gallun nokkaremmin vaihto

R

ritke

Guest
eli siis kyseess' olis tommosen 89 mallin gallun remminvaihto eli onko jollain kokemuksia kuinka homma tapahtuu ja tarvitaanko hommassa erikois tyokaluja?
 
no moi! ;D
ei tarvii erikois työkaluja...tai minä en ainkaan oo tarvinnu.
oot vaan tarkkana että kaikki merkit on varmasti kohdallaan ennen ku otat remmin pois päältä!myös tasapaino akselin merkit.
varaat vaan reilusti aikaa ja muutaman oluen...ei vaan limsan ;D
kun laitat jakopään hihnaa paikalleen niin ensin hihna kampuran päälle,siitä ohjain rullan kautta,sit nokka-akselin päälle ja viimeisenä kiristin rullan päälle siksi että löysiä ei saa jäädä ohjain rullan puolelle vaan löysät pitää jäädä kiristin rullan puolelle...kerro jos ei ymmärrä
 
siin on varmaan muutenki nokka sivus ku tuntuu olevan nii pirun laiska et ei tosi omistin ennemin 1.3l korollan mut tuntuu et toiseksi gallu jäis vaik katollansa ajais voiko toi vaikuttaa nii paljon???
 
JKorpela sanoi
Saattaapi olla sivussa hampaan...
ja se kyl vie tehot.. syttykin on silloin pahoin sivussa...
eli tehot täysin hukassa ;D
ostin aikoinaan -82 mallin gallun 2.0 ja jako hampaan verran vinossa niin oli sitten LAISKA. ;D
 
no tottakai!!!jos jako ei ole kohdallaan esim,hampaan pielessä niin se tarkoittaa sitä et 100 hv moottorissa on 60hv tallessa!!!noin.
mutta kumminkin teho ero on huomattava ;D
 
ritke sanoi
eli siis kyseess' olis tommosen 89 mallin gallun remminvaihto eli onko jollain kokemuksia kuinka homma tapahtuu ja tarvitaanko hommassa erikois tyokaluja?

Osoitteesta löytyy Laser/Talon jakohihnan vaihto-ohjeet, joista voi soveltaa. Erikoistyökaluksi riittää 20 cm:n pätkä 8 mm kierretankoa.

TÄÄLTÄ löytyy myös vinkkiä asennukseen ja hakutoiminnolla myös  :)

Edit:Linkit korjattu ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom