galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
no niin tälläinen ois ongelma eli ohjaus ei palauta eikä keskitä josta johtuen ajaminen hiukan rasittavaa :p..tehostin öljyt uusittu+forten lisäaine kipattu sekaan,eipä ollut juurikaan apua.jonkin verran on liikaa casteria,sekä oikealla noin 48 min negatiivista camberia vas noin 18 min neg
toisaalta tuli mieleen että voiko vika johtua viallisesta tehostin pumpusta/hammastangosta?
ajattelin kysyä täältä ensin ennen kuin alan työpaikalla asiaa selvittämään.
jos jollain olisi ensikäden tietoa niin ois huippu juttu!kitos!


haulla on luettu juttuja mutta ei ole auttanu..lähinnä siis camber vai caster vaikuttaa enemmän palautukseen.tehostin johdot vielä tarkistan.
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

joo.kitos auttoi jo vähän asiaan,täytyy huomenna tutkia töissä asiaa (casteria)pintaa syvemmältä.

jännä että monissa keskusteluissa +casteri lisäisi suunta vakavuutta ja vastaavasti parkki pyöritys muuttuisi raskaammaksi?noh mulla on molemmat ominaisuudet samassa paketissa ;D eli levoton maantiellä ja suht raskas parkissa.
john beam säätö koneesta otetussa lapussa caster arvo on autolle galant 95-97 H41 2wd +1"30- +2"30 ja auton arvot on noin +4 astetta.ilmeisesti näin paljon positiivista casteria tuhoaa kaikki ajo ominaisuudet kun auto on liikkeellä?!!
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

okei,tänään kyselty viisaammilta asioiden vaikutusta.eli caster voidaan unohtaa koska on positiivista siis tuntuman pitäisi olla parempi!?ja taas vastaavasti negatiivinen camber tuhoaa siis palautuksen ja keskityksen ohjauksessa(jota on liikaa),ainakin tällä pyörän tuennalla olevista autoista,näin väittivät oikeat asiantuntijat.voitte olla varmoja että tästä otetaan selvää!ja siitä raportoin täällä ;)
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

no niin taas on yksi asia tehty.. eli auto käyntiin ratti vasempaan laitaan ja taaempien tukivarsien pultit löysälle ja sitten taas tiukalle...ja avot ohjaus tuntuma parani huomattavasti!!tutkinta etupään camberien jatkuu.tästä autosta tehdään vielä suoraan kulkeva kapistus
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

asia on nyt selvitetty.nyt kun tuli noin 10 asteen pakkaset niin oikean ylätukivarren pallonivel(väljää ei ollut) alkoi pitämään melkoista kitinää!nooh sitten apteekkiin hakemaan isointa mahdollista injektioneulaa ja säiliötä.työmaalla latasin säiliön täyteen 0w40 öljyä ja laitoin samalla joka niveleen hiukan öljyä.tämän jälkeen koe ajolle ja nyt ohjaus on just sellainen kuin sen pitääkin olla. ;D

ja meidän 4 pyörä suuntauskoneen antamat arvotkin olivat väärät,eli caster arvokin on täysin kohdallaan nyt sitä on noin 4 astetta kun ylä raja on 5.8 astetta.

tapaus ratkaistu!!!! :peukku
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

MikkoM sanoi
Ai, ai kunpa henkilöautoissakin olisi rasvanipat nivelissä.
Kyllähän niitäkin vielä löytyy,itsekin muutama viikko sitten vaihdoin Nippartsin alapallot,joissa nipat.

Täytyy vain tietää mitä hakee..
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

MikkoM sanoi
Näsäviisas ;D, tarkennetaanpa vähän.
Ei ollut tarkoitus viisastella,oli kyllä itselläkin etsimistä että moiset löysin,meinaa olla nippa-malliset kyllä kiven aikana nyky kertakäyttökulttuuriaikana.

