Galantti Glsi 2.0 -91 nykii.. vika korjattu

jartsa70

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2008
Hyvää iltaa. Piti tännekkin kirjautua kun kaverin Galantti alkoi heti oston jälkeen temppuilla.Liikkeestä päästyään noin 50 kilsaa toimi ja sit alkoi nykiminen ja lopulta auto sammui..elikä mikä kumma siihen mahtoi iskeä?? Osia on nyt vaihdettu jonkin verran( p.suodatin,tulpan johdot+tulpat,ja sitten mikä vahvistaa kipinää joka on imusarjan päällä.Kylmänä toimii niinkuin ei mitään vikaa oliskaan mutta kun ajaa noin 20-30 kilsaa niin alkaa pikkuhiljaa nykimään.Aluksi melko vähän mutta mitä lämpösemmäksi ajaa niin sitä voimakkaammin nykiminen alkaa ja lopulta sammuminen?? Tänään kävin siitä liitoksia läpi ja laitoin crc:tä liitoksiin mutta ei apua. Ilmamassa mittarin johdot unohtui irti kun mentiin koeajolle mutta yhtlailla toimi ilman sitäkin. Nykiminen alkoi samallalailla vaikka olis ollut johtokin kiinni.Elikä voisko olla tuo anturi tullut tiensä päähän?? Autolla ajettu 285000.yritin etsiä täältä apua tuohon vaivaan mutta ihan samanlaista en löytänyt mutta lähelle meneviä kylläkin. Jos saatais kaverin auto takaisin liikenteeseen ettei olis ihan turha ostos.

Kiitän vastauksista etukäteen.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Kyllä haiskahtais pahasti puolalta.

Purkurilta saa halvalla..
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Niinhän se tuntuu mutta se on vissiinkin uusittu kanssa.Pitää tarkistaa asia.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

onko vika koodeja luettu?
ohjeet löytyy täältä jostain, ei oo paha homma :peukku
ruiskun lämpöanturi vois olla yks vahva vaihtoehto...?
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Ei ole luettu ja löysin ne ohjeet siitä kuinka tehdään se lukijalaite:) .No tänään sain sen omalle tontille tutkittavaksi paremmin ja koeajoin sen lämpöseksi niin johan se alkoi takelteleen ja lopuksi sammui kokonaan mutta lähti kumminkin heti uudestaan käyntiin. Sen verran huomasin että kun kaasua meinaa mennä painamaan niin heti alkaa kakeltelu elikä jotenkin viittais bensan saanti vaikeuksiin...Kun ajoin gallulla melkosilla kierroksilla niin otti ja sammui mutta kun päästin kaasun ja hetkenmatkaa vaihteella rullatessa lähti taas kulkemaan eteenpäin.Kaasua kun sitten painaa niin melkosen heikosti jaksaa mennä muutakuin hetkellisesti.Sitten kun sain pihaan niin ei kärsinyt painaa kaasua ollenkaan vaan alkoi kakeltelemaan heti.Tyhjäkäyntikin hiukan ontuu kun kone on kuuma. Elikä mistä vois johtua tuo bensansaanti vaikeudet jos ne niitä nyt sit on?? Bensansuodatin on uusi ja katsoin auton alle ja huomasin että tankkikin on ollut hiljan irti kun oli uusi täyttöputki vaihdettu (alaosan kummiputki) ja bensapumppukin taitaa olla uusi. Jos siis bensapumppu sijaitsee suoraan sen takana mistä tulee bensaputkikin ulos.Ainakin tuo pyöreä läpyskä oli ihan kiiltävän musta eikä ruostetta ollenkaan. Pihassa seisovassa matukan 626 GTi:skin ihan sama vika. Elikä mistä alan purkaa ja etsimään vikaa??

