Terve!
Eli ongelma löytyi katsastuksen yhteydessä.
Tyhjäkäynnillä kaikki kohdallaan (lamba=1), mutta sitten kun antaa vähänkin kaasua menee rikkaalle (AFR jotain 11-12).
Onko ehdotuksia, onko normaalia?
Tähän mennessä tehty:
Ostettu laajakaista mittari, joka myös asennettu. Logattu tilannetta laajakaistalla, kun auton oma lambda käytössä.
Ja todettu että:
- Tyhjäkäynti on AFR 14.7
- Vähän kaasua paikalaan, ja AFR 12 aluella 1000-3000rpm ---> jonka jälkeen ARF14.7
- Normaali ajossa AFR 14.7, (tasakaasulla 2000-5000rpm)
Mitattu kaasuläpan anturi: kaasukiinni 0,58V --> lineaarisesti---> kaasuatäysin auki 5,08v (eculta)
Mitattu tyhjäkäynti anturi: Kaasukiinni 0,05v, pieni hipaisu kaasuun ja jotain 11,07v (eculta,auto ei käynyt)
Kytketty laajakaista mittarista tuleva kapeakaista tulokiinni ecuun, ja käytös on aivan samanlaista kuin auton omalla lambdalla.
Ideoita, ajatuksia?
Edit:tarkennuksia/arf->afr
Eli ongelma löytyi katsastuksen yhteydessä.
Tyhjäkäynnillä kaikki kohdallaan (lamba=1), mutta sitten kun antaa vähänkin kaasua menee rikkaalle (AFR jotain 11-12).
Onko ehdotuksia, onko normaalia?
Tähän mennessä tehty:
Ostettu laajakaista mittari, joka myös asennettu. Logattu tilannetta laajakaistalla, kun auton oma lambda käytössä.
Ja todettu että:
- Tyhjäkäynti on AFR 14.7
- Vähän kaasua paikalaan, ja AFR 12 aluella 1000-3000rpm ---> jonka jälkeen ARF14.7
- Normaali ajossa AFR 14.7, (tasakaasulla 2000-5000rpm)
Mitattu kaasuläpan anturi: kaasukiinni 0,58V --> lineaarisesti---> kaasuatäysin auki 5,08v (eculta)
Mitattu tyhjäkäynti anturi: Kaasukiinni 0,05v, pieni hipaisu kaasuun ja jotain 11,07v (eculta,auto ei käynyt)
Kytketty laajakaista mittarista tuleva kapeakaista tulokiinni ecuun, ja käytös on aivan samanlaista kuin auton omalla lambdalla.
Ideoita, ajatuksia?
Edit:tarkennuksia/arf->afr