Ja juuri sen takia uusissa autoissa ei niitä olekkaan,eihän niillä oikeasti yli 50tkm ajeta,eihän?
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

MikkoM sanoi
Aika hyvin hokattu ratkaisu, eipä olisi ekana tullut mieleen.
Tuo ylätukivarren pallohan tosiaan toimittaa olkatapin tai joustintuenlaakerin virkaa ja voi näköjään aiheuttaa niin paljon kitkaa, ettei nivel toimi kevyesti. Siinä mielessä vielä hankala diaknosoitava, kun nostaa yläpään ilmaan niin nivel löystyy samalla.

juuri näin!
meinas vähän hermoon sattua kun ei alkanut vikaa löytymään... ;D
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä?? entäs sitten EA????

Jatketaas vaikka tähän topicciin kun sopivalta vaikuttas, mulla ollu tuossa EA:ssa sama homma ettei ohjaus pahemmin palauta, maantiellä se on ihan ok, eli se kyllä keskittäää ??? onko oikea termi, mutta esim taajamissa ja parkkiksilla hivenen rasittava kun saakääntää ite sen ohjauksen takasin. Siispalautusta on jossain määrin mutta vähemmän kun pitäisi. Onko EA ja E5 pyöräntuenta samantapainen eli voikohan olla samasta kyse ku ralliartilla oli (eikös tää oo vielä se ralliartin entinen v6 malli, välimallia siis)...Onko muilla ollut EA:ssa samaa, jonnin verran alta 200tkm menty yksilö itellä. Sama juttu ollu kokoajan mut just nyt oli niin tylsää et piti oikeen ruveta pohtimaan tätä asiaa. ;D

Rengastuksena mulla on 205/50/16" merkkiä starperformer, hämmästyttävän vähän kuluneet käytössä, ja tämäkin olematon kuluma ihan tasaista. :) Kulmat siis varmaan aika kohdallaan.

Siis oliko tuo ralliartin ongelmanivel nyt se mikä on EA:ssakin siinä "ylimääräisenä" iskari jousi setin kyljessä, jollaista ei esim vanhoissa sarjoissa ole???? Vois siis kokeilla juurikin tuommosta temppua itsekin....
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

moro,jos on madallusjouset alla niin se aiheuttaa pikku ongelmia palautuksessa,johtuen liiallisesta negatiivisesta camberista.
vanhat tehostin öljyt vaikuttaa asiaan,normaalia leveämmät renkaat heikentää palautusta..

joo e5 ja ea galantit omaa jonkin verran yhteistä palikkaa alustasta.ja mullahan oli tosiaan se välimalli :)

hetkinen,nyt ei tullut lapaan??siis mikä ongelma nivel??ku ei muista..
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

ralli art sanoi
asia on nyt selvitetty.........ylätukivarren pallonivel(väljää ei ollut) .......tämän jälkeen koe ajolle ja nyt ohjaus on just sellainen kuin sen pitääkin olla. ;D


Madallusjousia alla ei ole, autohan on ihan käsittämätön "traktrori" EA:lle ominaiseen tapaan. Mielestäni renkaiden pitäisi olla epätasaisesti kuluneet päin he*v***iä olevilla kulmilla. Vähän mysteeri mulle tuo ohjauskulmien säätö, voisin kuvitella että ohjaus keskittäisi huonosti jos renkaat harittaisivat eli ikäänkuin kumpikin pyörä pyrkii ohjaamaan autoa ulkokaarteeseen, mutta eikös juuri silloin pitäis olla renkaiden jo ihan seis. Tossa e33 galantissa on semmoinen tilanne että sisälaidat kuluu loppuun mutta hienosti siinä ohjaus ainakin palauttaa, toki tässä onkin eri pyöräntuenta.

Eikun niinjoo perkele, eri kulmistahan tässä puhuttiiin, tuota ei voi sitten muualla tutkia kuin jossain nelipyöräsuuntaamossa, että mitä se caster on, ilmeisesti se ei vaikuta renkaan kulumiseen niin pahasti kuin camber.
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

juu ei caster niinkään mutta negatiivinen camber vaikuttaa paljonkin.rajusti madalletun bmw takarenkaita kun katsoo niin siinä näkee erittäin hyvin negatiivisen camberin,syö renkaiden sisälaitaa todella nopeasti.
 
Vs: galantin(e54a)-96 ohjaus ei palauta eikä keskitä???

Eikös Caster just vaikuta tuohon palautus/keskitys ongelmaan..

-Eki
 
Takaisin
Ylös Bottom