galantin moottorit

S

silver diamond

Guest
Onko 88-92 galantien 8-venttiili ja gti mallin 16-venttiilisissä koneissa sama alakerta vai onko koko moottori täysin erilainen. toinen kysymys, että onko sen vanhemman korimallin turbo mallin kone tuo 8-venttiilinen ja siihen on vain laitettu turbo vai onko tämäkin erilainen.suunnitelmissa pientä virittelyä!!
 
On se sen verran erilainen, että käytännössä lohko ja kampiakseli, ehkä kiertokanget ovat ainoat yhteiset osat. Halvemmaksi ja helpommaksi tulee jos ostat kokonaan 16V koneen.

Se vanha turbokone on käsittääkseni 8venttiilinen, mutta siinä on pienempi puristussuhde. Varmasti muutakin eroa.
 
Tuossa mietin noita moottorihommia ja sain selville, että periaatteessa se vanhemman mallin turbokone on aika lailla sama ja se on 8-venttiilinen. eli turbo pakosarjoineen voisi käydä suoraan paikalleen,sitten vain kehittelisi putket ja saisi näin tehtyä uusikorisen turbon!! mut joo pitää miettiä ja kerätä lisää tietoa. onko kellään tietoa, että joku olisi tehnyt kyseisen muutoksen? ;)
 
sitten kun saat vielä kilpiin sen e33:sen jossa sulla se tbo niin kerro muillekkin ;)
 
sen kilpiin saamisen ei pitäisi olla kauhee ongelma, koska mallisarjasta löytyy paljon tehokkaampikin versio ja turbolla, nimittäin tuo vr4:n! uskoisin pääsevän aika vähillä muutoksilla leimasta läpi!
 
Jep mutta kun e33 = fwd ;) vr-4 = 4wd 4ws :D
Tämän takia juuri dynamic gti --> vr-4 muutokset suosittuja :)
 
no jos ei muuten saa niin sit pitää aina leimalle poistaa turbo ja käyttää sit leimalla!! on näin joutunu tekemään ennenki entisten projektien kans. sit vaan ei pidä esitellä virkavallalle konehuonetta!!
 
ku laitat turbon ilman mitään kontrolleja 9,5:1 puristussuhteiseen moottoriin, niin eipä ole kovin pitkäikäinen. VR4:ssäkin on jotain 7,5:1
 
Tarkoitus ei ole vaan nakata osia paikalleen vaan saada paketista myös toimiva ja kestävä. eli puristussuhdetta pitäisi laskea eli vaikka ottaa tavaraa männistä pois. nyt kyse onkin siitä, että käykö sen vanhakoppasen koneen turbo tuohon koneeseen, kun oletan, että kansi on kyllä sama, mutta taitaa olla siinä turbossa erilainen ruiskutusjärjestelmä kuvien perusteella, mutta sehän ei ole ongelma.jos se turbo pakosarjoineen käy kanteen suoraan niin se olisi jo eteenpäin, ei tarvitsisi ruveta väsäämään pakosarjaa.
 
silverille.

onnistuu vaika laittasit turbon oon ite samanlaista rukkaamas mulla vaan 1.6 gl turbo e33.

eli verrataan autoa etuveto GTI
tehorajaa joka on 180 hv ei saa ylittää paperien mukaan... ::) kun käyt penkittämässä sen auton niin
ruuvaa vaikka ahtoja pienemmälle että varmaan alittuu.

joudut asentamaan katalysaattorin.
gti:n jarrut sekä vaihdelaatikon että alustan ::)..... periaattees peset ne ja sanot että ne on vaihdettu gti:stä.

jarrut joudut vaihtamaan.

jos autoa ei ole merkitty vähäpäästöiseksi eli siinä ei ole ennestään kattia niin normaali pakokaasumittaus riittänee muutoskatsastuksessa. (eli ei tarvi vtt:een papereita)

e hyväksyttyjä katteja löytyy ainakin tälläsestä paikasta kun:

määttälä Ky
06-831 8670
kokkola


koneen kestosta:

jos sulla on poraus 85 ta 85.5 niin hommaa kunnon turbo männät siihen, vakiot ei tuu kestämään(piste).
ittellä on sorvatut vakiot ja heikolta näyttää.


elikkä halvalla pääset jos vaikka kyselet rallikuskeilta jokka käyttää evoja n tai a-laisia että olisko niillä jäänyt ylimääräsiä vakio mäntiä nurkkiin ja että voisit maksaakin niistä.
samaan syyssyyn kysyt kiertokanget.
käypä hinta tollasesta satsista noi 200-400 eeroa.
kansipahvi on seuraava mikä tulee vastaan mutta siitä päästään vakiopahvilla plus liekkirenkaat.
kunnon kansipahvia ei varmaan löydy tohon 8-v.

jos se on 2L ruisku mikä sulla on niin joudut hommaamaan ehkä ruiskun ja sytyn ohjauksen.
hettec, dta, joku vastaava halpa.... ::)

toivottavasti oli viestistä apua
 
Joo ihan mukavasti oli apua. tuota minäkin laskeskelin, että leimalle ei kauheita tarvii tehä, mulla on tuo ruisku ja siinä on katti. levyt on joka nurkassa, mutta liekkö gti:ssä vielä isommat ja liekkö satulat useammilla männillä varustetut. tietenkin joku tuollainen moottorinohjausjärjestelmä olisi varmasti hyvä ja saisi säädöt kohalleen just eikä melkein.eli periaatteessa turbomännät vaihtaisi ja laittaisi ne liekkirenkaat siihen kannentiivisteeseen ja tietysti uus tiiviste. olen kyllä joskus kuullu, että joku tekis mallin mukaan millaisia tiivisteitä vain. liekkö sen vanhakorisen turbomallin tiiviste kestävämpi, kun epäilisin, että se on samanlainen, mitä tuossa mun 2.0 litrasessa. sitten vaan saisi sen moottorin ohjauksen toimimaan niin paketti ois valmis!!
 
eiköhän ekoissa gtis:ssä ole samankokoiset jarrut, mutta ne lienevät kaikki ABS tehosteiset? siitä voi tulla ongelma leimalle...

Kannentiiviste: miksei saman ikäisen DOHC:n tiiviste kävisi? eli joku vakio VR4 tiiviste tai sitten joku kisapahvi? Juuri äskenhän todettiin lohkon olevan yhteneväinen.. samoin uskon(=veikkaus), että sen vanhemman 8v turbon tiiviste passaa myös....

Kyllä isoin askarteleminen on niissä männissä ja ruiskussa....
 
Joo katselin tuossa varaosa tietoja niin siinä gti:ssä on samat jarrut mitä tuossa mulla nuo. oletan, että ne niistä abseista ei olla niin tarkkoja,kun muutenkaan tuon ikäset absit ei oikein ole toimivia!ja ainakin kun kerran tehtiin korinvaihto yhteen escorttiin niin eivät kyselleet abseja, kun jätettiin ne kokonaan pois. ::) sitten vielä semmonen, että onko galantin 8-venttiilikoneessa ja 16v koneessa samat männät vai onko niihin männän päihin työstetty venttiilien syvennykset,jos on samat männät niin autosta on silloin esim. helppo tehdä gti.yläpääntiivistesarja on sama kummassakin moottorissa, lukuun ottamatta venttiilikopan tiivistettä!
 
DOHC koneessa on eri männät, ja yläpään tiivistesarjasta ei käy kuin se kannen tiiviste.... venakopan, imu- ja pakosarjan tiiviste ei käy...
 
Takaisin
Ylös Bottom