Galantin-87 koneen virittäminen

T

teini tuning

Guest
eli haluaisin koneeseen tohoa lisää jonkun verran.....
autoni malli on galant 2.0 GLS vm-87....
mistä löytyis peltipakosarjaa,nokaa ja muuta virijuttuja..
odottelet vastauksia!!!!! ;D

Edit: otsikko kuvaavammaksi
 
http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=2593

http://www.mitsubishiclubfinland.net/keskustelu/index.php?board=11;action=display;threadid=1844

Lyhyesti: osia ei oikein tahdo saada, jonkun verran joutuu tekemään/ teettämään itse.

Jos ottaa turbon vertailumalliksi, niin joko sen alkup. efi turbo moottorin asentaminen tai sitten vaikka uudemman DOHC koneen asentaminen tuo varmaan parhaan tuloksen ajatellen tehoa, kustannuksia ja polttoainetaloutta, verrattuna esim. tuplakaasareilla virittämiseen. Molemmat vaativat melko paljon sähköjen kanssa askartelua, eli johtosarjat ja ECUt (+hieman muuta sähköosaa) olisi saatava mukaan elintenluovuttaja autosta....

EDIT: tietysti E33 Gallun SOHC ruisku konekin olisi vaihtoehto....
 
SOHC on sama kone kantta ja nokkaa myöten. Bensapumpun ulosotto täytyy tukkia hitsaamalla tai jollain patentilla koska ruiskun imusarja ei sitä peitä.

Joudut siis hommaamaan ruisku- ja sytytyslaitteiston, mutta muuten tuo vanha koneesi pelittää tässä.
Siinä on vakiona 112hp, mutta pienellä virityksellä (putkisto, vapaavirtaussuodatin, suuremmat suuttimet, imuilman vapaavirtauksen säätö) saat ulos n. 140hp.
 
Takaisin
Ylös Bottom