Galantin tankki

J

Jake

Guest
Väänsin tuossa eilen iltana galantigasta tankin irti, kun vuosi jos laitto yli puolen välin. No eihän siinä mitään kehumista ole, pari selvää reikää, eikä muutenkaan mikään huippukuntoinen. Ei taida kannattaa hitsailla... paitsi jos uus maksaa pirusti. Joskus kysyin paikallisesta liikkeestä niin uusi muovitankki oli jotain 3000mk+. Onko ne kaikki noin kalliita, taidanpa ruveta hitsaushommiin. Entä tuleeko uuden tankin mukana se bensapumppu?Siitä kun meni putki poikki(laipasta) kun oli vähän mätä juuresta.

Siis mistä kannaatta hankkia uus tankki, ja mitä maksaa? peltinen vai muovinen?

Jaa niin ja tekeekö koritinalla mitään vai kannattaako suosiolla hitsata migillä?
 
räjähdysvaara on aika suuri jos rupeat sitä hitsailemaan! Vaikka "tyhjennät" ja huuhtelet ja täytät vedellä tms. niin olen skeptinen koko hitsaukseen.
Ei siellä mukana bensapumppuja tule, tankki on tankki.

Mutta mieti tarkasti hitsausta, sen pitäväksi saaminen on myös oma taiteen lajinsa!
 
Kyllä taidan hitsailla. Pistän paineilman kiertämään koko ajan tankissa ettei kaasuunnu...

Kyselin Mitsulta niin :-X 1250€ :-X oli hinta. Peltitankki ja pumppu, ja kaikki mitä siellä tankkin sisällä on uimuri jne.... Eli ei tartte miettiä ainakaan alkuperäistä... ;D
 
Moi.
Olen vähä samaa mieltä johanneksen kanssa tosta
hitsaamisesta..? Mieluummin melkein lähtisin tinaa-
malla korjaamaan, pinnat vaan kunnolla puhtaaks
ja tankki täys vettä jä lämpöpuhaltimella ja isolla
kolvilla tai pienellä "toholla". Ei tarvii niin paljon
jännittää ;).
t:Arska
 
Käyköhän toi mun korin tankki siihen, aika lailla samanlailla peräosa akseleineen. Olis mahdollisesti ylim. ehjä tankki, myös bensapumppukin!!
 
Kyllä taidan hitsailla. Pistän paineilman kiertämään koko ajan tankissa ettei kaasuunnu...

Kyselin Mitsulta niin  :-X 1250€  :-X oli hinta. Peltitankki ja pumppu, ja kaikki mitä siellä tankkin sisällä on uimuri jne.... Eli ei tartte miettiä ainakaan alkuperäistä...  ;D

Amiksessa kun opetettiin tankin hitsausta niin käskettiin syöttämään tankkiin esim. mig hitsauksessa käytettävää suojakaasua.
 
Tankki on nyt juotettu, hopealla. Toisilla on kullattu vaihdekepin nuppi mulla on hopeoitu tankki ;D

Sen sai sulamaan aika hyvin ja näyttää ainakin pitävältä :D Hioin tankin yläpuolen vielä ja sinkki&maali päälle, jos se nyt vähän aikaa pysyis... uutta en ainkaan ole ostamassa ;D
Onko tuossa Galantissa muuten vielä moottoritilassa bensapumppua kun tankissa sisällä näytti pumppu olevan?
 
Bensapumppu

Tossa äsken avasin takapaksista sen luukun, mistä bensapumppuun pääsee käsiks ja huomasin, että yhden laipalta tulevan letkun välissä on sellane mötikkä, suht pieni sellane ja kysymys kuuluuki et mikä se on? Onko se joku suodatin vai kenties bensapaineensäädin? Näytti kyl siltä et se on ollu siellä koko auton iän.
 
Takaisin
Ylös Bottom