Missähän tämä kyseinen ruiskun lämpöanturi sijaitsee? Onko se imusarjan päällä oleva pieni anturi johonka tulee yksi johto? Yksi anturi tuohon on ainakin vaihdettu sen takia kun jäähdyttimen merkkivalo palaa kokoajan. Ilmeisesti merkkivalo kuuluis palaa silloin kun nesteet on vähissä jäähdytys järjestelmässä? Mutta ei siihen ainakaan sen anturin vaihto auttanut millään lailla.Kysytään nyt samalla että missä sen vika vois olla kun palaa kokoajan? Voisko se vaikuttaa tuohon nykimiseen jollakinlailla vaikka en siihen usko kyl.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Se valo EI OLE paisarin/syylärin nesteelle,vaan lampunpesimien..
Ei ilmoita millään tavalla jos nesteet on vähissä paisarista.


Edestä päin kun katsot,niin vas puolella imusarjan "takana" näet kaksi anturia,toinen 1-johtoinen ja toinen 2-johtoinen.

Tämä 2-johtoinen on eculle.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Ahaa. Kiitoksia tiedoista.Pikkasen alkaa jo valjeta tämäkin merkki minulle että mitenkä se on rakennettu:).
No tänään on otettu tankki irti ja bensapumppu tarkistettu. Uusiahan nuo oli telineineen.Bensapumppu vaikutti melkosen pieneltä kooltaan mutta eihän se taida kovinkaan iso olla muutenkaan näissä jotka on tankin sisällä? Litramääriä en tiedä paljonko tuottaa ennenkuin saan tankin paikalle.Sitä ennen pitää kumminkin hepata pari paikkaa kun tankki on irti.Besaputki linjat tarkistettu ja eikä ole tukkeutumia sielläkään.Kaasutin läppäkotelo putsattu kanssa.Perjantaina sitten jatketaan jos ei ala viel toimimaan.Pakoputkesta tarkemmin takimmaisesta äänenvaimentimesta kuului pientä helinää kun koitin sitä tänään käyntiin.Taitaa olla sisuskalut irti.Toivottavasti ei se sit aiheuta tuota nykimistä/sammumista jos pääsee tukkimaan pakokaasujen ulostulon? No pitää tarkistaa noi liittimet jotka on tuolla imusarjan takana.Mikä anturi on lohkon kyljessä imusarjan keskeltä katsottuna koneen takapuolella?? Sinne menee vain yksi johto ja sekin melkosen huonossa kunnossa ja sieltä vuotaa pikkasen nesteitäkin pihalle.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Se anturi siellä takana on nakutusanturi.
Antaa vikakoodin jos ei toimi.

Ja vaikka se vuotaa,niin voi silti toimia OK..
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Ai se on siinä paikkaa. Kiitoksia jälleen tiedosta.Vaikka räpellän melkosen paljon autojen kanssa niin eipä vielä ole tällästä mitsua osunut kohdalle:) Kaiken merkkisten kanssa kun touhuaa niin kyllä näissä aina jotain yhteistä on:) Mutta katsotaan sit perjantan jälkeen missä mennään.Pitäis kyllä viedä noi vikakoodit luettavaksi johonkin missä on kunnon laite siihen mutta kun on niin pirun kaukana kaikki ja tuolla ei kyllä pääse 40 kilsaa pitemmälle tällä hetkellä:( Lisään vielä kun tänään koitin sitä käyntiin ennenkuin otin tankin irti niin nyt ei käynyt kylmänäkään hyvin.Elikä välillä käy kylmänä kuin kello mutta toisinaan taas ei. Matukka joka pihassa niin se ei käy kylmänäkään hyvin ja siihen olenkin pikkasen verrannut tätä gallua ku aikas samanlaiset viat tuntuis olevan.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Olisko kellään tietoa paljonko polttoaine pumppun tuotto on litroina? kun tuosta gallusta olen sen nyt irroittanut niin tuntuu pumppu aikas pieneltä kooltaan.Litroissa pystyn sen tuoton testaamaan mutta en paineella jos en rakenna sellasta mittaria.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

itse ostin vaasan laakeri ja teollisuustarvike nimisestä puljusta mittarin jolla
mitata b paineet. näyttää 0-10bar ja makso 24e liittimineen,letkuineen ja klemmareineen.

kyl se on ihan käypä vikakoodien lukija se kotitekonen.
ei oo vaikee tehä (jos kolvi pysyy kädes) eikä kallis
oma makso 6e
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Kyllähän sitä voisi erehtyä luulemaan vaikka pissapojan pumpuksi,on se niin pieni..

