Galantin ovipahvien jäykistys

Mickza

Oli ennen Galant GLi -90
Liittynyt
12 Kesäkuu 2003
Sijainti
LOIMAA
Joo eli nyt pitäis sitte ruveta laittamaan 3-tie erkkasarjaa autoon. Suurimpana ongelmana nyt on noi ovet. Siihen peltiin nyt aattelin ekaks laittaa bitumimaton palasia, mutta miten sais sen itse pahviosan hiukan jäykemmäksi? Auttaako lasikuitu täs tapaukses mitää? Vai pitäiskö se jäykistää jotteski vaikka vanerin avulla?

Ei oo mitää maailman jäykintä mallia ne pahvit. Meinaa hajota käsiin jo irroitusvaihees :seina

Elementti itsessään nyt tulee kiinni tukevasti peltiin.Tai siis siihen laitan jonkin korokkeen ensin.

Josain vaihees meinasin jo et teen kuidusta kokonaan uudet pahvit mut taitaapi olla hiukan liian työläs homma.

Niin ja autona on siis -90 Gallu. Mallia karvalakki ;D eli veivilaseil sun muil herkuilla :D
 
Jos elementti mahtuu oveen ilman kaulusta,niin (mun mielestä) kannattaisi laittaa suoraan peltiin kunnolla liimaamalla.
Elementin taakse n. 2x suuremmalle alueelle kuin elementti bitumimattoa,niin ei pitäis resonoidakkaan.

Pahvithan on originaalina aika jäykät,mutta jos ovat päässeet pahasti kastumaan/koko ajan hieman kosteina,niin varmasti ovat löysät.

Tosiaan helpoimmalla pääsis kun laittais elementit peltiin kiinni,ovipahviin leikkais reiän,johon laittais "kauluksen" yms joka olisi verhoiltu vaikka kaiutinkankaalla.
Siitä kauluksesta saisit samalla lisää kiinnityskohtia pahville,jolloin kun laitat sitä pahvia kiinni,saat samalla elementin sivuille "tukevan" kiinnityksen,ettei se pahvi rupea resonoimaan..
Ja eikös sulla ollu se kotelokin ovessa?
Se lähtee muistaakseni takapuolelt ruuveil irti.
 
Lasikuidulla jäykistää helposti ovipahveja, itse laitoin kaksi kerrosta kuitua ja tuli hyvinkin jäykät..
Kaikkia resonointeja on vaikea saada pois, mutta vaimennus on syytä tehdä jos haluaa midin edes vähän toimivan
 
Aikeissa on nyt laittaa ovien peltipintoihin 4mm bitumimattoo. Ja sitten meinasin juuri että voisi laittaa tuon pari kerrosta kuitua pahveihin. Sittenku pääsee kontin kimppuun niin sinne sitte laittaa bitumia hiukan kans.

Ei kyllä ole tarkoitus mitää hirveetä vaivaa nähdä tuon etee kun ei välttämättä hirveen kauaa tuo aihio mulla ole. Tai mistä sitä koskaan tietää mut :)

Mutta sais ny edes senverta vaimennettua että hiukan muutakin kuulis ku pelkkää räminää :)
 
Takaisin
Ylös Bottom