Galantin madallusjouset

W

Wille

Guest
Elikkäs omistan Galantin vm -88. Auto on uudemmalla korilla ja moottorina 1.6 litranen bensakone. Tarkoitus olisi hommata madallusjouset ko. autoon. Kysymys kuuluisikin että, mitä eri merkkejä löytyy/sopii tähän kulkuneuvoon?? Ostin jo yhdet Suplex -merkkiset madallusjouset (-30mm), mutta auto ei madaltunut keulasta yhtään, pikemminkin päinvastoin!! Nämä mad.jouset olivat juuri samanmittaiset kuin vakiojousetkin. Taakse ei viitsinyt rueta edes vielä kokeilemaan. Liikkeestä josta jouset ostin, asiaa kysellessäni, otettiin yhteys maahantuojaan, joka lopulta ilmoitti että, jouset sopivat 1.8 / 2.0 litran koneen omaaville Galanteille ja ko. autoon ei mad. jousia heiltä saa. Asiaa tutkiessa/kysellessä kuulin myöskin että, korimalli muuttuu 1.6 litraisen ja 1.8 litraisen välillä (pitääkö paikkaansa??) ja 1.6 litraisen korille ei madallusjousia löydy.
Että täytyykö tässä rälläkkään alkaa terää hommaamaan... ???
 
Tästhän on aika paljonkin ollu juttua..Ite tilasin aikanaan Cobrat,ja teki saman,tai oikeestaan pahensi,eli nosti keulaa ja laski takapään,joka oli niin löysä et..Eteen sain "uudet" vieterit,jotka kai sit teetettiin mulle erikseen(mut saipa niit venata),ja sen jälkeen ei ilmeisesti enää niit oo myyty 1,6..Ja ku muutaman kymmenen kertaa oli takapohja koukannu maan kautta niin siirryin rälläkkä-versioihin..
 
Tästä olikin jo yhdessä topicissa, mutta mulla oli entisessä autossa cobran -40mm madaltavat jouset ja laski kyllä edestä ja takaa.
Olivat mukavat ajella.

Voin pistää ennen ja jälkeen kuvan tänään myöhemmin kun olen kotikoneen ääressä.
 
Aikoinaan asensin Galanttiini Lesjöforssin madallus vieterit ja tipahti luvatut lukemat. Voin suositella kyseisiä jousia. Saa tilattua AD-varaosaliikkeistä varmaan. Ja galant oli 1.6. Voin laittaa kuvia mikäli löydän jos kiinnostaa..
 
Kajaanista kyselin AD:lta ja sieltä ei mistään hinnastoista löytynyt tuon ikäiseen Galanttiin mad.jousia ja Osaset liikkeestä olis löytynyt vain isomman koneen omaaville (1.8/2.0) jouset.
 
Nii laittakaa kuvia tulemaan, jos löytyy!! Osoite olis tti1sbvillek@luukku.com
 
http://www.saunalahti.fi/teme666/before_and_after_pics.jpg

no tuossa esmes yks, siinä tosin vanteet ja renkaat vaihtunu mutta näkeepi madalluksen aika selkeesti.
 
Tuosta nyt esimerkiksi näkee että traktori mikä traktori... :p

[ylläpito on poistanut liitteen]
 
Ihan mun on!! 8) Oisko käyny silleen et suomeen ois tuotu kaksi samanlaista Gallua!!?? ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom