäny? vai ei kai sitä oo tehty kannen sisään?

Taitaapi olla kaikissa mitsun koneissa vakiona kierrätys...
jopa Celesten koneessa on kannessa kanava mut ei onneksi imusarjassa jatku... :p

ainakin 8v koneissa on kaikissa kierrätys... mun tietääkseni myös 16v kansissa kanava...  ???
 
Minullakin oli syttynyt se valo (itse en sitä nähnyt, mutta huollosta soittivat, että luetaanko koodit, kun varoitusvalo palaa). Koodi oli lambda-anturin. Muisti nollattiin, eikä ole toistunut sen jälkeen ajetun yli 20000 km aikana.

Osasi ainakin syttyä oikeaan aikaan tai sitten olivat keksineet ovelan keinon saada laskuun pari kymppiä lisää ;D
 
Gigant sanoi
Tilannetietoja:
Kävin äsken kokeilemassa autoa uudestaan ja valo ei syttynyt uudelleen. En sit tiedä sekosiko anturi vain tilapäisesti...

Ei noista niin kannata välittää. Ex Carismassakin sytty abs -jarrujen merkkivalo kesken ajon. Se sammui kun sammutti auton ja käynnisti uudestaan, eikä sen jälkeen enää palanut ikinä ja absit toimivat aina moitteetta :)
Sama monessa muussakin samanlaisessa tapauksessa. Sitten asia on tietysti eri jos se palaa kokoajan ;D
 
kannattaa tarkistaa lamda anturin liitin!!
itellä jäi putki rempan jälkeen irti ja varoitusvalo syttyi sitte ku kone alkas lämpeemään
 
Takaisin
Ylös Bottom