Mitenkäs toverit ootte etupään soitto-osaston ämyrien sijottelun ratkaisseet E-30-sarjan Galanteissanne?
Olis meinaan DLS:n kuuspuokki erillissatsi laatikossa odottamassa asennusta, mutta asennuspaikat vielä vähän hakusessa.
Todnäk väännän basso-osat perinteisesti oveen. En väkertäne mitään erillisiä ovikoteloita (kuten edesmenneessä E14:ssäni oli), vaan vain vaimennan oven sisäpuolelta raskasmatolla, tilkitsen pellistä pahimmat reiät vanerilla ja täräytän elementin vanerilevyn kanssa alkuperäiselle paikalle oven alalaitaan (siellä on kuuspuokille tehdaspaikka). Ovipaneelin läpiviennin ratkaisen varmaan siten, että teen ovipaneeliin tasan elementin ritilän ulkomitan kokoisen reiän ja taitan verhouskankaan reiän aukkojen sisäpuolelle, siten, että elementti "kurkistaa" ovipaneelin läpi, tai sitten kiinnitän elementin ovipaneelin ulkopuolelle, niin, että elementin kiinnitysruuvit puristavat ovipaneelin ovipeltiin kiinnitettävää vanerilevyä vasten.
Toinen asennuspaikka olisi etujalkatilassa etupenkkien ihan edessä. Siihen olisi helpohkoa väkertää lasikuidusta ja/tai pellistä suorakaiteen malliset, viitisen senttiä korkeat suljetut kotelot, jolloin elementit puhuisivat ylöspäin. Ongelmaksi tulisi silloin se, että äänet jäävät kuljettajan ja matkustajan reisien alle (2-tiesatsissa tämä basso-keskiääninen soi varsin korkeita taajuuksia, joilla suuntaavuus on jo merkittävä). Myös diskantit tulisi asennettavaksi 90 asteen kulmaan basso-keskiääniseen nähden, ei tee hyvää soinnille sekään.
Tavoitteena on kuitenkin vaan ihan basic-level-järjestelmä, joka soittaa konemusaa sen verran lujaa ja puhtaasti, että pysyy kuski hereillä pitkillä taipaleilla ;D.
Muu kalusto koostuu sitten 8-tuumaisista koaksiaalielementeistä (tulee hattuhyllyyn, joka vaimennetaan ja vahvistetaan) ja 12-tuumaisesta DLS:n subista. Suppasta vähän suunnittelin maltillisen kokoiseen suljettuun koteloon takakontin ulkonurkkaan takavalon kohdalle siten, että elementti puhuisi 45 asteen kulmassa "kontin poikki".
Tulihan tuossa taas jaariteltua. Kiitos kumminkin vinkeistä ja ajatuksista jo etukäteen!
Olis meinaan DLS:n kuuspuokki erillissatsi laatikossa odottamassa asennusta, mutta asennuspaikat vielä vähän hakusessa.
Todnäk väännän basso-osat perinteisesti oveen. En väkertäne mitään erillisiä ovikoteloita (kuten edesmenneessä E14:ssäni oli), vaan vain vaimennan oven sisäpuolelta raskasmatolla, tilkitsen pellistä pahimmat reiät vanerilla ja täräytän elementin vanerilevyn kanssa alkuperäiselle paikalle oven alalaitaan (siellä on kuuspuokille tehdaspaikka). Ovipaneelin läpiviennin ratkaisen varmaan siten, että teen ovipaneeliin tasan elementin ritilän ulkomitan kokoisen reiän ja taitan verhouskankaan reiän aukkojen sisäpuolelle, siten, että elementti "kurkistaa" ovipaneelin läpi, tai sitten kiinnitän elementin ovipaneelin ulkopuolelle, niin, että elementin kiinnitysruuvit puristavat ovipaneelin ovipeltiin kiinnitettävää vanerilevyä vasten.
Toinen asennuspaikka olisi etujalkatilassa etupenkkien ihan edessä. Siihen olisi helpohkoa väkertää lasikuidusta ja/tai pellistä suorakaiteen malliset, viitisen senttiä korkeat suljetut kotelot, jolloin elementit puhuisivat ylöspäin. Ongelmaksi tulisi silloin se, että äänet jäävät kuljettajan ja matkustajan reisien alle (2-tiesatsissa tämä basso-keskiääninen soi varsin korkeita taajuuksia, joilla suuntaavuus on jo merkittävä). Myös diskantit tulisi asennettavaksi 90 asteen kulmaan basso-keskiääniseen nähden, ei tee hyvää soinnille sekään.
Tavoitteena on kuitenkin vaan ihan basic-level-järjestelmä, joka soittaa konemusaa sen verran lujaa ja puhtaasti, että pysyy kuski hereillä pitkillä taipaleilla ;D.
Muu kalusto koostuu sitten 8-tuumaisista koaksiaalielementeistä (tulee hattuhyllyyn, joka vaimennetaan ja vahvistetaan) ja 12-tuumaisesta DLS:n subista. Suppasta vähän suunnittelin maltillisen kokoiseen suljettuun koteloon takakontin ulkonurkkaan takavalon kohdalle siten, että elementti puhuisi 45 asteen kulmassa "kontin poikki".
Tulihan tuossa taas jaariteltua. Kiitos kumminkin vinkeistä ja ajatuksista jo etukäteen!