Mutta eihän koolla ole väliä!

Ja eihän se paljon mitään tuota,kun ei konekkaan paljoa tarvi..
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

No ei mutta paineet on merkkifirman mukaan siinä 3.2-3.5 baarin paikkeilla. Siksi haluisinkin tietää paljonko se on litroissa. Joo eihän toi painemittari kauheita kustanna.Mietin kyllä tuon koodinlukijankin ostamista kun omassakin on samanlainen liitin (ei ole mitsu mutta japsi kumminkin) niin vois sit siitäkin lukea jos vikaa tulee.

Eiköhän toi kolvi pysy kädessä on ainakin tähän saakka pysynyt:) Varsinaisten töitten jälkeen ku noita autoja rassaan niin joutuu sitäkin välillä käyttämään.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Entäs virranjakajan kansi? Ainoa kerta kun olen Mitsulla jäänyt tielle oli syynä v-jakajan kansi -juuri sellainen oranssinvärinen bakeliittikeksintö "made in england". Sen kun vaihdoin ALKUPERÄISOSAAN niin ei milloinkaan jättänyt kipinää iskemättä -tulpanjohdot ym pitää tietysti myös olla kunnossa. Oireet olivat itsellä juuri kuvailemasi.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

Kyllähän nuo on uusia molemmat mutta sen pitemmälle en sitä rasiaa viel ole käynyt mutta tarkoitus olis sekin viel tutkia tarkemmin ja mittailla virtapiiri.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

No niin. Tulipa sit matukasta otettua bensapumppu galluun ja ylläri vaan se sopi siihen telineeseen suoraan:) Sinne on joskus galluun vaihdettu pumppu niin tuo matukan pumppu on melkein puolella isompi ja imee bensaa tyynnemmin tankista.Matukassa oli mitsun valmistama pumppu ja siksi sopi suoraan gallun telineeseen.Huomenna tiedän että oliko sillä mitään vaikutusta toimivuuteen.Ainakin lujempaa työntää bensaa tulemaan kuin se mikä siellä oli.
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

No nyt se on taas liikenteessä vihdoinkin.Bensapumppu siinä oli vääränlainen ja otti ilmaa liian aikasin ja ilmeisesti vuotikin jostain pikkasen.Eipä enään nykinyt kun sillä tein testi kierroksen samalla bensamäärällä kuin toisellakin bensapumpulla ja ei yhtään nykinyt.Elikä aina hyvä olla oikean kokoinen pumppu ja sopiva autoon niin säästyy monelta harmilta:)
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii

jartsa70 sanoi
No niin. Tulipa sit matukasta otettua bensapumppu galluun ja ylläri vaan se sopi siihen telineeseen suoraan:) Sinne on joskus galluun vaihdettu pumppu niin tuo matukan pumppu on melkein puolella isompi ja imee bensaa tyynnemmin tankista.Matukassa oli mitsun valmistama pumppu ja siksi sopi suoraan gallun telineeseen.Huomenna tiedän että oliko sillä mitään vaikutusta toimivuuteen.Ainakin lujempaa työntää bensaa tulemaan kuin se mikä siellä oli.

:eek:fftopic Jostain on jäänyt mieleen että mazda ja mitsu käyttää aika paljon samoja osia...
 
Vs: Galantti Glsi 2.0 -91 nykii.. vika korjattu

Juu. Kuulin samaa kanssa.Mitsu valmistaa Mazdaan melkosen paljon osia. Toisaalta hyvä asia niin voi sit vaihdella toisesta toiseen:)
 
Takaisin
Ylös Bottom