Gallu taas läpi...

Sasuli

Galant 2.0GLI -92
Liittynyt
5 Syyskuu 2003
Sijainti
Hämeenkyrö
Katsastukseen menin asenteella, että haetaan vikalista ja korjataan mitä pitää. :p
Mitä vielä, ainoat huomautukset tuli lisäpitkän toimimattomuudesta ja pienestä vuodosta pakoputken takaosas. ???
Lisäpitkästä on liitin p*skana, eikä oo toiminu kolmeen vuoteen. :peukku
Puslat on loppu edestä, auto savuttaa, kuskinpuolen etu-umpio on täynnä vettä eikä mitään moitteita näistä! Se p*rkl ei edes käryttäny yhtään testis.
No, tuli ainaki lisäaikaa korjauksille... ;D
 
Ens viikolla olis katsastus edessä ???

Saas nähä miten käy.. no, kyllä ne kertoo jos jotain on vialla
 
Coltin hylkäsivät kesällä huonoista takajarruista, suuremmista renkaista (en muistanut muutoskatsastaa), valojen suuntauksesta ja muutamasta palaneesta polttimosta.

Nyt sitten on ajoaikaa ensi syksyyn.
 
Heartbroken sanoi
Coltin hylkäsivät kesällä huonoista takajarruista, suuremmista renkaista (en muistanut muutoskatsastaa), valojen suuntauksesta ja muutamasta palaneesta polttimosta.

Nyt sitten on ajoaikaa ensi syksyyn.

eikös katsastus inssin pitäsi ite säädellä valojen suuntaukset? näin ainakin täällä ???

itellä ei oo Gallu (ensimmäinen e33a) pompannu 6vuoden yhteiselon aikana kertaakaan... huomautuksia kyllä tullu mutta ei hylkäystä... huomautukset tuli rek.kilven valoista, siitä että sumarit oli takana jarruvaloina ja pariin otteeseen raidentagon suojakumista & vetarin suoja kumista...
sittehän Gallu siirty eläkkeelle ja hautaan... tarvike nokkahihnan avustamana... projektiksi toisin sanoen ;)
 
JKorpela sanoi
eikös katsastus inssin pitäsi ite säädellä valojen suuntaukset? näin ainakin täällä ???

Enpä tiedä. Tämä kirjoitti ainakin huomautuksen siitä. Tosin jarrut ja renkaat olivat pääsyyt hylkäämiseen.
 
Ei ne ainakaan täällä noita valoja suuntaile katsastusmiehet, huomauttavat vain jos on suunnat päin mäntyä. :(
 
jos on ollut valojen suuntauksessa vikaa, olen nöyränä pyytänyt apuja, kun ei itsellä ole "matolaatikkoa". Joka kerta ( siis jos on ollut pielessä ::) ) ovat suunnanneet konttorilla kiukuttelematta.
 
MetalMan_ sanoi
Ei ne ainakaan täällä noita valoja suuntaile katsastusmiehet, huomauttavat vain jos on suunnat päin mäntyä.  :(
Kait se riippuu omasta asenteesta ja katsastusaseman palvelualttiudesta. Helsingissä ainakin tattarisuon katsastusasemalla säätävät jollei ruuvit ole aivan jumissa  :peukku
jaskajokunen sanoi
jos on ollut valojen suuntauksessa vikaa, olen nöyränä pyytänyt apuja, kun ei itsellä ole "matolaatikkoa". Joka kerta ( siis jos on ollut pielessä  ::)  ) ovat suunnanneet konttorilla kiukuttelematta.
On suht helppoa säätää ilman mitään laatikoita. Kirjasta katsoo miten piti olla ja etsii sopivan hämärän paikan ja säätää seinää vasten. Helppoa kun oppii.

Itse en jaksanut juuri mitään tehdä ennen katsastusta,  vikalista hakuun ja katsotaan mitä korjataan  :p Ainoa mistä nalkkas oli päästöt. Niiden korjaamiseksi riitti uudet tulpat,ilmanputsari ja sytkän säätö kohdalleen. Piristyi muutenkin meno kummasti  ;D
 
no enemmänkin se on ollut vastinetta siitä kattastusmaksusta / laiskuutta eli miksi tehdä itse kun siitä lystistä vielä kalliisti maksan
 
Läpi meni että rysähti, tosin 10 minuutin päästömittauksen jälkeen, oli arvot ensin vähän sitä sun tätä.

Taitaapi olla siis jossain vaiheessa säätäminen edessä, josko ensin vaihtelis tulppia sun muita

Eka auto kuuteen vuoteen joka men ekalla läpi :)
 
Sinänsä hauskaa, ku ite ajelin uber-coltilla (vm -81) aikanani, niin kunto oli vähän mitä oli ulkoisesti kun sen halvalla ostin, mutta perkele niin se vaan meni kahdesta ekasta katsastuksesta ajamalla läpi 8) (ekaan vaihtoon vain etukäteen jarrupalat, sit se olikin bout kowaa ajoa vaan)
 
Juuba sanoi
;D ;D ;D

Köyhän juhlaa, ehkä mullakin joskus... :-\

Hehe niimpä, päästöissä meinas olla vähän ongelmia, toivottavasti ei ole katti rikki, eivät ole näemmä halpoja.

Edelliset autot Talbot 1510 ja Mazda 626 meinas olla vähän herkkiä ruosteelle ja aina tuli hylsy. Tosin viimeks matukkaa hitsattiin päivä ja leimalle, tälläkertaa oli sit takajarrut jumissa ja pyöränlaakeri sökö..
 
Eipä sen tarvi orkkis olla, katselinkin tuossa tarvike vempaimia.. 100 euroa ja siitä ylöspäin. Mut se on ens vuoden murhe, saattaaan lambdakin olla tiensä päässä tms. Ei jaksan nyt miettiä kun ajella vain, ja maailma pelastuu ::)
 
Mä vähän epäilen, ettei mun katis oo enää mitää sisällä. ;D Päästöt menee hyvin läpi, kunhan kone on riittävän lämmin.
Itse ajoin konttorille 20km nelosella 90km/h, jolloin katti on ainakin riittävän lämmin, jos se yleensäkin toimii. ::)
 
pakko tuulettaa ;D ;D
om tiiseli läpi katsastuksesta ilman mitään moittimista ;D

ja jopa savutus arvot hyvät? 0.68 tarkoittaako noin pieni arvo oikeutta ruuvata ;) 8) :p (raja 2.5)
 
Takaisin
Ylös Bottom